زبان عشق مردان: چرا مردان مانند زنان نمی‌توانند عشق بورزند؟

توسطعقیله نرگس رحمانی

آبان ۲۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آبان ۲۲, ۱۴۰۰ ,
مردان متفاوت از زنان عشق می ورزند ترفندهای روانشناسی برای جذب یک دختر

در وبسایت آمریکایی روانشناسی امروز، دکتر پی درکسلر، به این موضوع می پردازد که چرا عشق ورزی مردان مانند زنان نیست؟ چرا زبان عشق مردان متفاوت است؟ او در این مورد می گوید،  یکی از این مکالمات که «او نمی‌تواند ارتباط عاطفی داشته باشد!» را شنیده ام. خانمی درباره نگرانی‌اش به خاطر ناتوانی شریک عاطفی‌اش در درک نیازهایش صحت می کرد.

دکتر درکسلر می گوید، در حین گوش دادن به صحبت‌های این دوست، یک سوال برایم پیش آمد: «آیا او عشق را با ابراز عشق اشتباه می‌گیرد؟»

به نظر می‌رسد مردان تمایل متفاوتی در ابراز کردن عشق دارند. در سریال Sex and The City  جمله معروفی وجود داشت: «این طور نیست که او به تو علاقه‌ای ندارد، فقط بیان او در شبکه انتظارات یک زن نمی تواند این علاقه را ثابت کند. یا حداقل احساسات عاطفی اش را درست ابراز کند.»

تحقیقات حاضر کمی موضوع را پیچیده می‌کند. مطالعه هلن فیشر، انسان‌شناس دانشگاه راتگرز، بر روی 5000 بزرگسال آمریکایی نشان می‌دهد که مردان بیشتر به تعهد و دلبستگی علاقه‌مند بوده و زنان بیشتر دوستدار روابطی هستند که استقلال  آن‌ها را تا اندازه‌ای به رسمیت بشناسد.

این یک فرضیه است که مسائل زیست‌شناختی زن و مرد محدودیت‌های هولناکی ایجاد می‌کند. دکتر روبن گور، عصب‌شناس دانشگاه پنسیلوانیا، می‌گوید که مردان و زنان بدن‌های متفاوتی دارند. دارای مغز متفاوت نیز هستند. مسئله فراتر از تأثیر هورمون‌های جنسی تستوسترون و استروژن  است که در بروز صفات مردانه و زنانه دخالت دارد. او می‌گوید مهم این است که چگونه ساخته شده‌ایم، نه آنچه یاد می‌گیریم.

مطالعه‌ای دیگر، از ارتباط بیولوژیکی با سبک‌های ارتباطی زن و مرد سخن می‌گوید. همانطور که در وب سایت Uncommon Knowledge گزارش شده است، حتی ممکن است غریزه بقا در کار باشد. به عنوان مثال بازگشت فشار خون و سیستم ایمنی مردان پس از احساسات بالا به حالت عادی، بیشتر از یک زن طول می‌کشد.

۵۳ زبان بدن مردان که نشان می دهد به شما علاقه دارند

زبان عشق مردان؛ نتایج تحقیقات چیست؟

تحقیقات نیز نشان داده است که پسرها سریع تر از دخترها، صدای ضبط شده صدای گریه یک نوزاد را خاموش می‌کنند. آیا این بی‌احساسی و بی‌حوصلگی ساده است؟ در واقع پسرها به گریه با ترشح بیشتر هورمون استرس واکنش نشان می‌دهند. زبان عشق مردان متفاوت است اما آنها از نظر پزشکی و عاطفی شکننده‌تر از دختران هستند.

پسران بیشتر مستعد ابتلا به نقص‌های مادرزادی و ناتوانی‌های رشدی هستند. آن ها در رحم آسیب‌پذیرتر هستند و جنین‌های پسر بیشتری در سقط جنین از دست می‌روند. در دوران کودکی، آن ها راحت‌تر تحت استرس قرار می‌گیرند، به این معنی که وقتی ناراحت هستند بیشتر گریه می‌کنند و آرام شدن شان سخت‌تر است. از نظر عاطفی در برابر اثرات سوء ناشی از کمبود شدید محبت آسیب‌پذیرتر هستند.

۴۲ زبان بدن زنان که نشان می دهد به شما علاقه دارند

همچنین، این واقعیت مستند وجود دارد که احتمال مرگ مردان مسن، پس از از دست دادن شریک زندگی بسیار بیشتر از زنان مسن است. چنین یافته‌هایی به طنز جدی اشاره دارد. یعنی اینکه همه این مردان بی‌احساس، نسبت به زنان به احساسات واکنش بیشتری نشان می‌دهند. اما از نظر ژنتیکی برای اجتناب از بروز آن برنامه‌ریزی شده‌اند.

این روانشناس هم چنین تاکید می کند که این پویایی و سردرگمی بیولوژیکی زهره- مریخ،  فراتر از محدوده عشق رمانتیک است. در کتاب اخیرم به آن اشاره کرده‌ام. در گفتگوهای خود، تعدادی از زنان گفتند که برای ایجاد ارتباط عاطفی با پدران خود سخت تلاش کرده‌اند، اما موفق نشدند. با این حال، هنگامی که آن ها رابطه و سطح تعامل را توصیف کردند، واضح شد که پدران شان بسیار به آن ها اهمیت می‌دادند.

همه اینها، این سوال را ایجاد می‌کند که “آیا نمی‌توانیم همه با هم کنار بیاییم؟” و به سادگی آنچه را که نیاز داریم به یکدیگر بدهیم.

روان درمانگران به خوبی می‌دانند که این کار به این آسانی نیست. هر یک از شریک‌ها، وضعیت عاطفی طرف مقابل را تجربه می‌کنند و ارزش آن را در تجربه می‌بینند. مردان اغلب نمی‌خواهند که عمیق‌ترین احساسات آن ها توسط کسی ارزش‌گذاری شود و بنابراین زبان عشق مردان متفاوت است. اما زنان اغلب از ارزش‌گذاری استقبال می کنند. اگر دانش قدرت است، چه چیزی می تواند قدرتمندتر از دانستن درونی‌ترین احساسات یک نفر باشد؟

برای زنانی که تشنه رشد عاطفی شریک زندگی خود هستند، این می تواند یک سفر پر فراز و نشیب باشد که در مقابل سنگ بزرگ زیست شناسی قرار می‌گیرند. نشانه‌های زیادی از محبت وجود دارد مانند، قابل اعتماد بودن، مهربانی، توجه و … همه این ها نشان از این واقعیت است که عشق در وجود مردان وجود دارد.  فقط به روش‌هایی بیان می‌شود که توسط اسرار جنسیت مرد مبهم می‌شود. راستش به دلایلی که اشاره شد، ذاتا مردان نمی توانند مانند زنان عشق و علاقه شان را با صدای بلند بیان کنند. پس هیچ وقت فکر نکنید که مرد زندگی تان به شما علاقه ندارد یا بی احساس و بی عاطفه است.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *