جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

۵ چیز که از دنبال نکردن شان در زندگی پشیمان خواهید شد

خواندن 7 دقیقه
0
(0)

مهمترین چیزها در زندگی چیست؟ همه ما به دنبال هماهنگی خود با چیزهایی هستیم که واقعاً مهم هستند و در نهایت به شادی و رضایت ما می‌افزایند. شاید بیشتر ما همواره با خود فکر کنیم که ایده‌آل ما، یا شخصی که واقعاً می‌خواستیم باشیم، نشدیم. ما از زندگی ناتمام پشیمانیم. ما متأسفیم که در ترس زندگی می‌کنیم و شهامت تمرکز روی چیزها و افرادی که واقعاً مهم هستند را نداریم.

واقعاً چه چیزی در زندگی مهم است؟ با در نظر گرفتن این سوال، نگاهی خواهیم داشت به مواردی که اکثر مردم از دنبال نکردن آنها پشیمان هستند. چگونه می توان یک زندگی مبتنی بر آنچه واقعاً مهم است را زندگی کرد.

تحقیقات نشان داده است که مردم بیشتر با پشیمانی ناشی از عدم تحقق امیدها، اهداف و آرزوهایشان آزار می‌یابند تا پشیمانی از ناتوانی در انجام وظایف، تعهدات و مسئولیت‌های خود.

مارک پیتیت مربی کسب و کار در مقاله ” پنج نکته مهم در زندگی که از دنبال نکردن آنها پشیمان خواهید شد” اساساً بدنبال این نکته است که چه چیزهایی در زندگی مهم‌اند!

وی تحقیقات میدانی فراوانی در این زمینه انجام داده است. در طول تحقیقات، گفت و گو با افراد فراوانی از مردم عادی تا دوستان و خانواده داشته است. در نهایت به این نتیجه رسیده است که پنج چیز اصلی در زندگی وجود دارد که اگر کاری در مورد آنها انجام نداده، یا آن را دنبال نکنیم، احتمالاً  پشیمان خواهیم شد. این پنج مورد عبارتند از:

1. تبدیل شدن به بهترین نسخه از خود

اغلب آدم‌ها اجازه می‌دهند که شک و ترس، آن‌ها را از داشتن یک زندگی هدفمند و پرشور دور سازد. همین موضوع آن‌ها را از رشد مداوم و تبدیل شدن به نسخه بهتری از خود باز می‌دارد. ما فراموش می‌کنیم که سلامت و روابط خوب با اعضای خانواده را پرورش دهیم یا مراقب سلامت روانی بهتر خود باشیم.

ما کارهایی زیادی می‌خواهیم در زندگی انجام دهیم. اما بسیاری از این کارها هرگز نور روز را نمی‌بینند. ما نگران این هستیم که اطلاعات درستی برای تصمیم‌گیری درست نداشته باشیم. ما از تغییراتی که ممکن است در زندگی‌مان، اتفاق بیفتد می‌ترسیم. لذا به جای آن، مسیر ایمن یعنی حرکت نکردن را انتخاب می‌کنیم. این منجر به پشیمانی، سرزنش و شک نسبت به خود می‌شود.

با این حال، ایجاد آن زندگی شگفت‌انگیزی که می‌خواهیم در درون ماست. این بدان معناست که نگران این نباشیم که دیگران چه فکری می‌کنند یا اینکه چگونه قضاوت می‌شویم. لذا باید تلاش کرد که اطراف خود را با افراد مناسب احاطه کنیم. این مسئله سبب می‌شود که تشویق شویم، بیشتر سرگرم شده و بیشتر ریسک کنیم. مهم نیست چند بار زمین بخورید، دوباره بلند می‌شوید و به جلو ادامه می‌دهید.

مارک تواین در این مورد می گوید:” بیست سال بعد، شما از کارهایی که انجام نداده‌اید ناراحت می‌شوید نه کارهایی که انجام داده‌اید. پس طناب قایق‌تان را از ساحل باز کنید و از ساحل امن خود به سوی آب‌های آزاد برانید و خطر کنید. جستجو کنید، رویا بسازید و کشف کنید.”

2. تعقیب رویاهای خود

اگر در مورد هدف، رویاها و اهداف بزرگتر خود شفافیت نداشته باشید، محتمل است که در یک سری از روابط بی‌مزه و عادات ناسالم غرق شوید. در این صورت هیچ زمینه‌ای برای رشد، تغییر یا دگرگونی وجود ندارد. به جای اینکه رویاهای خود را دنبال کنید و هر روز رشد کنید، درجا می‌زنید.

وقتی مسیر روشنی برای زندگی خود دارید و اولویت‌هایتان مشخص است، مراحلی را که می‌توانید برای حرکت به جلو بردارید، واضح‌تر می‌بینید.

شما در حال زندگی پرشور و هدفمند خود هستید. شما کاملاً به خود اعتماد دارید، بنابراین مایلید برای دستیابی به رویاهای خود خطرات بیشتری بپذیرید. از همین امروز شروع به تعیین اهداف خود کنید. برای رسیدن به مهمترین چیزها در زندگی، اهدافی را تعیین کنید.

3. زندگی کردن

مقایسه خود با دیگران و زندگی کردن با توجه به زندگی دیگران تنها می‌تواند منجر به تلخی، شک به خود، انفعال و درد شود.

“خودت باش؛ بقیه افراد قبلا انتخاب شده‌اند.” اسکار وایلد

ما باید تغییراتی را در زندگی خود ایجاد کنیم. ​​نه به دلیل اعمال یا واکنش‌های دیگران، بلکه تغییر می‌خواهیم. از محیط‌های منفی و افراد منفی دوری کنید که می‌توانند پیشرفت شما را مسموم کنند. اعتماد به نفس شما را از بین ببرند و باعث ایجاد شک به خود شوند. در عوض، اطراف خود را با افراد زیادی احاطه کنید که به شما الهام می‌دهند.

بسیاری از ما درگیر زندگی‌ای می شویم که چگونه یک پسر یا دختر خوب باید زندگی کند یا آنچه والدین‌مان از ما انتظار دارند. ما اغلب تصمیمات کلیدی زندگی و کسب و کار را با توجه به نظرات نزدیکان‌مان می‌گیریم. چرا که فکر می‌کنیم این چیزی است که والدین ما را خوشحال می‌کند. ما معتقدیم شادی ما از شادی آنها ناشی می‌شود.

فقط بعداً، وقتی از زندگی خود ناراضی می‌شویم، شروع به این سؤال می‌کنیم که واقعاً در حال زندگی برای چه کسی هستیم و آیا واقعاً روی چیزهای مهم زندگی تمرکز می‌کنیم یا خیر؟

4. شروع کردن

ما همیشه فکر می‌کنیم که وقت داریم! در واقعیت، ما نمی‌دانیم فردا چه چیزی را به همراه خواهد داشت. بنابراین بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که از امروز شروع به تغییر کنید. صرف تنها پنج دقیقه برای انجام کاری مهم، در این لحظه کنونی، می‌تواند به شما کمک کند یک قدم به رویاهای خود نزدیکتر شوید. این می‌تواند تصمیمی باشد که می‌گیرید، مکالمه‌ای که دارید، چیزی که می‌خوانید و غیره. نکته این است که روی لحظه حال تمرکز کنید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید بیشتر سفر کنید، می‌توانید برنامه‌ای برای پس‌انداز هر ماه برای یک تعطیلات بزرگ ترتیب دهید. در چند هفته آینده، مقصدهای احتمالی را جستجو کنید و پس از انتخاب یکی از آنها، برنامه سفر خود را انجام دهید. با هر قدم کوچک، به هدف خود نزدیک می‌شوید. بنابراین از همین امروز شروع کنید، حتی اگر فقط با ایجاد یک برنامه یا جدول زمانی باشد.

5. گذراندن وقت با خانواده و دوستان

یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌توانید در زندگی خود انجام دهید این است که زمان بیشتری را برای گذراندن با افرادی که بیشترین اهمیت را دارند، آزاد کنید.

گفتن این کار اغلب آسان‌تر از انجام آن است. چگونه تعهدات کاری خود را با حضور در خانه برای شام با خانواده یا گذراندن زمان بیشتر با فرزندان خود متعادل می کنید؟

ساعات طولانی در محل کار می‌تواند باعث نگرانی و استرس شود. در کنار راههای محتلف برای کنترل استرس، بودن در کنار خانواده هم از حجم استرس‌ها خواهد کاست. مهم است که برنامه خود را کنترل کنید تا اطمینان حاصل کنید که برای نزدیک‌ترین افراد که برای شما اهمیت دارد، وقت بگذارید.

یک مطالعه بر روی 309000 نفر نشان داد که «فقدان روابط قوی با نزدیکان، خطر مرگ زودرس به هر علتی را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.» این احتمالاً به این دلیل است که ارتباط اجتماعی به ما کمک می‌کند تا هورمون‌های استرس را کاهش دهیم. هورمون‌های احساس خوب را افزایش دهیم که ما را شاد و سالم نگه می‌دارد.

مهم‌ترین چیزها در زندگی، اغلب مهم‌ترین افراد زندگی شما هستند، پس گذراندن وقت با آنها را در اولویت قرار دهید.

 

سخن پایانی

خیلی اوقات ما تمرکز نمی‌کنیم و زمان کافی را صرف این نمی‌کنیم که بفهمیم چگونه می‌توانیم زندگی شادی را که می‌خواهیم داشته باشیم. این منجر به سرزنش، شک به خود، غصه و پشیمانی می‌شود. در مورد این که چه چیزی و چه کسی برای شما و هدف شما مهم است، شفافیت ایجاد کنید. سپس گام‌های شجاعانه را بردارید تا فقط روی چیزهایی تمرکز کنید که واقعاً مهم هستند.

به این ترتیب، به جای زندگی پر از پشیمانی، احتمال ایجاد یک زندگی خوب و رضایت بخش بیشتر است.

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان