معدن کاوی فضا: دانشمندان دو سیارک کشف کردند که فلزات گرانبهای آنها فراتر از ذخایر جهانی است

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۲۸, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۲, ۱۴۰۲ , ,
تجارت گسترده‌تر در فضا و معدن کاوی فضا

معدن کاوی فضا: دانشمندان دو سیارک کشف کردند که فلزات گرانبهای آنها فراتر از ذخایر جهانی است

ما می‌دانیم عصر سفرهای فضایی خصوصی فرا رسیده است، اما تجارت گسترده‌تر در فضا و معدن کاوی فضا چطور؟ در سال‌های اخیر درباره “معدن کاوی فضایی” صحبت‌هایی صورت گرفته است. با این حال، این کار به دلیل دشواری‌هایی که دارد خیلی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

هرچند این واقعیت مانع راه اندازی برنامه ناسا نشده‌ است: مأموریت “Psyche” آن در سال ۲۰۲۲ به سیارک فلزی بزرگی به نام 16 Psyche که تصور می‌شود تا حد زیادی فلزی باشد. در واقع این سیارک برای معدن کاوی فضا ایده آل است.

کشف دو سیارک غنی از فلز

و حالا محققان دو سیارک غنی از فلز در نزدیکی زمین (NEAs) کشف کرده اند؛ دو سیارکی که می‌توانند برای آهن، نیکل و کبالت برای استفاده در زمین یا فضا استخراج شوند.

گفته می‌شود که ۸۵ درصد این دو سیارک فلز است. یکی از آنها حاوی آهن، نیکل و کبالت به اندازه ای است که حتی از ذخایر زمین هم فراتر می‌رود.

در این مقاله که در مجله Planetary Science منتشر شده است، این دو سیارک، 1986 DA و 2016 ED85  نامیده شده‌اند. به نظر می‌رسد نور آنها شبیه به سیارک 16 Psyche است.

محققان از تلسکوپ مادون قرمز ناسا در جزیره‌ هاوایی استفاده کردند.

معدن کاوی فضا؛ بزرگ ترین جسم غنی از فلز در فضا

Psyche، بزرگترین جسم غنی از فلز در منظومه شمسی است. تصور می‌شود که احتمالاً از آهن و نیکل ساخته شده باشد.

در مقایسه یا سایک، 1986 DA و 2016 ED85 بسیار کوچک هستند. در واقع آنها تنها چند مایل عرض دارند! اما نکته مهم این است که این دو سیارک بسیار بیشتر از Psyche به زمین نزدیک هستند. و بنابراین اهداف بهتری برای استخراج خواهند بود.

خوان سانچز، نویسنده اصلی در موسسه علوم سیاره ای در آریزونا، می‌گوید: “تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد که هر دو سیارک نزدیک به زمین سطوح دارای 85٪ فلز مانند آهن و نیکل و 15٪ مواد سیلیکات هستند. بسیار لذت بخش است که ما این “مینی سایک‌ها (Psyche)” را بسیار نزدیک به زمین کشف کرده ایم. ”

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *