۷ بهترین ماده غذایی برای بهبود باروری مردان

توسطعقیله نرگس رحمانی

آبان ۲۴, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آبان ۲۴, ۱۴۰۰ , ,
مواد غذایی برای بهبود باروری مردان

خیلی ها فکر می کنند برای باردار شدن، تنها باید به رژیم غذایی و سلامت زنان توجه شود. این طرز فکر درست نیست. رژیم غذایی مردان نیز می تواند بر باروری آن ها تاثیر بگذارد.  به این خاطر آقایان هم باید بدانند که چه غذاهایی برای بهبود باروری مردان مفید است. همه ما این جمله را شنیده ایم که “شما همان چیزی هستید که می خورید.” بدون تردید در مورد باروری مردان نیز این عبارت صدق می کند. خوردن غذاهای سالم می تواند به افزایش تعداد اسپرم کمک کند، در حالی که عکس آن، ممکن است تعداد اسپرم را کاهش دهد.

بنابراین اگر شما و همسر تان در  تلاش برای باردار شدن هستید، تغییر در عادات غذایی او ممکن است شما را به هدف تان برای باردار شدن نزدیک تر کند. خوردن برخی غذاها می تواند برای تعداد و کیفیت اسپرم او مفید باشد.به این ترتیب برای شما مردان، هفت غذا را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند تا قدرت باروری تان افزایش یابد.

بهترین مواد غذایی برای بهبود باروری مردان

1. صدف

معمولا صدف‌ها به عنوان آفرودیزیک شناخته می‌شوند. آن ها حاوی روی بیشتری در هر وعده نسبت به هر غذای دیگری هستند. غذاهای حاوی روی ممکن است با افزایش حجم مایع منی و تحرک اسپرم به باروری مردان کمک کند.اگر همسر شما صدف را دوست ندارد، می تواند روی را در گوشت گاو، مرغ، لبنیات، آجیل، تخم مرغ، غلات کامل و لوبیا نیز بیابد. یا می تواند با مصرف روزانه مولتی ویتامین روی دریافت کند .

مطلب مرتبط: ۲۷ ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی مردان

2. میوه ها و سبزیجات

آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات (مانند زغال اخته و سبزیجات کلرد) ممکن است به محافظت از اسپرم در برابر آسیب سلولی کمک کرده و آن‌ها را قوی و سریع نگه ‌دارد. درست همان چیزی که برای عبور از لوله‌های فالوپ و بارور کردن تخمک نیاز دارند. در عین حال، ویتامین های ای و C  تعداد و حرکت اسپرم را افزایش می دهند.

ویتامین E در انبه، آووکادو و سبزیجات سبز رنگ مانند اسفناج و کلم بروکلی وجود دارد. ویتامین C را از پرتقال، گوجه فرنگی و گریپ فروت و سایر غذاها دریافت کنید. سبزیجات برگدار، لوبیاها و بسیاری از میوه ها سرشار از فولات هستند. ویتامین B با خواص آنتی اکسیدانی به حفظ اسپرم از ناهنجاری های کروموزومی کمک می کند.

اگر به دنبال یک سبزی قوی برای تبدیل شدن به یک عنصر اصلی در رژیم غذایی خود هستید، یک سیب زمینی شیرین سرو کنید. این سبزی سرشار از تمام مواد مغذی بالا یعنی ویتامین C، E و فولات است.

3. بهبود باروری مردان؛ آجیل

برخی از تحقیقات انجام شده در  مورد خواص آجیل نشان داده است که آجیل به بهبود کیفیت و عملکرد اسپرم کمک می کند. به ویژه گردو، به افزایش کیفیت اسپرم کمک می کند. این به این دلیل است که گردو سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 است.

سایر آجیل های غنی از آنتی اکسیدان عبارتند از: بادام،آجیل کاج و فندق. بادام زمینی همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. همسر شما باید مراقب وعده های غذایی خود باشد. او می تواند برای میان وعده هایش از آجیل استفاده کند. البته بهتر است  برای یک وعده، 1 اونس (تقریباً یک مشت کوچک) بسنده کند. از آجیل های پوشیده از شکلات و آجیل هایی که شکر اضافه دارند، اجتناب کنید.

مطلب مرتبط: علائم کمبود تستوسترون در مردان؛ ۹ نشانه پایین بودن تستوسترون در مردان

4. دانه ها

تخمه کدو حاوی مقدار زیادی روی و اسیدهای چرب امگا 3 است که هر دو ممکن است به بهبود کیفیت اسپرم کمک کنند. دانه کتان، دانه چیا یا تخمه آفتابگردان را انیز متحان کنید که حاوی ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها هستند. این دانه ها به بهبود کمیت و حرکت اسپرم کمک می کنند.

5.آب انار

یکی دیگر از بهترین میوه ها، در حلقه های آنتی اکسیدانی انار است. برخی از مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که آب انار کیفیت اسپرم را افزایش می‌دهد. اگرچه هنوز ثابت نشده است که همان اثر را در افراد دارد یا نه. در ضمن نوشیدن کمی آب انار اصلا ضرر ندارد. همسر شما می تواند آن را به جای آب پرتقال در هنگام صبحانه بنوشد یا به اسموتی خود اضافه کند.

6.ماهی چرب

اسپرم مردان بارورَ، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری نسبت به اسپرم مردان نابارور است. همسر شما می تواند با خوردن ماهی های چرب مانند سالمون، شاه ماهی، ساردین و آنچوی، امگا 3 دریافت کند. اسیدهای چرب امگا 3 همچنین جریان خون به اندام تناسلی را بهبود می بخشد که ممکن است در رابطه جنسی تان نیز تاثیر خوبی بگذارد.

مطلب مرتبط: ۲۰ بهترین ماده غذایی برای افزایش تستوسترون در مردان

7. بهبود باروری مردان؛ ریشه ماکا

پودر حاصل از این ریشه پرویی، به عنوان یک تقویت کننده طبیعی میل جنسی شهرت دیرینه ای دارد. البته این به طور قطعی ثابت نشده است، اما برخی تحقیقات نشان داده اند که پودر ماکا غلظت و تحرک اسپرم را افزایش می دهد.اگر شریک زندگی شما می خواهد این پودر آجیلی را امتحان کند، می تواند مقداری را در بلغور جو دوسر و اسموتی بپاشد. یا هنگام تهیه پنکیک، وافل و سایر خوراکی ها کمی به آن اضافه کند.

 

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *