جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1.5
(2)

برای هر فردی مهم است که پیشرفت  و توسعه فردی خود را در محل کار به حداکثر برساند. خوشبختانه، راه های زیادی وجود دارد که می توان برای ارتقاء جایگاه خود در محیط کار از آن ها استفاده کرد. داشتن یک طرز فکر، برای رشد افراد، چه در حوزه تحصیل، رفاه، سلامت و شغل ضروری است. این مساله را با ارزیابی عمل کرد خود شروع کنید. نقات ضعف و قوت  و چالش ها و فرصت های پیش روی خود را بشناسید. با توجه به این امر می توانید با این یازده استراتژی به توسعه شخصی و پیشرفت در محیط کار خود موفق شود.

1. هدف گذاری کنید

اول از همه، اهداف و خواسته خود را به روشنی تعیین کنید. خواسته هایی را که خود و تیمتان می خواهید به آن ها برسید، شناسایی و یادداشت کنید.  سپس آن ها را اولویت بندی کنید. تعیین اهداف به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که هدف شما مشخص، قابل دستیابی و واقع بینانه است

2. توسعه فردی؛ یادداشت کنید

کاری را که می خواهید انجام دهید، روی کاغذ یا لبتاب تان یادداشت کنید. یادداشت دانه به دانه کارهایی که انجام می دهید باعث می شود که شما را در مسیر اصلی قرار بدهد. مسیری که می خواهید در کار تان پیشرفت کنید و جایگاه تان را در محیط کاری ارتقاء دهید.

3. کاری را انجام دهید که برای شما مفید است

اگر قبلاً کاری را به روش خاصی انجام داده اید و به بهبود جایگاه شما کمک کرده است، دوباره از آن تاکتیک استفاده کنید. اگر می دانید که از طریق دوره های آموزشی بهتر کاری را یاد می گیرید، حتما دوره ببینید. در این صورت از خرید کتاب های خودیاری خودداری کنید.

4. توسعه فردی؛ از کوچک شروع کنید

از ابتدا اگر هدفی را بزرگ تعیین کنید و بخواهید سریع آن را به دست آورید، شاید برای تان کمی دشوار به نظر برسید.بهتر است که در ابتدا خود را برای رسیدن به یک هدف ساده به چالش بکشید. پس از آماده شدن می توانید از آنجا رشد کنید. دستیابی به یک هدف کوچکتر و دست یافتنی تر، ما را به ادامه کار توانمند و تشویق می کند. در این صورت در کمترین زمان، شما با خوشحالی به سمت هدف نهایی خود حرکت خواهید کرد.

5. با سرعت خود پیش بروید

این شبیه به نکته قبلی است. علاوه بر شروع کوچک، نباید خود را برای رسیدن به چیزی در یک بازه زمانی بسیار کوتاه تحت فشار قرار دهید. اگر نمی توانید در زمانی که در نظر گرفته اید به هدف خود برسید، با خودتان مهربان باشید و ضرب الاجل را کاهش دهید. اگر هدف شما شبیه به ماراتن باشد، ممکن است در یک حرکت به همه آن نرسید. اما هر قدمی که بردارید یک قدم به خط پایان نزدیکتر خواهد بود.

ذهنیت خرچنگی چیست و چطور برای رسیدن به موفقیت از آن خلاص شویم؟

6. مهارت های فعلی‌تان را بهبود بخشید

وقتی صحبت از خودسازی به میان می آید، ما اغلب بر یادگیری چیزهای جدید تمرکز می کنیم. اما گاهی اوقات ممکن است بخواهید به جای رفع یکی از نقاط ضعف خود، چیزی را که قبلاً در آن مهارت دارید، بهبود بخشید. اغلب اوقات ما روی نقاط ضعف خود تمرکز می کنیم. اما اگر بتوانید چیزی را که قبلاً در آن مهارت دارید تقویت کنید، می توانید در آن فوق العاده شوید. در نتیجه، مزایای آن برای کسب و کار کوچک شما می تواند چشم گیر باشد.

۷. توسعه فردی؛ طرز فکر برنده داشته باشید

هرگز اشتباه نیست که شکست های خود را در آغوش بگیرید و به آن ها فکر کنید. به این ترتیب از آن ها درس خواهید گرفت. اگر با این ذهنیت وارد شوید، تجربیات جدید و موقعیت های یادگیری خوبی به دست خواهید آورد.کارول دوک، نویسنده کتاب «ذهنیت، روانشناسی جدید موفقیت» می‌گوید که افراد موفق ذهنیت رشدی دارند. او  بر این باور است که حتی استعدادها و توانایی‌های اولیه را می‌توان در طول زمان از طریق تجربه، مربی گری و غیره پرورش داد. این گونه افراد، همیشه نگران این نیستند که چقدر باهوش هستند، چگونه به نظر می رسند و یک اشتباه به چه معناست. آن ها خودشان را به چالش می کشند و رشد می کنند.

8. از شکست درس بگیرید

اکثر افرادی که روزانه با آن ها روبرو می شویم می توانند چیزی را به ما بیاموزند. ما باید سعی کنیم تا آن ها را بیاموزیم و آن را در زندگی خود به کار ببریم. در ساده ترین سطح، خدمات مشتریان دوستانه ای که هنگام خرید قهوه صبح خود دریافت کرده اید، ممکن است روز خوبی را برای شما رقم زده باشد.

آیا می توانید آن نگرش را در برخورد بعدی خود اعمال کنید و شخص دیگری را به طور مشابه خوشحال کنید؟ همچنین سعی کنید، به نظرات و روش های جدید انجام کارها، نگرش مثبت داشته باشد. شما ممکن است ندانید که چه چیزهای خوبی را با این روش ها به دست می آورید.

9. از یک رویکرد عمیق تر استفاده کنید

گاهی اوقات بهتر است یک چیز را عمیقاً مطالعه کنید تا این که چیزهای زیادی را یاد بگیرید. ممکن است چند جنبه از شخصیت خود را شناسایی کرده باشید که می خواهید در برنامه توسعه شخصی خود به آن ها بپردازید. تقریباً مسلم است که نمی توانید همه چیز را به یکباره به عهده بگیرید. بنابراین هر بار به یک موضوع بپردازید و زمان و منابع کافی را به آن اختصاص دهید. این گونه می توانید عمیق‌تر به موضوع نزدیک شوید و آن را بهتر درک کنید.

10. پیشرفت شخصی خود را در اولویت قرار دهید

برای توسعه فردی و پیشرفت بیشتر، حتما زمانی را برای رسیدگی به خود اختصاص دهید. توسعه خود را در راس برنامه ها قرار دهید و کاملاً روی آن تمرکز کنید. تا وقتی که به خودتان زمانی را اختصاص ندهید، یادگیری جدید شما به عادت تبدیل نمی شود و همه چیز به تدریج از بین می رود. علاوه بر این، شما ارزش آن را دارید که همیشه خود را در اولویت برنامه ها قرار دهید.

۹ راز موفقیت ثروتمندان جهان را بدون هزینه بیاموزید!

11. توسعه فردی؛ دستاوردهای خود را بسنجید

همواره پیشرفت خود در طول مسیر را ارزیابی کنید. این امر به شما این امکان را می دهد که اگر در مسیر درست قرار ندارید، برنامه خود را دوباره تنظیم کنید. اگر چیزی درست کار نمی کند و در مسیر خود نیست. باید اهداف و استراتژی خود را دوباره بازنگری کنید. باید به صورت واضح مشخص کنید که چه می خواهید و در طول مسیر به چه دست آوردی رسیده اید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان