جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

فایزر در حال آزمایش روی قرصی است که می‌تواند از کووید-۱۹ جلوگیری کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

فایزر در حال تحقیق درباره داروی ضد ویروسی خوراکی است که می‌تواند پس از قرار گرفتن در معرض ویروس، از عفونت کووید-۱۹ جلوگیری کند. در حالی که دانشمندان در سراسر جهان در حال توسعه ابزارهای جدید برای مبارزه با کووید-۱۹ هستند، این شرکت روز دوشنبه از تحقیقات خود روی قرصی برای جلوگیری از کووید-۱۹ خبر داد.

در حالی که تعداد زیادی واکسن موثر و ایمن برای پیشگیری از کووید -19 وجود دارد، اما داروهای کمی ‌برای درمان افرادی که قبلاً به این ویروس مبتلا شده اند یا در معرض آن قرار گرفته اند وجود دارد. مواردی که در حال حاضر وجود دارند نیز در واقع واکنش بدن را نسبت به عفونت مورد هدف قرار می‌دهند، نه خود ویروس را، و آنهایی که در واقع ویروس را هدف قرار می‌دهند – مانند آنتی بادی های مونوکلونال – خیلی گران هستند، کافی نیستند و باید به صورت داخل وریدی در محیط‌ها و مراکز درمانی تجویز شوند. داروی خوراکی کووید-۱۹می‌تواند بسیاری از موانع درمان را از بین ببرد و افراد را از مراکز درمانی دور نگه دارد.

دکتر مایکل دولستن، مسئول علمی ‌بخش تحقیق و توسعه فایزر گفت که مقابله با این ویروس نیاز به درمان‌هایی دارد که مکمل واکسن باشند. دولستن گفت که چنین درمانی می‌تواند “ویروس را زود متوقف کند … و به طور بالقوه از بیماری های دارای علامت در افرادی که در معرض خطر قرار گرفته اند جلوگیری کرده، بروز عفونت در دیگران را مهار می‌کند.”

فایزر همچنین این داروی ضد ویروسی را به عنوان درمانی برای کووید-۱۹ آزمایش می‌کند. شرکت داروسازی مرک و کمپانی Ridgeback Biotherapeutics نیز در حال آزمایش قرص ضد ویروسی برای درمان کووید -19 و در انتظار داده های مراحل پایانی آزمایشات بالینی تا پایان سال هستند.

واکسن های دهان و بینی کووید -19 نیز در دست ساخت هستند. واکسن های بدون سوزن می‌تواند بسیاری از موانع ایمن سازی گسترده در سراسر جهان را از بین ببرد. حمل و نقل و ذخیره سازی آنها بسیار آسان تر است و بعید است که به دمای فوق سرد فایزر و مادرنا نیاز داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان