15 دلیل عاشق شدن: چرا عاشق می شویم؟

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آبان ۱, ۱۴۰۰
دلیل عاشق شدن

 

شاید دلیل عاشق شدن این باشد که به شما احساس سرخوشی و سر مستی می‌دهد. عشق یکی از قوی‌ترین احساسات است و ضربان قلب شما را به شدت افزایش می‌دهد. نگاه‌تان را به معشوق میخ‌کوب می‌کند و شما را در مسیر وصال قرار می‌دهد. در واقع عشق به مثابه جادوی خاصی است که شما را وادار می‌کند تا زمین و زمان را به هم ببافید تا به وصال یار برسید. اما واقعا چرا ما انسان ها عاشق می‌شویم و این حس شدید را در زندگی‌مان تجربه می‌کنیم؟ به باور بسیاری از کارشناسان و روان شناسان، 15 دلیل مهم وجود دارد که یک فرد عاشق می‌شود.

1-سازگاری

یکی از دلایل مهمی که باعث عاشق شدن می شود، سازگاری است.البته سازگاری تنها در مورد جاذبه فیزیکی و ظاهری نیست، بلکه نحوه ارتباط شما با یکدیگر و خوب کنار آمدن است. وقتی شما و شریک عاطفی‌تان ارزش های یکسان و علایق مشابهی دارید و بیشتر نظرات شما با هم مطابقت دارد،  این بدان معناست که شما و معشوقتان با هم سازگار هستید. این امر شما را به یکدیگر نزدیک می کند.

2- جذابیت

جذابیت یکی از عوامل موثر در عاشق شدن است، به ویژه در مراحل ابتدایی. جذابیت ممکن است صرفاً ظاهری نباشد، بلکه احساسی و جنسی نیز باشد. برخی از افراد ممکن است جذب  علایق، موقعیت یا منافع مشترک شوند. با  این حال، اگر جاذبه به مهمترین دلیل ایجاد صمیمیت تبدیل شود، شیفتگی شکل می گیرد. این بدان معناست که شما جذب شده اید اما در واقع اطلاعات بیشتری در مورد آن نیاز دارید. عشق واقعی ترکیبی از جذابیت و نزدیکی است که معمولاً با گذشت زمان ایجاد می شود.

3- دلیل عاشق شدن؛ ارتباط

زمانی که دو فرد با هم ارتباط زیاد دارند، ممکن است عاشق شوند. ما به عنوان انسان، به دنبال ارتباط یا پیوندی هستیم که زندگی ما را با مفهوم و پر ثمر بسازد. وقتی با کسی ارتباط عمیقی ایجاد می کنیم احساس رضایت مندی شکل می گیرد. در نهایت، می خواهیم این احساس بیشتر ادامه پیدا کند و به تجربه ای طولانی از زندگی تبدیل شود

4-شباهت ها

حتماً این جمله را شنیده اید که “دو قطب مخالف جذب هم  می شوند.” اما یکی از دلایل متداولی که عاشق کسی می شوید این است که هر دو “همفکر” هستید یا شباهت هایی با هم دارید. مثلا هر دو عاشق خواندن کتاب هستید یا  هر دو اهل مسافرت هستید یا هر دو به دنبال معنویات هستید… این مسایل به ایجاد ارتباط نزدیک و صمیمی منجر می شود و باعث می شود که عاشق یکدیگر شوید.

5- شباهت به والدین

ما با دیدن پدر و مادر خود بزرگ شده ایم. برخی از ما، والدین خود را به عنوان الگو قرار می دهیم و به دنبال ویژگی های مشابه به آن ها در شریک زندگی خود می گردیم.یافتن چنین ویژگی ها یا ویژگی های رفتاری مشابهی در شخصی ممکن است ما را به سمت او بکشاند ودر نهایت رابطه صمیمانه ای را شکل دهد.

6- ارتباطات

روز شما چطور بود؟ اجازه دهید به شما کمک کنم.  من شما را همان طور که هستید، دوست دارم… این عبارت ها می تواند موجب شکل گیری یک ارتباط موثر شود. یعنی حتی وقتی دو نفر با هم متفاوت هم هستند، ارتباطات می تواند به رشته ای برای اتصال آن ها تبدیل شود. در واقع داشتن مکالمات خوب، منجر به تبادل انرژی مثبت می شود. وقتی بتوانید آزادانه با کسی صحبت کنید، احساس خوبی خواهد داشت. گاهی اوقات ، ممکن است بخواهید کسی بدون این که شما را  قضاوت کند  به حرف تان گوش دهد.

7- کامل بودن

عشق شما را کامل می‌کند. شما مشتاق شریک خود هستید و وقتی او در کنار شما است، خوشحال می‌شوید. این احساس که شما هیچ چیز و هیچ کس دیگری را در زندگی به غیر از او دوست ندارید، باعث می شود، عاشق او شوید.

8- دلیل عاشق شدن؛ حس شوخ طبعی

او باعث می شود شما بلند بخندید. یک خنده خوب می‌تواند فضا را پر از احساس مثبت کند. داشتن شریک شوخ طبع، می‌تواند به شما کمک کند تا استرس را از بین ببرید. احساس خوبی داشته باشید و زندگی برایتان آسان شود. این یکی از ویژگی‌های مثبت است که افراد معمولاً در شرکای زندگی خود نگاه می‌کنند و عاشق آن می‌شوند.

 

9-شفافیت و اصالت

وقتی احساس می‌کنید که شخص با شما شفاف است، در احساسات خود صادق است و آنها را پنهان نمی‌کند تا همیشه کامل باشد. این شخص می‌تواند فردی باشد که می‌خواهید با او باشید. این یکی از ویژگی‌هایی است که ممکن است در یک رابطه عاشقانه بخواهید.

10- هوش هیجانی

هوش هیجانی، توانایی افراد در تشخیص احساسات خود و دیگران، تشخیص احساسات مختلف و برچسب‌گذاری مناسب آن‌ها است. این می‌تواند به یک رابطه عاشقانه کمک کند، زیرا احساس درک شده توسط شریک زندگی را ارائه می‌دهد.

11-راز

عجیب به نظر میرسد!؟ گاهی اوقات، ما تمایل به طرح معما داریم. ممکن است ما به شخصی که تازه او را ملاقات کرده یا او را می‌شناسیم، احساس پیدا کنیم. آن ها به شما احساس خاصی می‌دهند یا به ویژگی‌های منحصر به فرد. ممکن است مجذوب او شوید و ممکن است احساس خوبی نسبت به آن فرد داشته باشید و بخواهید ارتباط ادامه پیدا کند. این حسی است که ممکن است ادامه پیدا کند و به عشق منجر شود.

12- دلیل عاشق شدن؛ احساس خوشبختی

وقتی او در اطراف شما هست، احساس شادی می‎کنید. آنقدر احساس خوبی دارید که نمی‌خواهید این احساس متوقف شود. این نظریه با شواهد شیمیایی تایید شده است. چندین ماده شیمیایی مانند سروتونین، اکسی توسین و دوپامین وجود دارد که وقتی جذب شخص خاصی در زندگی می‌شوید، ترشح می شود. این مواد شیمیایی به شما احساس شادی و رضایت می‌دهند.

13-تنهایی

افکلر و احساسات گوناگونی را هر روز در سر می‌پرورانید. اگر شخص ارزشمندی در اطرافتان وجود داشته باشد که آن‌ها را با او در میان بگذارید، راهگشا خواهد بود. انسان‌های تنها علاقمندی بیشتری به اشتراک تجربیاتشان دارند و این خود زمینه را برای عاشق شدن فراهم می‌کند. به عنوان مثال شما یک آهنگ ملودیک در راه کار شنیده‌اید یا در تعطیلات آخر هفته خود مکان زیبایی را دیده‌اید. می‌خواهید در مورد آن با کسی صحبت کنید، آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارید. یکی از دوستانتان توجه خاصی به صحبت‌های شما می‌کند، شما را بهتر از دیگران درک می‌کند و … ممکن است همین توجهات سبب عاشق شدن شما شود.

14-تعادل احساسی

صبر و همدلی او مرا برانگیخته است. احترام و درک او نسبت به من بسیاراست. وقتی فردی را پیدا می‌کنید که با آرامش و ثباتی که در زندگی خود به دست آورده‌اید، سازگار باشد، احساسات مثبت شما نسبت به آن فرد افزایش می‌یابد. تعادل احساسی می تواند شما را به محیطی آرام و مملو از احساسات مثبت نسبت به خود و فرد مورد علاقه سوق دهد.

15- دلیل عاشق شدن؛ بدون هیچ دلیل

گاهی اوقات عشق اتفاق می‌افتد، شما ممکن است وقت کافی برای منطقی فکر کردن به آن نداشته باشید، اما متوجه می‌شوید که بدون سنجش جوانب مثبت و منفی به سمت آن کشیده شده‌اید. اگر این اتفاق افتاد متعجب و سردرگم نشوید. کمی عقب‌نشینی کنید و فکر کنید که آیا این رابطه در بلندمدت به نفع شما است. بعضاً ممکن است نتوانیم دلایل خاصی را برای عاشق شدن ذکر کنیم. ما عاشق می‌شویم و می‌خواهیم که ارتباط خاص ما به یک تجربه مادام العمر و به یادماندنی تبدیل شود. ما مشتاق آن شخص هستیم و می‌خواهیم در کنار او باشیم تا معنای جدیدی به زندگی ما افزوده شود. چه دلیل برای عاشق شدن داشته باشید یا نداشته باشید، از احساس خوشبختی لذت ببرید و خاطرات شیرینی را برای زندگی خود ایجاد کنید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 17

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *