جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
2.3
(3)

 

شناختن علائم کمبود تستوسترون می‌تواند به مردان کمک کند که به موقع به دنبال حل این کاستی بربیایند. تستوسترون هورمونی است که توسط بدن انسان تولید می شود. این هورمون بر ظاهر و رشد جنسی مردان تأثیر می گذارد. تولید اسپرم و همچنین میل جنسی مردان را تحریک می کند. تستوسترون در عین حال به ساخت توده عضلانی و استخوانی کمک می کند.

تولید تستوسترون معمولاً با افزایش سن کاهش می یابد. به گفته انجمن اورولوژی آمریکا، از هر 10 مرد بالای 60 سال، 2 نفر تستوسترون پایین دارند. این رقم از هر 10 مرد در 70 و 80 سالگی به 3 نفر افزایش می یابد.

در صورتی که تستوسترون بیش از آنچه باید کاهش یابد، مردان می توانند طیف وسیعی از علائم را تجربه کنند.

اگر میزان تستوسترون به شدت از حد نرمال پایین‌تر بیاید، ممکن است طیف وسیعی از علائم رخ بدهد. علائم تستوسترون پایین اغلب نامحسوس هستند. در اینجا ۹ نشانه پایین بودن تستوسترون در مردان آمده است.

۱. همیشه احساس خستگی دارید

صبح‌ها وقتی از خواب بیدار می‌شوید، بعد از ظهرها بعد از صرف ناهار،‌ و شب‌ها بعد از بازگشت به خانه مدام احساس می کنید به اندازه‌ای که باید انرژی ندارید و خسته هستید.

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که همیشه احساس خستگی می کنید

۲. وزن تان زیاد شده است

البته در صورتی که عادات غذایی‌تان را تغییر داده باشید و به تازگی غذا یا نوشیدنی به مقدار زیاد مصرف می‌کنید، این افزایش وزن می‌تواند کاملا طبیعی باشد؛ اما این نکته را نیز در یاد داشته باشید که غالبا بزرگ شدن شکم نشانه‌ عدم تعادل هورمونی یا به هم ریختن تعادل هورمون‌ها است.

۳. علائم کمبود تستوسترون؛ میل جنسی‌تان بسیار کم شده است

زمانی که شهوت جنسی‌تان از بین رفته باشد توانایی انجام عمل جنسی را نخواهید داشت، و باید مدتی زیاد طول بکشد تا بتوانید مقداری احساس برانگیختگی کنید.

مطلب مرتبط: ۲۷ بهترین مواد غذایی برای تقویت قوای جنسی در مردان

۴. نمی‌توانید به نعوظ کامل برسید یا در آن حالت بمانید

اختلال نعوظ حاکی از آن است که مشکلی در بدن‌تان پیش آمده است و در واقع از علائم کمبود تستوسترون محسوب می‌شود. و این مسئله می‌تواند از کاهش نعوظ صبحگاهی آغاز شود و تا ناتوانی در دستیابی به نعوظ یا اوج لذت جنسی ادامه یابد.

۵. علائم کمبود تستوسترون؛ حجم ماهیچه‌های‌تان کاهش یافته است

هورمون تستوسترون به حفظ ساختار و قدرت ماهیچه‌ها کمک می‌کند، و اگر تمرین‌های ورزشی دیگر اثر مطلوب‌تان را ایجاد نمی‌کنند، احتمالا دچار کمبود تستوسترون شده‌اید.

مطلب مرتبط: تحلیل عضلات با ۷ نشانه اولیه شروع می شود، آنها را نادیده نگیرید!

۶. احساس افسردگی دارید

افسردگی، بروز تغییرات در خلق ‌و خو، اضطراب، پرخاشگری، فقدان انگیزه، کاهش میل جنسی، احساس سرخوردگی؛ همه‌ی این‌ها نشانه‌های کمبود تستوسترون هستند.

۷. فراموشی گرفته‌اید

از دست دادن حافظه، مشکل در انجام محاسبات ذهنی، اختلال در یادگیری مسائل یا به خاطر سپاری اطلاعات جدید، و عدم تمرکز می‌توانند از نشانه‌های کمبود تستوسترون باشند.

مطلب مرتبط: ۲۰ بهترین مواد غذایی برای افزایش تستوسترون در مردان

۸. دچار ریزش مو شده‌اید

ریزش مو، طاسی یا نازک شدن موهای سر، و افزایش رشد موهای بدن از نشانه‌های کاهش تستوسترون هستند.

۹.

علائم کمبود تستوسترون؛ دچار برخی از این بیماری‌ها شده‌اید

در صورتی که  به یکی از بیماری‌های زیر مبتلا هستید، ممکن است کمبود تستوسترون در ابتلا‌ی‌تان به این بیماری‌ها نقش داشته باشد: بیماری قلبی، دیابت، چاقی مفرط، مشکلات تیروئید، پوکی استخوان، وقفه‌ تنفسی در خواب، آلزایمر، زوال عقل، فشار خون، آرتروز، یا مشکلات پروستات.

مطلب مرتبط: زوال عقل؛ چقدر نسبت به این اختلال آگاهی داریم؟

علاوه بر علائم و نشانه های قید شده در بالا، احساس گُر گرفتگی و تعریق شبانه برای مردانی که دچار کمبود تستوسترون هستند، آن‌چنان غیرمعمول نیست؛ درست مانند زنانی که در دوران یائسگی به سر می‌برند. در حقیقت، به پدیده‌ی کمبود تستوسترون در مردان یائسگی مردانه می‌گویند. البته خبر خوب این است که راهکارهایی برای بهبود این وضعیت وجود دارد؛ تنها باید بدانید کجا و به چه کسی مراجعه کنید.

کدام پزشک می‌تواند کمبود تستوسترون را تشخیص دهد

در صورتی که تصور می‌کنید دارای نشانه‌ها و علائم کمبود تستوسترون هستید، برای اطمینان از این مسئله باید نزد پزشک مناسب و متخصص همین مسئله بروید. با آزمایش خون می‌توان به  کمبود تستوسترون یا هر هورمون دیگر پی برد. برخی از این قبیل هورمون‌ها بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند و به صورت زنجیروار باعث کاهش هورمون‌های دیگر می‌شوند. پزشکی که در این شرایط می‌تواند به شما کمک کند متخصص هورمون‌درمانی جایگزین یا HRT است. این متخصص به زنان و مردانی بالای سی سالی کمک می‌کند که به دلیل به هم ریختن تعادل هورمون‌ها دچار تغییراتی خاص در بدن‌شان شده‌اند.

متخصص هورمون‌درمانی جایگزین این علائم و نشانه‌ها را به پای افزایش سن‌تان نمی‌گذارد؛ بلکه می‌داند کمبود تستوسترون تا چه میزان می‌تواند برای بدن مخرب باشد، و اگر تشخیص داده نشود و درمان نگردد به بیماری‌هایی خطرناک منتهی خواهد شد. تشخیص صحیح این عارضه منجر به درمان سریع بیمار و رسیدن به نتایجی مطلوب و حیرت‌آور می‌شود.

مطلب مرتبط: ۴ میوه عالی برای تنظیم هورمون های تیروئید

اصلا و ابدا مجبور نیست با این علائم و نشانه‌ها بسازید و تحمل‌شان کنید. متخصص هورمون‌درمانی جایگزین می‌تواند توانایی‌ها و زندگی قبلی‌تان را به شما بازگرداند. نشاط، میل جنسی، عشق و شور، و هیجان می‌تواند و باید بخشی از زندگی‌تان باشد. تستوسترون درمانی می‌تواند این شرایط را مهیا کند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان