جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1
(1)

 

یکی از ناب ترین شکل های رابطه، رابطه بین والدین و فرزند است. در حالی که والدین به هموار کردن مسیر درست برای فرزندشان کمک می‌کنند، می‌کوشند اطمینان حاصل کنند که فرزندشان به اندازه کافی کارآمد است و می‌تواند از همه فرصت‌هایی که برایش پیش می‌آید استفاده کند. با این حال، برای انجام این امر، مهم است که مراقب تمام اشتباهات والدین باشید که ممکن است مرتکب شوید. اشتباهاتی که ممکن است به طرق مختلف بر آینده فرزند شما تأثیر منفی بگذارد. در این نوشتار ۵ مورد از این اشتباهات را خواهیم دید. با خبرنامه همراه باشید!

۱. عشق و علاقه‌تان را به فرزندتان ابراز نمی‌کنید

ممکن است فرزندتان را بی نهایت دوست داشته باشید، حتی ممکن است آماده باشید که تمام ثروت و پس انداز و دار و ندارتان را برای او و آرامش او قربانی کنید. با این حال، اگر در این مورد صحبت نکنید، اگر به فرزندتان نگوئید دوستش دارید، این همه عشق و احساس هیچ فایده‌ای ندارد. چیزی که یک کودک در زندگی می‌خواهد این است که باعث افتخار والدینش شود، لذت ببرد و مهم‌تر از همه به خاطر زحمات و تلاش‌هایش مورد قدردانی و تشویق قرار بگیرد. به عنوان یک پدر یا مادر، اگر در انجام این کار موفق نباشید، ممکن است در روح و روان فرزندتان ضربه ای ایجاد شود و ممکن است به طرق مختلف بر آینده او تأثیر بگذارد. بنابراین، هرگز تردید نکنید و گاهی به فرزندتان بگویید که چقدر او را دوست دارید. گاهی به او یادآوری کنید که وجودش در زندگی شما چقدر مهم و باارزش است.

۲. اشتباهات والدین: تصمیمات و انتخاب های زندگی آنها را کنترل می‌کنید

مواقعی وجود دارد که والدین باید به فرزندان خود اجازه بدهند که خودشان تصمیمات مهم را ‌بگیرند. کنترل همه جنبه های زندگی آنها باعث می‌شود در طول زمان احساس محدودیت کنند و حتی ممکن است تردید به خود در آنها شکل بگیرد. توانایی تصمیم گیری در عین حال به فرد اعتماد به نفس می‌دهد تا مطابق با تصمیمات خود عمل کند و به آنچه که می‌خواهد و هدفش است، برسد.

مطلب مرتبط: ۲۵ چیز که والدین هرگز نباید به کودکان خود بگویند

۳. به اندازه کافی به حد و مرزها توجه نمی کنید

به عنوان پدر یا مادر باید به فرزندتان فضای کافی بدهید. به مرزها احترام بگذارید و به هیچ وجه به حریم خصوصی آنها تجاوز نکنید. وقتی بچه ها بزرگ می‌شوند، دوست دارند کنترل زندگی خود را به دست بگیرند. این احساس رضایت را به آنها بدهید، اما بر رفتارها و کارهای آنها نظارت داشته باشید. نظارت شما هم باید طوری باشد که آنها احساس نکنند تحت نظر هستند. در صورتی که به فضای آنها احترام نگذارید، ممکن است به شما اعتماد نکنند و حتی این احتمال وجود دارد که مورد تردید آنها قرار بگیرید. دروغ گفتن می‌تواند به یک ویژگی در آنها تبدیل شود و حتی می‌تواند در بزرگسالی با آنها باقی بماند.

۴. با همسرتان جلوی او بحث و دعوا می‌کنید

هرگز جلوی فرزندانتان با همسرتان بحث و دعوا نکنید. این اشتباه والدین ممکن است یک تأثیر پایدار بسیار منفی روی آنها بگذارد، و سبب شود که آنها در آینده به روابط خود شک کنند. از آنجایی که والدین کسانی هستند که نگاه بچه‌ها به آنهاست، باید نمونه‌هایی از عشق، اعتماد و وفاداری باشید. و در عین حال، وقتی با صحبت کردن و به طور دوستان مشکلات را حل کنید، توانایی‌های حل مشکل را نیز در آنها تقویت می‌کنید.

مطلب مرتبط: چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟

۵. اشتباهات والدین؛ انتظارات غیر واقعی دارید

هر زمان که احساس کردید فرزندتان به اندازه کافی تلاش نمی‌کند، به تمام کارهایی که او برای برآوردن خواسته‌های شما انجام می‌دهد فکر کنید. هر کودکی متفاوت است و پتانسیل و توانایی متفاوتی دارد. تعیین انتظارات غیر واقعی فقط به فرزند شما فشار وارد می‌کند تا بیشتر کار کند و بازی و آرامش نداشته باشد. کودکان نیز به استراحت نیاز دارند و اگر به آنها بیش از حد فشار بیاورید، دوران کودکی خوبی را سپری نخواهند کرد. این تجربه، ممکن است بر آینده آنها نیز تأثیر بگذارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان