سازمان ملل می‌گوید تنها ۲ درصد از ثروت ایلان ماسک می‌تواند به رفع معضل گرسنگی در جهان کمک کند

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۲, ۱۴۰۲ ,
۲ درصد از ثروت ایلان ماسک ایلان ماسک ویروس کرونا

 

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که گروه کوچکی از میلیاردرها می‌توانند تنها با کسری از دارایی خود به حل گرسنگی در جهان کمک کنند.

دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذا، از افراد ثروتمند خواست تا «هم اکنون، به طور همزمان قدم بردارند» و به طور خاص نام ثروتمندترین مردان جهان، جف بزوس و ایلان ماسک را ذکر کرد، ایلان ماسکی که اخیرا باز هم ثروتمندترین مرد جهان شد.

وی با بیان اینکه 6 میلیارد دلار به 42 میلیون تن که «به معنای واقعی کلمه اگر به آنها نرسیم می‌میرند»، کمک می‌کند، افزود: «موضوع چندان پیچیده نیست.»

بر اساس گزارش بلومبرگ، ایلان ماسک نزدیک به 289 میلیارد دلار (209 میلیارد پوند) دارایی خالص دارد. شرکت او تسلا در اوایل این هفته به ارزش بازار 1 تریلیون دلار رسید.

بنا به گفته سی ان ان ماسک باید تنها 2 درصد از ثروت خود را برای نجات مردم از گرسنگی اهدا کند.

بیزلی به گزارشگران گفت که جهان در حال حاضر با “طوفان کامل درگیری، تغییرات آب و هوایی و کووید- ۱۹” مواجه است، که به گفته او به این معنی است که بسیاری از کشورها “در شرف قحطی قرار دارند”.

گزارش سازمان ملل در اوایل سال جاری نشان داد که گرسنگی در جهان در سال 2020 به بالاترین حد خود در 15 سال گذشته رسیده است، به این دلیل که این بیماری همه‌گیر سال‌ها پیشرفت و بهبود در سوء تغذیه جهانی را معکوس کرده است.

بر اساس گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل، نیمی ‌از جمعیت 22.8 میلیون نفری افغانستان با بحران گرسنگی روبرو هستند. این کشور تحت حاکمیت طالبان، با بیکاری فزاینده و بحران پولی مواجه است و همین کشور را در آستانه یک بحران انسانی و 3.2 میلیون کودک زیر پنج سال را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اظهارات بیزلی پس از توئیت مستقیم او به ماسک در هفته گذشته منتشر شد. او در توییت خود به ماسک، به دلیل پشت سر گذاشتن بزوس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان تبریک گفت و همچنین از رئیس تسلا خواست تا میلیون‌ها نفر را از گرسنگی نجات دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *