جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
0
(0)

نحوه رفتار شما در محل کار می‌تواند تأثیر عمیقی بر بهره وری، موفقیت و رابطه شما با دیگران داشته باشد. در حالی که عادات کاری خوب می‌توانند به شما کمک کند تا در نقش‌تان رشد کنید، عادات غلط در محیط کار ‌می‌توانند برعکس عمل کنند. مهم است که به شغل، محل کار و کسانی که با آنها کار می‌کنید احترام بگذارید. بنابراین همیشه ایده خوبی است که روی از بین بردن عادات بد خود محل کار، تلاش کنید.

در این مقاله، عادت‌های بد در محل کار را شرح می‌دهیم و فهرستی از عادت‌های بدی که ممکن است در محل کار داشته باشید را با شما به اشتراک می‌گذاریم. با خبرنامه همراه باشید!

عادات بد کاری چیست؟

عادات بد محل کار، رفتارهای منفی هستند که به یک الگو تبدیل شده اند. در حالی که ممکن است برخی عادات بد در محل کار مشکل جدی ایجاد نکنند، برخی عادات ممکن است به قیمت از دست دادن احترام‌تان تمام شوند.

۱۴ بدترین عادات غلط در محیط کار

هنگامی ‌که عادات غلط خود را شناسایی کردید، می‌توانید قبل از اینکه تأثیرات ماندگاری بر روابط کاری و شغل شما داشته باشند، آنها را اصلاح کنید. در اینجا برخی از عادات کاری بدی که ممکن است داشته باشید و شیوه هایی برای رفع آنها آورده شده است:

۱. منفی بودن

احساسات منفی ممکن است ناشی از کار کردن در ساعات طولانی، عدم هماهنگی با یک همکار یا ناامید شدن از پیشرفت یک پروژه بروز کند. به هر دلیلی، منفی گرایی می‌تواند بر بهره وری و رضایت شغلی کلی شما تأثیر بگذارد. منفی‌گرایی می‌تواند شما را از همکاران‌تان دور کند، زیرا ممکن است دیگر از کار کردن با شما لذت نبرند.

شما می‌توانید با درک آنچه ناامیدتان می‌کند و کشف راه‌هایی برای بهبود آن، احساسات منفی‌تان را بهبود ببخشید و دیدگاه مثبت تری پیدا کنید. ممکن است لازم باشد با مدیرتان صحبت کنید تا ببینید آیا می‌توانید برخی از کارهای خود را به دیگران محول کنید، برنامه‌ای انعطاف‌پذیرتر داشته باشید یا بیشتر روی چیزهایی که در محل کار شما را خوشحال می‌کند تمرکز کنید.

مطلب مرتبط: این ۷ رفتار غلط در محیط کار احترام تان را از بین می برد

2. عادات غلط در محیط کار؛ ارتباط ضعیف

ارتباط مناسب در هر محیط کاری مهم است. در واقع همکاران می‌توانند برای رسیدن به اهداف و ایجاد یک محیط کاری منسجم که به نفع همه باشد به همکاری ادامه دهند. برای اطمینان از برقراری ارتباط مناسب، با جدید به حرف‌های دیگران گوش دهید. شما باید به مکاتبات مهم ایمیلی و تماس‌های تلفنی پاسخ دهید. همچنین مهم است که برای بحث درباره نظرات و ایده‌های جدید پذیرا باشید.

3. عادات غلط در محیط کار؛ پشت گوش انداختن

ممکن است احساس کنید که بهترین کار خود را زمانی انجام می‌دهید که دقیقاً قبل از موعد مقرر برای تکمیل آن صبر می‌کنید، اما به تعویق انداختن کار می‌تواند تأثیر منفی بر کیفیت کار شما و همکارانی که به شما متکی هستند، داشته باشد.

به جای تعلل و به تعویق انداختن، هدف گذاری کنید تا پروژه‌ها و وظایف فردی را در اسرع وقت به پایان برسانید. بد نیست در نظر داشته باشید که فهرستی از کارهای روزانه بنویسید. حتی می‌توانید تقویم خود را سازماندهی کنید یا در صورت لزوم برای رعایت مهلت‌های زمانی کمک بگیرید.

4. بدون نظم کار کردن

یکی دیگر از عادت‌های بد کاری بی نظمی ‌است. بی‌نظمی می‌تواند منجر به رد شدن ضرب‌الاجل‌ها، طولانی‌تر شدن زمان انجام کار و عدم آمادگی برای جلسات شود. برای مبارزه با بی نظمی، سیستمی ‌ایجاد کنید که برای شما عملی و موثر باشد. ممکن است لازم باشد تقویم خود را علامت‌گذاری کنید، از یک کمد بایگانی فیزیکی استفاده کنید و فایل‌های کامپیوتری را در فولدرها سازماندهی کنید. همین‌طور میز درهم ریخته‌تان را تمیز کنید و آنچه را که برای یک جلسه نیاز دارید خیلی زودتر جمع آوری کنید.

5. دیر حاضر شدن

ممکن است در راه رفتن به محل کار دچار ترافیک شوید، یک جلسه برنامه‌ریزی شده را فراموش کنید یا دیر بیدار شوید. این شرایط می‌تواند حتی برای دقیق‌ترین کارمندان هم اتفاق بیفتد. با این حال، تاخیر منظم یا مداوم غیرحرفه ای است. برای اینکه به موقع در محل کار یا جلسات حاضر شوید باید عادت داشته باشید که از قبل برنامه‌ریزی کنید و همه مشکلات احتمالی را مد نظر داشته باشید.

6. عادات غلط در محیط کار؛ رفتار تیمی نداشتن

حتی اگر در یک نقش انفرادی بهتر کار می‌کنید، احتمالا زمانی می‌رسد که باید همراهِ همکاران خود برای به پایان رساندن یک پروژه یا رسیدن به یک هدف مشترک کار کنید. داشتن رفتار تیمی ‌همچنین به این معناست که همکاران‌تان را به‌خاطر کارشان به رسمیت می‌شناسید، به آنها در انجام وظایف‌شان کمک می‌کنید و نگرش دوستانه‌ای دارید.

اگر یک بازیکن تیمی ‌نیستید، ممکن است در برقراری ارتباط با همکاران‌تان مشکل داشته باشید و مدیرتان ممکن است برای ارتقای شغلی شما را در نظر نگیرد. اما اگر از کار همکاران‌تان قدردانی کنید، تبدیل شدن به یک بازیکن تیمی ‌ممکن است طبیعی‌تر باشد. و در محیط کار مثبت اندیشی بیشتری نیز نشان خواهید داد.

7. ارتباط غیرکلامی ‌ضعیف

زبان بدن شما به اندازه سایر اشکال ارتباطی مهم است. زبان بدن می‌تواند به دیگران این تصور را القا کند که به توانایی‌های خود اهمیت نمی‌دهید یا به توانایی‌های خود اعتماد ندارید. به جای ادامه دادن این عادت بد، به نحوه ارائه خود به دیگران توجه زیادی داشته باشید. وقتی کسی صحبت می‌کند، حتماً تماس چشمی ‌داشته باشید و دست به سینه نباشید تا این احساس را ایجاد نکنید که بی‌تفاوت یا ناراحت هستید.

8. پرت شدن مداوم حواس

در هر روز کاری و محیط کاری عوامل حواس پرتی زیادی وجود دارد. از صدای بلند گرفته تا هشدارهای تلفن همراه! عوامل حواس‌پرتی‌ می‌توانند روز کاری شما را خراب کنند و مدیریت زمان را عمیقا تحت تأثیر قرار دهند. اگر عادت بدی دارید که حواس‌تان را پرت می‌کند و شما را از کار باز می‌دارند، راه‌هایی برای حذف آن‌ها پیدا کنید.

اگر گوشی‌تان حواس شما را پرت می‌کند، آن را در کشوی میز قرار دهید. اگر با اعلان‌های ایمیل در کامپیوتر محل کارتان حواس‌تان پرت می‌شود، آن‌ها را خاموش کنید. می‌توانید فقط در ساعات خاصی از روز ایمیل‌هایتان را چک کنید. این مورد یکی از بدترین عادات غلط در محیط کار است که روی بهره‌وریتان تاثیر منفی می‌گذارد.

مطلب مرتبط: موفقیت در مصاحبه استخدامی با ۱۶ ترفند روانشناسی موثر!

9. عدم پذیرش بازخورد

حتی اگر چندین سال در یک حرفه بوده‌اید، همیشه فرصت برای یادگیری وجود دارد. مدیر شما، و شاید حتی همتایان‌تان، ممکن است بازخوردی را در مورد کارتان به شما ارائه دهند. مهم است که بتوانید این بازخورد را بپذیرید و از آن قدردانی کنید. اگر نمی‌توانید، پتانسیل خود را برای فرصت‌های پیشرفت محدود خواهید کرد

برای اینکه به پذیرش بازخورد عادت کنید، مرتباً به دنبال آن باشید. با دریافت بازخورد از دیگران، می‌توانید کار خود را بهبود بخشید و در نقش خود پیشرفت بیشتری داشته باشید.

10. استراحت بیش از حد

اینکه مدام از کارتان دور شوید، می‌تواند ساعات کاری شما را کاهش دهد. حتی اگر کارفرمای‌تان به شما اجازه دهد که در طول روز استراحت کنید، مهم است که آن را در حد معقول نگه دارید.

 

برای بهبود این عادت بد، از خودتان بپرسید که چرا زیاد استراحت می‌کنید. اگر به این دلیل است که نمی‌توانید برای مدت طولانی روی کارتان متمرکز بمانید، شاید بهتر است به فکر تغییر محل کارتان در دفتر باشید. اگر استراحت‌های زیادی برای ملاقات با دوستانی از قسمت‌های دیگری دارید، بهتر است این کار را به زمان ناهار موکول کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ روش طبیعی برای اینکه متمرکز و تیز بمانید

11. داشتن نگرش نامناسب

مزایای حرفه ای ماندن در محل کار را در نظر بگیرید، مهم نیست که چقدر ناامید هستید و خلق‌تان تنگ است. این مزایا شامل رابطه کاری مثبت با همکاران‌تان، افزایش انگیزه و بهره وری و رضایت شغلی بیشتر است. نگرش نامناسب و خلق و خوی بد معمولاً از استرس یا ناراضی بودن در نقش فعلی‌تان ناشی می‌شود. به هر روی و با هر دلیلی، باید آن را مدیریت کرده و بهبود ببخشید.

باید بفهمید که نگرش بد شما از کجا می‌آید و سپس برای از بین بردن علت آن تلاش کنید. مثلا، اگر بخشی از زندگی شخصی‌تان باعث استرس در شما می‌شود، چند روز مرخصی را برای مدیریت مشکل پیش آمده در نظر بگیرید تا بتوانید سرحال به کار خود بازگردید. اگر در محل کارتان مسئول یک پروژه پر زحمت هستید، کمک بخواهید و تکنیک‌های آرامش‌بخش را برای کنترل استرس‌تان در نظر بگیرید.

12. عادات غلط در محیط کار؛ دروغ گفتن

دروغ گفتن در محل کار هرگز کار خوبی نیست. این عادت بد می‌تواند باعث بی اعتمادی مدیر یا همکارانتان به شما شود. اگر دروغ‌های شما خط مشی‌های شرکت را زیر پا بگذارد، ممکن است مدیرتان تصمیم به اخراج‌تان بگیرد.

برای از بین بردن عادت دروغگویی خود، قبل از کار یا صحبت کردن فکر کنید و مطمئن شوید که آنچه انجام می‌دهید و می‌گویید درست است. همچنین بد نیست به عواقب دروغگویی فکر کنید، زیرا احتمالاً سودی که ممکن است فکر می‌کنید از دروغ به دست می‌آورید ارزش خطر عواقب آن را ندارد!

13. نشان دادن رفتارهای بد

درست مانند زندگی شخصی‌تان، اگر می‌خواهید عادت‌های خوب را تمرین کنید، مودب بودن محیط کار نیز مهم است. هرجا لازم است از عبارت‌های متشکرم، لطفاً مرا ببخشید و عذرخواهی می‌کنم، استفاده کنید. آداب اولیه را رعایت کنید و حواس‌تان باشد که اگر همکارتان از شما ناراحت شده است، وضعیت را اصلاح کنید.

 

مهم است که با همه افراد در محل کار با احترام رفتار کنید. راه اصلی برای بهبود رفتارهای بد احتمالی این است که به ارتباطات خود دقت زیادی داشته باشید و مطمئن شوید که با دیگران به شیوه‌ای مهربان و درست صحبت می‌کنید.

14. سوء استفاده از امتیازات

سوء استفاده از امتیازات یکی از بدترین عادات غلط در محیط کار است. اگر شرکت‌تان به شما امکان دسترسی به ابزارهای اختصاصی یا برخی امکانات و تسهیلات را می‌دهد، مثلا اینکه اجازه می‌دهد جمعه‌ها از خانه کار کنید، نباید سوء استفاده کنید. اگر از امتیازات سوء استفاده می‌کنید، باید عادات خود را تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که به شغل خود و آزادی‌ها و توانایی‌هایی که کارفرما به شما داده است احترام بگذارید. به این ترتیب اعتماد روسا به شما همیشگی خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان