جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

قرص کرونا در راه است، اما جایگزینی برای واکسن محسوب نمی شود!

قرص کرونا در راه است
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 

ثابت شده است که قرص‌های ضدکرونای کپنانی‌های فایزر و مرک در صورت مصرف زودهنگام به میزان قابل توجهی بدترین پیامدهای کووید-۱۹ را کاهش می‌دهند، اما پزشکان به افراد مردد در زمینه زدن واکسن هشدار می‌دهند که قرص کرونا جایگزین واکسن نیست!

برخی از متخصصان بیم این را دارند که ورود درمان های خوراکی کووید-۱۹ ممکن است مانعی برای کمپین‌های واکسیناسیون شود. اسکات راتزان، کارشناس ارتباطات بهداشتی در CUNY، گفت: نتایج اولیه یک نظرسنجی از 3000 شهروند آمریکایی توسط دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه شهری نیویورک (CUNY) نشان می‌دهد که این داروها می‌توانند تلاش برای واکسینه کردن افراد را مختل کنند.

راتزان که هدایت نظرسنجی را نیز بر عهده داشت، گفت از هر هشت فرد مورد بررسی، یک نفر گفته است که ترجیح می‌دهد با یک قرص درمان شوند تا اینکه واکسینه شوند. راتزان گفت: «این رقم بالایی است.»

نگرانی به دنبال خبر فایزر مبنی بر اثربخشی قرص کرونا

این نگرانی به دنبال اخبار روز جمعه از فایزر، سازنده واکسن پیشرو کووید-19 بود. خبری مبنی بر اینکه قرص ضد ویروسی آزمایشی این کمپانی خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از این بیماری را تا 89 درصد کاهش می‌دهد.

این درحالی است که قرص کرونای مرک و کمپانی همکارش، خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را به نصف کاهش می‌دهد. این دارو، معروف به مولنوپیراویر، روز پنجشنبه در بریتانیا تاییدیه مشروط دریافت کرد. البته هر دو نیاز به مجوز از تنظیم مقررات سلامت ایالات متحده دارند، اما می توانند در ماه دسامبر در بازار باشند.

اتکاء صرف بر قرص ریسک است!

دکتر پیتر هوتز، متخصص واکسن و استاد ویروس شناسی مولکولی و میکروبیولوژی در کالج پزشکی بیلور می‌گوید: ” تکیه صرف بر یک داروی ضد ویروسی، ریسکی است. واضح است که قرص بهتر از هیچ خواهد بود، اما این یک بازی پر از ریسک است.”

شش کارشناس بیماری‌های عفونی که رویترز با آنها مصاحبه کرد بسیار مشتاق چشم انداز درمان‌های جدید موثر برای کووید-19 بودند. با این حال آنها اتفاق نظر داشتند که آنها جایگزینی برای واکسن نیستند.

دکتر لیانا ون، پزشک اورژانس و استاد بهداشت عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن گفت: “فکر می‌کنم اخبار فایزر اخبار فوق‌العاده‌ خوبی است. قرص کرونا با واکسیناسیون همراه خواهد بود. اما جایگزین آن نمی‌شود.”

 

آلبرت بورلا، مدیر اجرایی شرکت فایزر، گفت واکسن نزدن “یک اشتباه غم انگیز خواهد بود.” بورلا روز جمعه در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: “این داروها نباید دلیلی برای محافظت نکردن از خود و به خطر انداختن خود، خانواده و جامعه باشند.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان