مصرف مکمل ویتامین سی بعد از 50 سالگی چه اثرات عمده‌ای روی بدن دارد؟

توسطعقیله نرگس رحمانی

آبان ۱۰, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آبان ۱۰, ۱۴۰۰ , ,
مکمل برای افزایش قد

 

مصرف مکمل ویتامین سی زمانی برای بسیاری از آدم‌ها اهمیت پیدا می‌کند که احساس بیماری کنند. یا زمانی که در آستانه ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا باشند.

چیزی که ممکن است متوجه نباشیم این است که با افزایش سن، مصرف مکمل‌های ویتامین C مهم‌تر می‌شوند. این مکمل‌ها عملکرد بهتر و بیشتری برای مبارزه با سرماخوردگی دارند.

امی گودسون نویسنده کتاب راهنمای تغذیه پزشکی درباره استفاده از مکمل ویتامین C می‌گوید:”ویتامین C با افزایش سن برای سلامتی ما ضروری است. این ویتامین، نقش‌های مهمی مانند کمک به ایمنی و کمک به تشکیل کلاژن دارد. به طور کلی فواید ویتامین C در موارد ذیل قابل بررسی است:

1.مصرف مکمل ویتامین سی؛ به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند

به گفته گودسون، افراد بالای 50 سال می‌توانند از مصرف مکمل‌های ویتامین C به دلیل اثرات آنتی‌اکسیدانی آن سود ببرند.

گودسون معتقد است که: «ویتامین C به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. این ویتامین به قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن یاری می‌رساند. و به محافظت از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد، کمک می‌کند.»

رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن آسیب می‌رسانند. با مصرف ویتامین C، بدن در مبارزه با رادیکال‌های آزاد مقاوم می‌شود. بنابراین اطمینان از داشتن آنتی اکسیدان کافی، از چیزهایی مانند ویتامین C در دوران پیری بسیار مهم است.

مطلب مرتبط: ۶ دلیل که بدن تان ویتامین دی کافی دریافت نمی‌کند

2. به کاهش چین و چروک کمک می‌کند

به گفته گودسون ویتامین C همچنین یک مکمل عالی برای کمک به بهبود تشکیل کلاژن با افزایش سن است.

گودسون می گوید: «با افزایش سن، تولید کلاژن طبیعی کاهش می‌یابد، بنابراین مصرف ویتامین C کافی می‌تواند به تولید آن کمک کند.» برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ویتامین C ممکن است با احتمال کاهش چین و چروک، خشکی پوست و ظاهر بهتر پوست در پیری مرتبط باشد.

مطلب مرتبط: ۱۲ بهترین خوراکی ضد چین و چروک که مانع پیری پوست می شوند

3. مصرف مکمل ویتامین سی؛ به محافظت از چشم‌ها کمک می‌کند

اگرچه باید مطالعات بیشتری در این مورد (کمک به محافظت چشم) انجام شود. اما تحقیقات رو به رشدی در مورد ارتباط بین ویتامین C و محافظت در برابر بیماری‌های چشمی مرتبط با افزایش سن مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد) وجود دارد.

دانشکده بهداشت عمومی هاروارد بیان می‌کند که این یافته‌ها امیدوارکننده هستند. اگرچه هنوز هیچ مطالعه انسانی در مورد مکمل‌های ویتامین C و پیشگیری از آب مروارید انجام نشده است.

مطلب مرتبط: ۸ شیوه که چشم ها و قدرت بینایی مان را تقویت کنیم

چگونه ویتامین C کافی دریافت کنیم؟

اکنون که فواید مصرف مکمل ویتامین سی بعد از 50 سالگی را دانستیم، چه مقدار از آن را روزانه باید دریافت کنیم؟

مقدار توصیه شده ویتامین C در رژیم غذایی برای مردان بالغ حدود 90 میلی گرم و برای زنان بالغ 75 میلی گرم است. توصیه می شود که مصرف ویتامین C بیشتر از 2000 میلی گرم در روز تجاوز نکند. به خصوص اگر نمی‌خواهید ناراحتی معده یا مشکلات سوء هاضمه داشته باشید. بیشتر مکمل‌های ویتامین C بین 500 تا 1000 میلی گرم در هر کپسول هستند. قبل از اینکه از این مقدار بیشتر مصرف کنید با پزشک خود صحبت کنید.

 

 

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *