فلسفه هالووین چیست و چه زمانی برگزار می شود؟

توسطعقیله نرگس رحمانی

آبان ۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : مهر ۳۰, ۱۴۰۲ ,
فلسفه هالووین چیست

فلسفه هالووین چیست؟ خیلی به جشن هالووین باقی نمانده است. حتما شما هم خیلی اسم هالووین را شنیده اید و حتی در مغازه های مختلف تزئینات مربوط به این جشن را هم دیده اید. عکس‌ها و تصاویر آن که بماند. با این حال حتما دوست دارید بدانید که ریشه این جشن چیست و اصولا چرا برگزار می‌شود؟ ما به شما خواهیم گفت، با ما همراه باشید.

هالووین یعنی چه؟

این جشن در دنیای آنگلوساکسون و عمدتا در کشورهای غربی هالووین نامیده می شود. این کلمه از مفهوم All Hallow’s Eve (عصر پیش از روز همه مقدسین) شکل گرفته است.

فلسفه هالووین چیست؟

هالووین برای اولین بار به عنوان یک جشن بت پرستی، توسط ایرلندی‌ها، اسکاتلندی‌ها و ولزی‌ها جشن گرفته شد. این جشن در 31 اکتبر هر سال برگزار می شود و در واقع یک جشن مذهبی است. این روز به عنوان تاریخ پایان تابستان و آغاز زمستان در میان بت پرستان نمادین بوده است. روز بعد از شب هالووین، روز تمام مقدسین نامگذاری شده است و مسیحیان این روز را جشن می گیرند. تصور می‌شود که هالووین تحت تأثیر فرهنگ سلت‌ها و جشن ساماهین بوجود آمده باشد.

کسانی که این جشن را بنا نهادند، معتقد بودند در این شب دروازه دو دنیا (دنیای زندگان و مردگان) گشوده می‌شود و خدای دنیای مردگان به همراه اجنه و دیوهای این دنیا بر روی زمین می‌آید. لذا مردم در این شب با پوشیدن لباس‌های ترسناک و کوبیدن بر طبل و اشیایی مثل قاشق، ظرف و …. و تولید صدا، سعی در فراری دادن اجنه و دیوها داشتند.

فلسفه هالووین چیست

نماد هالووین یک کدو حلوایی خندان است. پس از اینکه کدو حلوایی خالی شد و به شکل صورت خندان حک شد، شمعی در داخل آن روشن می شود تا چهره ای شیطانی ایجاد شود.

علاوه بر مطالب گفته شده، 31 اکتبر (نهم آبان) به عنوان پایان فصل برداشت شناخته می‌شد و برای مردمی که تنها امرار معاششان زمین بود، به عنوان تضمینی برای ادامه زندگی مورد توجه بود.

توسعه هالووین به آمریکای شمالی

در پایان قرن نوزدهم، این سنت توسط کسانی که به آمریکای شمالی مهاجرت کردند ادامه یافت. همچنین در قرن بیستم، دنیای غرب هالووین را به عنوان یک فرهنگ عمومی آمریکایی به رسمیت شناخت. امروزه این عید که جدا از مذهب به یک عنصر فرهنگی مردمی تبدیل شده است.

ت کنید و با دقت گوش کنید، از غوغا فاصله بگیرید، صدای خنده و شادی را از تک تک افراد با آن نقاب های ترسناک احساس خواهید کرد.

زمزمه هالووین با سردتر شدن و تاریک تر شدن شب های پاییز در بین مردم در کافه ها و رستوران های شهر بلند می‌شود.

هالووین در ای

توسعه هالووین به آمریکای شمالی - فلسفه هالووین چیست

معمولاً در شب عید بچه ها لباس های ترسناک مختلف می‌پوشند و خانه به خانه روستا، محله یا شهر خود را سر می زنند و آب نبات، میوه و هدایای مختلف دریافت می کنند. این عمل ریشه در سنت بریتانیایی دارد که در گذشته فقیران خانه به خانه می‌رفتند و کیک‌های ارواح (نذر برای درگذشتگان) را جمع آوری می کردند. در شب هالووین مهمانی‌های فراوانی برگزار می‌شود. مهمانان لباس‌ جادوگران، ارواح یا شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک و … را می‌پوشند.

اگر کمی سکون شهر مجلل برگزار می‌شود و مردم با تخیل و خلاقیت فوق العاده شان لباس های عجیب و غریبی را در این جشنواره بزرگ به تن می‌کنند. مغازه‌ها مملو از وسایل و ابزار جادوگران، گرگینه‌ها و وسایل جنگجوها می‌شود و کودکان به دنبال آبنبات و شیرینی سرگردان هستند. همچنین مردم کدو تنبل را برای ساختن فانوس های جک آماده می‌کنند.

هالووین در دنیا

اما هنوز به سوال فلسفه هالووین چیست جواب قاطعی داده نشده است، زیرا هر کسی دیدگاه و باور خودش را دارد.

جشن هالووین

همانطور که گفته شد صدها سال پیش هالووین در ایرلند پایه گذاری شد و همین شد که مردم با پوشیدن لباس ها و استفاده از ماسک های ترسناک به استقبال و گرامی داشت از مردگان پرداختند. آن‌ها این جشن را برگذار می‌کردند تا بتوانند ارواح شیطانی را از فصل پاییز و شهرشان دور کنند.

جشنواره هالووین یا همان Samhain در طول قرن‌ها تکامل یافته و به شکل امروزی اش نه تنها در ایرلند بلکه اکنون در سراسر جهان جشن گرفته می شود. مردم با آتش بازی و گریم های ارواح در این جشن شرکت می‌کنند.

با این که بسیاری از ما از فلسفله هاووین می‌پرسیم و می‌خواهیم بدانیم معنای آن چیست، دانشجویان در دانشگاه هم در مورد فیلسوف انگلیسی توماس هابز و دیدگاه منزجر او درباره دنیا در قرن هفدهم بحث می‌کنند. او معتقد بود که انسان‌ها به طبع خود خودخواه هستند و ما در کل زندگی با ترس از دیگران زندگی می‌کنیم. دیدگاه هابز از دنیا برای توضیح رفتار انسان‌ها و ساختار جوامع و سیستم‌های سیاسی ما استفاده می‌شود. به نظر می‌آید که در مورد جشن هالووین، آموختن از دیدگاه هابز مناسب باشد. اگر هابز از دنیای مردگان برگردد تا در شب هالووین در دری حضور پیدا کند و از این بشنود که روی زمین جشنی وجود دارد که مردم با آتش بازی و هرج و مرج از دنیای مردگان آن را پاس میدارند، مطمئنا لبخندی خودخوانه‌ای زده و می گوید که من همیشه راست می‌گفتم.

به هر حال جشن هالووین جشنی برای شادی و خنده است و فرقی نمی‌کند فلسفه هالووین می‌تواند چه باشد و چه معنایی پشت آن خوابیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *