جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3
(2)

در گذشته زنان از آب برنج به عنوان یک معجون زیبایی معجزه گر استفاده می کردند. شاید امروزه با شنیدن این حرف تعجب کنید و به آن اهمیت ندهید. اما این مایع جادویی دارای خواص شگفت انگیز زیبایی است. گرچه به خاطر أنواع محصولات فراوان در بازار، استفاده از این محصولات طبیعی به فراموشی سپرده شده است. با این حال، آب برنج موثرتر از بوتاکس است و هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان، به دلیل خواص مفید و بدون عوارض جانبی مورد استفاده قرار می گیرند.

محصولات آرایشی و زیبایی موجود در بازار مملو از مواد شیمیایی زیانباری  هستند که به جای کمک به پوست  به آن آسیب می زند. از این رو، زمان آن فرا رسیده است که این درمان های خانگی را دوباره استفاده کنید و پوست خود را با طبیعت نوازش کنید. هیچ یک از درمان‌های خانگی وقتی به درستی انجام شود باعث پشیمانی کسی نمی‌شود. پس بهتر است طبیعت و درمان‌های طبیعی آن را در آغوش بگیرید.

آب برنج همان آب تخمیر شده….

آب برنج همان آب تخمیر شده برنج است که پس از جوشاندن یا خیساندن برنج باقی می ماند. پوست و موی شما به ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی نیاز دارد. این مایع ابر مانند سفید، انباری از این مواد مغذی است. زنان از قدیم از آب برنج در ژاپن، چین و آسیای جنوب شرقی برای حفظ جوانی و زیبایی خود استفاده می کردند. بنابراین برای جوان سازی پوست، یک درمان ساده مانند آب برنج بهترین جایگزین برای  چیزهای پیچیده ای مانند بوتاکس است.

خانم ها همیشه نسبت به پوست و ظاهر خود بسیار حساس هستند. اما با گذشت زمان تکنیک های جدیدی برای زیبا و جوان به نظر رسیدن مانند بوتاکس رایج شده است. بوتاکس یک ماده تزریقی است که در سراسر جهان برای جوان به نظر رسیدن حتی در میان سالی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از بوتاکس به غیر از هزینه سنگین مالی، می تواند منجر به عوارض جانبی متعددی مانند واکنش های آلرژیک روی پوست شود. این واکنش ها باعث بثورات و خارش، سردرد، درد در گردن یا پشت، سفتی عضلات، از دست دادن اشتها، حالت تهوع، ضعف و تب می شود.

استفاده از بوتاکس برای خانم های شیرده و باردار بسیار خطرناک است. بوتاکس به جز عوارض ذکر شده، عوارض جانبی بسیار دیگری نیز ایجاد می کند.  از طرفی آب برنج یک درمان خانگی طبیعی و خالص است. حتی در صورت استفاده مکرر، عوارض جانبی خاصی برای مصرف کننده ایجاد نمی کند.

مردم معمولاً آب برنج را به عنوان باقی مانده دور می ریزند. بدون این که حتی متوجه باشند که اگر درست استفاده شود چقدر می تواند برای پوست شگفت انگیز باشد. این آب نشاسته ای می تواند پوست را بهتر و جوان تر نشان دهد و بسیاری از مشکلات پوستی را حل کند.

آب برنج حتی می تواند موثرتر از بوتاکس باشد. ژاپنی ها و کره ای ها از زمان های قدیم از آب برنج برای حفظ جوانی و سلامت پوست خود استفاده می کردند. هیچ چیز ساده تر از تهیه آب برنج در خانه نیست. بنابراین بیایید ببینیم چگونه می توانیم آن را تهیه و استفاده کنیم.

روش های تهیه آب برنج، موثرتر از بوتاکس

آب برنج را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد:

ابتدا یک فنجان برنج را بعد از 2 تا 3 بار آبکشی در آب تمیز خیس کنید. اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه خیس بخورد و سپس برنج را صاف کرده و آب آن را در یک کاسه یا لیوان جمع کرده و در یخچال قرار دهید. می توانید از این آب به مدت 1 هفته استفاده کنید.

در روش دوم یک فنجان برنج را با آب معمولی بشویید و سپس 3-4 فنجان آب را در ظرفی بریزید. حالا برنج آبکش شده را دو روز در این آب خیس کنید و برای تخمیر نگه دارید. سپس آب را هم بزنید و صاف کنید و در بطری بریزید و در یخچال بگذارید.

هر دو روش برای تهیه آب برنج در خانه بسیار آسان و سریع است. شما می توانید از هر نوع برنجی که در دسترس است استفاده کنید. این آب برنج را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. مثلا استفاده از آن در بطری اسپری به عنوان تونر یا پاک کننده.

مقداری را روی صورت اسپری کنید، بگذارید کمی بماند و سپس با آب معمولی بشویید. همچنین می توانید آن را با استفاده از پنبه روی صورت بمالید و سپس بگذارید 20 تا 30 دقیقه خشک شود وپس از آن صورت تان را بشویید. پس از یادگیری نحوه تهیه آن، بیایید ببینیم که چرا می توان از آن به جای بوتاکس استفاده کرد.

استفاده از آب برنج به جای بوتاکس

با افزایش سن، برخی عوامل و رادیکال های آزاد، خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش داده و پوست را شل می کند. آب برنج مملو از آنتی اکسیدان هایی است که مانع از فعالیت آنزیمی می شود که به الاستین (که مسئول خاصیت ارتجاعی پوست است) آسیب می رساند. از این رو آب برنج پوست صورت شما را به خوبی سفت می کند.

ترفند زنان کره ای و ژاپنی

زنان کره ای و ژاپنی از زمان های قدیم از آب برنج برای پاک کردن لکه ها، رنگدانه ها و لکه های روی پوست استفاده می کردند. آب برنج حاوی ترکیبات سفید کننده خاصی در آن است که به شما پوستی شفاف و درخشان می دهد. دلیل استفاده از آب برنج در بسیاری از کرم ها و صابون ها نیز همین است.

یک سد پوستی وجود دارد که از خشک شدن پوست شما و آسیب پذیر شدن در برابر بیماری های پوستی مانند اگزما و درماتیت آتوپیک جلوگیری می کند. اما با افزایش سن، این سد پوستی به خطر می‌افتد و در نتیجه بیماری‌های ذکر شده مختلفی ایجاد می‌شود. با این حال، استفاده از آب برنج روی صورت، نشاسته آن را قادر می سازد تا به طور طبیعی از این سد پوستی محافظت کند.

آب برنج باعث سفت شدن پوست شما می شود و آن را تقویت می کند. افرادی که پوست چرب دارند معمولا از آن بیشتر سود می برند. آب برنج همچنین منافذ پوست را به حداقل می رساند و آن را سفت می کند و ظاهری جوان تر به شما می دهد.

آفتاب سوختگی باعث قرمزی، التهاب و خارش پوست می شود. استفاده از آب برنج نشاسته ای، قرمزی پوست را از بین برده و التهاب آن ناحیه را تسکین می دهد.

همچنین استفاده از آب برنج سرد به تسکین پوست آسیب دیده کمک می کند و از آسیب بیشتر آن جلوگیری می کند. به علاوه به درمان آکنه و کاهش آن ها به طور طبیعی کمک می کند.

البته شواهد علمی زیادی در مورد فواید آب برنج وجود ندارد.  با این حال، در طب سنتی همیشه به استفاده آن تاکید شده است. در واقع این یکی از معروف ترین داروهای سنتی است که نتایج جادویی به همراه دارد  و مردم در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. ماده‌ای که حتی اگر موثرتر از بوتاکس نباشد، فواید زیادی برای پوست دارد!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان