حفظ جوانی و زیبایی با ۱۰ راهکار بسیار موثر

توسطعارفه انصاری

آبان ۵, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آبان ۵, ۱۴۰۰ , ,
حفظ جوانی و زیبایی

 

حفظ جوانی و زیبایی باب میل هر کسی است. در مقابل، پیری و سالمندی چیزی است که اکثر مردم منتظر آن نیستند. زنان و مردان برای از بین بردن چین و چروک و افتادگی پوست شان تلاش های زیادی می کنند. آمریکایی ها تنها در سال 2017 بیش از 16 میلیارد دلار برای جراحی های زیبایی هزینه کردند. این رقم، بیشترین هزنیه ای است که ایالات متحده تا کنون برای این نوع جراحی هزینه کرده است. در واقع مبارزه برای جوان ماندن بهای سنگینی دارد، بسیاری ها، حاضرند هر کاری را که لازم است برای حفظ ظاهر جوان انجام دهند. با این حال، برخی از افراد تصمیم می گیرند که سن را به عنوان یک هدیه ببینند. چیزی که باید از آن قدر دانی کرد و از آن لذت برد.

هلن میرن، بازیگر زن می گوید: این روزها فشار زیادی روی دختران جوان برای داشتن ظاهر خاص و جوان وجود دارد، اما با افزایش سن، متوجه شدم که اصلا این نگرانی های دوران جوانی ارزشی ندارد. گذر زمان و تغییر ظاهر بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است. نمی توان از تغییر سنی جلوگیری کرد اما می توان کارهایی را انجام داد که علایم پیری را به تاخیر بیندازد و ظاهر شما را بدون جراحی پلاستیک یا عمل زیبایی، زیبا، پر نشاط و جوان نگه دارد. پس با رعایت این ده نکته می توانید زیبا و جوان بمانید.

1. همیشه قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

هر بار که با آرایش می خوابید منافذ پوست بیشتر مسدود می شود، رنگ صورت کدرتر می شود و خطوط ظریف شروع به رشد می کنند. در طول خواب، بدن خود را ترمیم می کند و سلول های جدید پوست جایگزین سلول های قدیمی و آسیب دیده از روز می شود. اما وجود آرایش در صورت، از این فرایند جلوگیری و حفظ جوانی و زیبایی را با مشکل مواجه می‌کند. در واقع ماندن آرایش روی صورت باعث می شود که سلول های مرده همچنان در سطح پوست باقی بماند و تبدیل به چین و چروک شود. پس پاک کردن آرایش چشم، صورت و گردن تان را قبل از خوابیدن تبدیل به یک عادت همیشگی کنید. در این کار تنبلی اصلا مجاز نیست.

2.  صبح و شب از مرطوب کننده ها استفاده کنید

استفاده از لوسیون های مرطوب کننده برای پوست مانند نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از بیرون رفتن در زیر نور آفتاب، ضروری است. به صورت مرتب، برای صورت، گوش ها، گردن و سینه خود از مرطوب کننده ها استفاده کنید. اگر این را تبدیل به یک عادت کنید، چین و چروک ها به صورت  قابل توجهی کندتر از زمانی که پوست تان خشک یا چرب بماند ظاهر می شود. به ویژه افرادی با پوست خشک باید همیشه از مرطوب کننده ها استفاده نماید واز خشکی و پوسته پوسته شدن پوست خود جلوگیری کند. در غیر این صورت به پیری زود رس مبتلا می شوند.

3. از تخت های برنزه خودداری کنید

آیا می دانید که تخت های برنزه حدود 12 برابر بیشتر از نور طبیعی خورشید نور UVA  ساطع می کنند؟ این نور بسیار عمیق تر به پوست نفوذ می کند و نقش مهمی در پیری پوست، بروز چین و چروک و حتی سرطان پوست دارد. بسیاری از افراد هستند که چند سال بعد از استفاده از تخت های برنزه دچار مشکلات پوستی نظیر لکه ها، چین و چروک و حساسیت های شدیدی شده اند. پس بهتراست به جای تخت های برنزه از اسپره و کرم پودرهای اصلی برنزه کننده استفاده کنید و یا هم پوست رنگ پریده و سفید خود را در آغوش بگیرید و با آن دوست باشید.

4.  حفظ جوانی و زیبایی؛ هرگز بدون استفاده از کرم ضد آفتاب، دوش آفتاب نگیرید

هیچ چیز زودتر از نور خورشید پوست شما را پیر نمی سازد. هر بار که پوست تان زیر نور آفتاب می سوزد، آسیب قابل توجهی به پوست تان وارد می شود. هر بار که می خواهید زیر نور خورشید قرار بگیرید یک کرم ضد آفتاب مناسب را به پوست تان بزنید. عدم استفاده از کرم ضد آفتاب آهسته آهسته باعث بروز پیری زودرس و آسیب های جدی پوستی می شود.

5.  بیشتر آب بنوشید

در طول روز نوشیدن آب را به یک عادت تبدیل کنید. به صورت مرتب آب بنوشید. آب به گردش سلول ها کمک می کند و رطوبت پوست شما را حفظ می کند و از چین خوردگی و افتادگی آن جلوگیری می کند. در روز حداقل دو لیتر یا 8 لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب به کاهش وزن هم کمک می کند.

6. خواب مرتب داشته باشید.

هر شب سعی کنید در یک ساعت مشخص بخوابید و صبح ها در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید. حداقل خواب شما باید بین 7 تا 8 ساعت باشد. در هنگام خواب، بدن ما خود را ترمیم و بازسازی می کند. کمبود خواب باعث خستگی مزمن، استرس و افزایش وزن می شود. هم چنین در اثر بی خوابی و خواب نامنظم، اولین علایم پیری به شکل حلقه های تیره دور چشم، چین و چروک ظاهر می شود.

7.  صورت و گردن خود را لایه برداری کنید

لایه برداری راهی آسان برای بازگرداندن ظاهر جوان پوست است. سلول های مرده پوست باعث کدر شدن و خشک شدن آن می شود. لایه برداری می تواند گردش سلول ها را سریع تر کند و  منافذ را مسدود کرده و جذب مرطوب کننده ها را افزایش داده و ظاهر چهره تان را جوان تر و شاداب تر نشان دهد.

8.  حفظ جوانی و زیبایی؛ همیشه از عینک آفتابی استفاده کنید

وقتی از عینک آفتابی استفاده نمی کنید، فشار بیشتری به چشمان خود می آورید. چشمک زدن دلیل اصلی چین و چروک دور چشم است. عینک آفتابی با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید که می تواند از پوست ظریف اطراف چشم شما محافظت کند. حتی اگر هوا کمی ابری است، باز هم عینک آفتابی بزنید. اشعه های مضر خورشید همچنین می توانند از میان ابرها عبور کرده و به پوست شما آسیب برساند. به علاوه ، چه کسی دوست ندارد از یک عینک آفتابی شیک استفاده نکند؟

9.  روبالشتی خود را به طور منظم تغییر دهید

ممکن است شما از پوست تان به صورت مرتب مراقب کنید. اما هفته ها پشت سر هم روی یک روبالشی بخوابید. اگرچه نمی توان دید اما بالش، هزاران سلول مرده دارد که آن را پوشانده است. هم چنین دارای چربی خشک و مو در سراسر آن است. پس سعی کنید به صورت مرتب هر روز یا حداقل هر هفته روبالشتی تان را بشورید و تغییر دهید.

10.  راهی برای کاهش استرس پیدا کنید

استرس مانع بزرگی در راه حفظ جوانی و زیبایی است. در صورتی که استرس بخشی عادی از زندگی شما است، تلاش کنید راه هایی برای کاهش آن پیدا کنید. استرس و اضطراب می تواند بر بدن و به ویژه صورت شما تاثیر منفی بگذارد. استرس باعث به وجود آمدن حلقه های عمیق زیر چشم و چشمانی خون آلود می شود. در واقع با افزایش استرس، بدن شما شروع به واکنش منفی می کند و منجر به بروز علایم جدی فرسودگی و پیری می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *