۵ دلیل که باید روغن گردانی یا روغن کشی را در برنامه های مراقبتی تان قرار بدهید

توسطعارفه انصاری

آبان ۲۴, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آبان ۲۴, ۱۴۰۰ , ,
روغن نارگیل برای روغن گردانی

 

روغن گردانی یا روغن کشی یک تکنیک باستانی در طب آیورودا است که برای مراقبت از بهداشت دهان و دندان به کار می‌رود. این روش مراقبتی شامل چرخاندن روغن خوراکی در دهان است. این تکنیک که بیش از 500 سال پیش در هند آغاز شد، به دلیل اثربخشی‌اش در حذف باکتری‌ها و ارتقای بهداشت دهان، محبوبیت جهانی به دست آورد. مطابق با این تکنیک، قرار دادن دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل در دهان و چرخاندن آن می‌تواند باکتری‌ها را از گوشه‌های مخفی دهان‌تان که مسواک به آن نمی‌رسد بیرون بکشد. انجام این کار همچنین می‌تواند به مرطوب شدن لثه‌ها و افزایش تولید بزاق کمک کند. روغن گردانی جدا از حفظ بهداشت دهان و دندان، روغن کشی فواید سلامتی شگفت انگیزی نیز دارد. در این نوشتار 5 دلیل وجود دارد که چرا باید روغن کشی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

با خبرنامه همراه باشید!

۱. روغن گردانی به بهداشت دهان و دندان کمک می‌کند

مطالعات نشان می‌دهد که تقریباً 600 نوع مختلف باکتری در دهان ما زندگی می‌کنند. برخی از آنها سالم هستند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند منجر به مشکلات دهان مانند پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه شوند. روغن کشیدن منظم هنگام صبح می‌تواند به کاهش تعداد باکتری‌های بد در دهان کمک کند. این تکنیک همچنین می‌تواند به کاهش مشکلات دهان و دندان در کودکانی که اغلب از سنین پایین‌تر از مشکلات مربوط به پوسیدگی دندان رنج می‌برند، کمک کند.

مطلب مرتبط: درمان خانگی دندان درد؛ ۷ درمان طبیعی که درد دندان را از بین ببرید

۲. از ایجاد کرم خوردگی دندان جلوگیری می‌کند و التهاب لثه را کاهش می‌دهد

پوسیدگی دندان یکی از مشکلات رایج است که به دلیل بهداشت نامناسب دهان و دندان ایجاد می‌شود. باکتری‌ها در اطراف دندان‌ها جمع و منجر به ایجاد سوراخ در آنها می‌شوند. این باکتری مینای دندان را از بین می‌برد و منجر به پوسیدگی دندان می‌شود. روغن گردانی این باکتری‌ها را از بین می‌برد و خطر ایجاد حفره را کاهش می‌دهد. به علاوه، این تکنیک همچنین یک درمان موثر برای خونریزی لثه و تورم لثه است.

۳. بوی بد دهان را کاهش می‌دهد

بوی بد دهان یک مشکل شایع مرتبط با سلامت دهان و دندان است که افراد زیادی را درگیر می‌کند. یکی از دلایل اصلی بوی بد دهان، بهداشت نامناسب دهان و لایه روی زبان است که باکتری‌ها را به دام می‌اندازد و باعث بوی بد می‌شود. برای کاهش بوی بد دهان، تراشیدن زبان و روغن کشی می‌توانند بهترین گزینه باشند. استفاده از روغن یک روش طبیعی برای کاهش باکتری‌های دهان است و کاملا موثر است.

 

مطلب مرتبط: ۷ روش موثر برای کشتن باکتری ها و رفع بوی بد دهان

۴. سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد

در صورتی که به تکرار از مشکل سوء ‌هاضمه رنج می‌برید، روغن کشیدن می‌تواند یک درمان خانگی بسیار موثر باشد. چرخاندن روغن در دهان می‌تواند دستگاه گوارش شما را تحریک کند، که می‌تواند روند هضم را تقویت کرده و دوره‌های یبوست را کاهش دهد. مزیت دیگر این است که می‌تواند خطر بیماری‌های مزمن را کاهش دهد.

۵. روغن گردانی برای سلامت قلب مفید است

مطالعات انجام شده برای درک فواید طولانی مدت روغن کشی همچنین نشان می‌دهد که این درمان خانگی باستانی برای سلامت قلب نیز مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد که بهداشت بد دهان می‌تواند به سلامت قلب منجر شود. هنگامی‌ که روغن کشی انجام می‌دهید، رشد باکتری‌های خوب در بزاق افزایش می‌یابد، در نتیجه، انتخاب‌های غذایی بهتری انجام می‌دهید که می‌تواند قلب شما را سالم نگه دارد و خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.

انتخاب روغن

روغن کشی با روغن نارگیل بهترین تاثیر را دارد. به گفته آیورودا، روغن نارگیل ارگانیک، فوق بکر یا تصفیه نشده از هر نوع روغن دیگری مانند روغن زیتون و روغن آفتابگردان موثرتر است. دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است. به علاوه، یک ماده خوراکی و بی خطر است. سعی کنید حین روغن گردانی روغن را قورت ندهید. بهترین زمان برای انجام روغن کشی صبح‌ها با معده خالی است.

شیوه انجام روغن گردانی

مرحله 1: یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان خود بریزید و آن را به مدت 1 دقیقه بچرخانید.

مرحله 2: روغن را داخل سینک بریزید و دهان خود را با آب بشویید. می‌توانید با 1 دقیقه شروع کنید و سپس زمان را به مرور افزایش دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *