جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.7
(3)

۷ نشانه ای که توسط والدین نابالغ به لحاظ عاطفی بزرگ شده اید

والدین نابالغ: بلوغ عاطفی به این معناست که بدانید چگونه احساسات خود را کنترل کنید، مسئولیت اشتباهات خود را به جای سرزنش دیگران بپذیرید و نظر دیگران را بشنوید. متأسفانه، بزرگسال بودن با بلوغ عاطفی برابر نیست و این می‌تواند پیامدهای منفی بر فرزندان کسانی که از این لحاظ بالغ نیستند یعنی والدین نابالغ به لحاظ عاطفی، داشته باشد.

امروزه بسیاری از کارشناسان معتقدند که کار کردن روی هوش هیجانی اهمیت زیادی دارد. با این حال شناختن ویژگی‌های والدینی که به لحاظ عاطفی بالغ نیستند نیز خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید!

۱. والدین نابالغ فقط می‌دانند چطور به نیازهای جسمی ‌شما رسیدگی کنند

والدین نابالغ از نظر عاطفی ممکن است در برآورده کردن و تامین نیازهای اولیه فرزندان خود بسیار عالی عمل کنند. آنها ممکن است به فرزندان‌شان غذا، خانه و تحصیل بدهند و در صورت بیمار  شدن‌شان، از آنها مراقبت کنند. اما چنین والدینی در حمایت عاطفی چندان خوب نیستند. وقتی فرزندشان نگران است یا از چیزی ناراحت است، آنها ممکن است اصلا متوجه این احساسات نشوند زیرا نمی‌توانند بفهمند که کودکی که از هر لحاظ به خوبی مورد مراقبت قرار دارد، چگونه می‌تواند با مشکل روبرو شود.

مطلب مرتبط: مهم ترین اشتباه والدین در آموزش مسائل مالی به کودکان از ززبان وارن بافت

۲. آنها نمی‌دانند چگونه احساسات خود را بیان کنند

وقتی صحبت از ابراز احساسات عمیق به میان می‌آید، والدین نابالغ به لحاظ احساسی با آن راحت نیستند. برای کودک مهم است که بداند دوستش دارند، اما چنین والدینی در ابراز محبت چندان خوب نیستند. این اشکال ممکن است به خاطر نحوه پرورش یافتن آنها باشد. آنها بعدها در زندگی نیز احتمالا از این می‌ترسند که اگر در سطح احساسی عمیق تری با فرزند خود ارتباط برقرار کنند، ممکن است آسیب پذیر یا ضعیف به نظر برسند.

۳. تفاوت‌ها را تحمل نمی‌کنند

والدین نابالغ فکر می‌کنند تنها آنها هستند که روش صحیح انجام کارها را می‌دانند. اگر نظر متفاوتی دارید، مذاکره برای یافتن بهترین ایده فایده ای ندارد – دیدگاه شما اصلا پذیرفته نمی‌شود. بنابراین وقتی شما بچه بودید، احتمالاً همیشه مجبور بودید کارها را آنطور که والدین‌تان می‌خواستند انجام دهید، و چاره‌ای جز آنچه آنها معتقد بودند برای شما بهترین است،‌ نداشتید.

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه اضطراب در کودکان که غالب والدین نمی بینند

4. والدین نابالغ؛ کودکانه عمل می‌کنند

از آنجایی که والدین از نظر عاطفی نابالغ نمی‌دانند چگونه احساسات خود را به شیوه ای سالم بیان کنند، شاید ابراز احساس برای‌شان دشوار باشد. با این حال، ممکن است از فرزندان خود انتظار داشته باشند که به نحوی احساسات آنها را بدانند و درک کنند که به چه چیزهایی نیاز دارند. و اگر کودک این را نداند، ممکن است ناراحت شوند و احساس گناه در کودک ایجاد کنند زیرا آنچه را که می‌خواسته‌اند به آنها نداده است.

5. آنها اغلب به شما حمله می‌کنند

بخشی از عدم توانایی ابراز صحیح احساسات، ندانستن نحوه کنترل آنهاست. به این ترتیب که والدین نابالغ از نظر احساسی اغلب ممکن است کنترل خود را از دست بدهند و حتی فرزندشان را برای چیزی که آنها را بسیار ناراحت کرده است سرزنش کنند. شما به احتمال زیاد در زمان کودکی، در مورد صحبت‌ها یا کارهای‌تان در کنار پدر و مادر‌تان بسیار مراقب بودید، زیرا می‌ترسیدید هر اشتباهی ممکن است باعث عصبانیت آنها شود.

6. چیزی از کارهای احساسی نمی‌دانند

کار احساسی کاری است که شما برای حفظ رابطه خود با کسی انجام می‌دهید. در خانواده ای با والدین نابالغ از نظر احساسی، بار انجام این کار بر عهده کودک است. وظیفه کودک این است که روابط تیره و تار را برطرف کند، حتی اگر دلیل تشنج او نبوده است. از سوی دیگر، والدین ممکن است هرگز اشتباه خود را نپذیرند و از رفتار خود عذرخواهی نکنند.

مطلب مرتبط: ۲۵ چیز که والدین هرگز نباید به کودک شان بگویند

7. رفتار والدین نابالغ ناپایدار است

والدین نابالغ از نظر عاطفی و احساسات‌شان به راحتی تحت تأثیر افراد دیگر یا عوامل خارجی دیگر قرار می‌گیرند. خلق و خوی آنها و همچنین نحوه تعامل با فرزندشان ممکن است به طور مکرر تغییر کند. آنها ممکن است برای مدت معینی در زندگی فرزند خود خیلی دخالت کنند و سپس به طور ناگهانی بی علاقه و محتاط شوند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان