جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
1
(1)

اختلال نعوظ (ED) زمانی رخ می‌دهد که آلت تناسلی نمی‌تواند نعوظ داشته باشد یا در حالت نعوظ بماند. این بیماری افرادی زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درمان ED به علت آن بستگی دارد. و ممکن است شامل داروهای تجویزی خاص، دستگاه وکیوم یا حتی جراحی باشد. اما می‌توانید تغییرات سبک زندگی و برخی درمان‌های طبیعی را نیز برای خلاص شدن از شر این مشکل امتحان کنید. در این نوشتار ۹ درمان طبیعی اختلال نعوظ را خواهیم دید. با ما همراه باشید!

درمان‌های طبیعی برای رفع اختلال نعوظ

درمان‌های طبیعی زیادی برای ED وجود دارد. از تغییرات سبک زندگی مانند اصلاح رژیم غذایی و ورزش گرفته تا دریافت مشاوره در زمینه سلامت روان یا رابطه.

بهتر است قبل از اینکه خودتان یک درمان جدید را امتحان کنید، با پزشک‌تان صحبت کنید. آنها می‌توانند به شناسایی علت ED شما کمک کنند و گزینه‌های درمانی موثر را، خواه درمان نرمال، خواه طبیعی و خواه ترکیبی، توصیه کنند.

۱. رژیم غذایی

خوردن یک رژیم غذایی متعادل ممکن است به حفظ عملکرد جنسی و کاهش خطر ابتلا به ED کمک کند. مطالعه‌ای در سال 2020 نشان داد مردانی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند، ریسک کمتری برای ابتلا به ED داشتند. به ویژه که، آنها گوشت قرمز یا فرآوری شده کمتری مصرف می‌کردند. اولویت‌های غذایی آنها موارد زیر بود:

– میوه‌ها

– سبزیجات

– حبوبات

– آجیل

– ماهی

تحقیقات انجام شده در سال 2017 به طور مشابه نشان داد که مصرف بیشتر میوه‌ها، سبزیجات و فلاونوئیدها (ترکیبات موجود در محصولات کشاورزی، قهوه و سایر غذاها) خطر ابتلا به اختلال نعوظ را در مردان 18 تا 40 ساله کاهش می‌دهد.

 

این غذاها برای سلامت کلی شما مهم هستند، بنابراین کمک به حفظ یا بهبود عملکرد جنسی شما نیز یک مزیت اضافی است.

مطلب مرتبط: ۲۷ بهترین ماده غذایی برای بهبود قوای جنسی مردان

۲. ورزش، درمان طبیعی اختلال نعوظ

تحقیقات نشان می‌دهد که فعالیت بدنی ممکن است به محافظت در برابر اختلال نعوظ و حتی بهبود آن کمک کند. اگر ED شما ناشی از چاقی، کم تحرکی یا بیماری قلبی عروقی و سایر اختلالات باشد، ورزش می‌تواند اثر مثبتی بگذارد.

یک بررسی تحقیقاتی در سال 2018 نشان داد که ورزش هوازی متوسط ​​تا شدید به مدت 40 دقیقه در روز، چهار بار در هفته به مدت 6 ماه به درمان ED کمک می‌کند. این شامل تمریناتی مانند:

– دویدن

– پیاده روی سریع

– دوچرخه سواری

– شنا كردن

– اسکی

فعالیت بدنی به تقویت رگ‌ های خونی، کاهش استرس و افزایش سطح تستوسترون کمک می‌کند که همگی می‌توانند به درمان ED کمک کنند.

مطلب مرتبط: علائم کمبود تستوسترون: ۹ نشانه پایین بودن تستوسترون در مردان

۳. خواب

برای سلامت کلی شما مهم است که هر شب به اندازه کافی بخوابید. خواب منظم نیز ممکن است ED را بهبود بخشد. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد مردانی که در شیفت شب کار می‌کنند و کیفیت خواب پایین‌تری را گزارش کرده‌اند در معرض خطر بالاتر اختلال نعوظ هستند

یک مطالعه بزرگ در سال 2015 نیز نشان داد افراد مبتلا به اختلال خواب در معرض خطر بالاتر ED هستند. تحقیقات دیگر آپنه انسدادی خواب را با افزایش احتمال ED ارتباط داده است.

نداشتن خواب کافی می‌تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد، و همین منجر به ED می‌شود. کمبود خواب مداوم همچنین با اختلالات مرتبط با ED مانند دیابت و فشار خون بالا همراه است.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه فشار خون بالا که نباید از آنها چشم پوشی کنید

۴. کاهش وزن

وزن شما ممکن است عامل دیگری در بروز اختلال نعوظ باشد. بر اساس یک مرور تحقیقاتی در سال 2020، ED به طور قابل توجهی در مردانی که اضافه وزن داشتند، چاق بودند یا دور کمر بزرگ‌تری داشتند، شایع‌تر بود.

یک مطالعه کوچک در سال 2014 نشان داد که جراحی بای پس معده سلامت عروق خونی و ED را در میان مردان بسیار چاق بهبود می‌بخشد. یک مرور تحقیقاتی در سال 2017 به طور مشابه بهبود در ED پس از جراحی چاقی (کاهش وزن) را نشان داد.

اگر وزن شما عامل بروز اختلال نعوظ در شماست، ورزش و یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به کاهش وزن و بهبود ED کمک کند.

۵. درمان طبیعی اختلال نعوظ؛ روان درمانی

در برخی موارد، ED ناشی از ترکیبی از مسائل فیزیکی و روانی است. این مسائل ممکن است شامل ترس از شکست، باورهای مذهبی، و آسیب‌های جنسی و غیره باشد.

خود اختلال نعوظ نیز به نوبه خود می‌تواند منجر به مشکلات سلامت روان، از جمله پریشانی عاطفی و کاهش عزت نفس شود، که در نتیجه می‌تواند ED را بیشتر بدتر کند. درمان ممکن است به رفع این مسائل برای بهبود ED کمک کند.

بر اساس یک مرور تحقیقاتی در سال 2021، مداخلات روان‌شناختی مانند رفتار درمانی شناختی به‌ویژه در صورت همراه شدن با داروهای ED موثر بودند. مداخلات سلامت روان نیز ممکن است به تنهایی موثر باشد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

یک مطالعه کوچک در سال 2018 که شامل 4 هفته درمان گروهی متمرکز بر ذهن آگاهی بود، نشان داد که این نوع درمان ممکن است برای بهبود اختلال نعوظ و رضایت جنسی نیز مفید باشد.

باید تحقیقات بیشتری برای تعیین موثرترین انواع روان درمانی برای ED انجام شود.

۶. سکس درمانی یا مشاوره زوجین

حدود 10 تا 25 درصد از مردان مبتلا به ED هیچ فاکتور خطر شناخته شده‌ای ندارند. این بیماری که به عنوان ED غیر ارگانیک شناخته می‌شود، ممکن است به دلیل مسائل مربوط به سلامت روان مانند افسردگی یا تجربه اضطراب هنگام رابطه جنسی ایجاد شود.

یک مطالعه کوچک در سال 2020 نشان داد که رفتار درمانی شناختی (CBST) و دارو هر کدام به تنهایی در کاهش ED غیر ارگانیک موثر هستند. علاوه بر این، CBST در کاهش اضطراب در میان شرکت کنندگان در مطالعه موثرتر بود.

همچنین ممکن است شرکت در مشاوره با همسرتان برای کمک به آنها در درک وضعیت شما و گفتگو در مورد راه‌های حمایت از شما مفید باشد.

۷. درمان طبیعی اختلال نعوظ؛ کاهش استرس

مسائل مربوط به سلامت روان مانند استرس و اضطراب اغلب با ED مرتبط هستند. مطالعه‌ای در سال 2019 نشان داد که استرس یکی از عاملان اصلی ED است و اضطراب و افسردگی نیز با این وضعیت مرتبط هستند. این مطالعه نشان داد که استرس مزمن ممکن است بر تستوسترون تأثیر بگذارد یا باعث کمبود خواب و در نتیجه بروز اختلال نعوظ شود.

مطالعه کوچکی در سال 2014 نشان داد که یک برنامه 8 هفته‌ای مدیریت استرس در کنار داروی ED در مقایسه با دارو به تنهایی برای بهبود ED مؤثرتر است.

۸. عدم مصرف الکل

مطالعات نتایج متفاوتی را برای اثرات الکل بر ED نشان داده اند. یک مرور تحقیقاتی در سال 2018 نشان داد که حذف الکل در واقع با کاهش خطر ابتلا به ED مرتبط است.

تحقیقات دیگر نیز مصرف الکل را با ED مرتبط دانسته‌اند. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که اختلال عملکرد جنسی، به ویژه ED، در افراد مبتلا به سندرم وابستگی به الکل رایج است. یک بررسی تحقیقاتی در سال 2020 نیز الکل را به عنوان یک عامل خطر برای ED شناسایی کرد.

۹. ترک سیگار

سیگار به بروز ED کمک می‌کند. این تاثیر ممکن است تا حدی ناشی از آسیب دیدن رگ‌های خونی باشد که از رسیدن خون کافی به آلت تناسلی برای نعوظ جلوگیری می‌کند.

 

سیگار همچنین ممکن است اکسید نیتریک را در بدن کاهش دهد، که برای ایجاد آرامش غیرارادی ماهیچه‌ها و افزایش جریان خون که در نعوظ نقش دارد، لازم است.

بر اساس یک مرور تحقیقاتی در سال 2015، سیگار کشیدن مکرر با افزایش خطر ابتلا به اختلال نعوظ و همچنین ED شدیدتر همراه است و ترک سیگار به درمان طبیعی اختلال نعوظ کمک می‌کند.

برخی از آسیب‌های ناشی از سیگار کشیدن ممکن است برگشت پذیر نباشد. با این حال، مطالعه به این نتیجه رسید که ترک سیگار، به ویژه برای مردان زیر 50 سال، ممکن است به بهبود ED کمک کند.

 

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان