جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
13 بازدید

چطور زن جوان 30 ساله ایده سالنامه دبیرستان را به یک کسب و کار چند میلیارد دلاری تبدیل کرد؟

خواندن 5 دقیقه
5
(1)

سیدنی – راه اندازی شرکت یک چیز است. راه اندازی شرکتی که با غول‌های فناوری مانند مایکروسافت و ادوبی رقابت کند، یک چیز دیگر است.

اما این دقیقاً همان کاری است که ملانی پرکینز، کارآفرین استرالیایی هنگام ساخت یک محصول برای رقابت با غول‌های فناوری انجام داد.

پرکینز می‌گوید: “هدف ما این بود که کل اکوسیستم طراحی را در اختیار بگیریم، آن را در یک صفحه ادغام کنیم و سپس در دسترس همه دنیا قرار دهیم.”

پرکینز یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل ۳۴ ساله  کانوا است، یک پلتفرم طراحی آنلاین و رایگان.

این بنیانگذار جوان کانوا را در سال 2013 در استرالیا راه اندازی کرد تا طراحی را برای همه در دسترس قرار دهد – برای لوگو، کارت ویزیت و موارد دیگر. در عرض پنج سال و زمانی که تنها 30 سال سن داشت به عنوان یکی از جوان‌ترین مدیران زن خبرساز شد.

دو سال بعد، این شرکت مستقر در سیدنی به 3.2 میلیارد دلار و ثروت شخصی برآورد شده پرکینز و همسرش کلیف اوبرخت، به 900 میلیون دلار رسید. و جالب است بدانید که همه چیز با یک سالنامه دبیرستانی (لیسه) شروع شد.

رویای نوجوانی

پرکینز اولین بار 19 ساله بود که این ایده به ذهنش خطور کرد. سال 2006 بود و او و اوبرخت در دانشگاهی در پرت مشغول تحصیل بودند.

او با آموزش برنامه‌های طراحی به دیگر دانشجویان، درآمد کمی کسب می‌کرد. اما دانشجویان پلتفرم‌هایی را که توسط مایکروسافت و Adobe ارائه شده بود بسیار سخت می دانستند و او احساس کرد باید راه بهتری وجود داشته باشد.

پرکینز به وبسایت CNBC Make It گفت: “مردم باید یک ترم کامل را برای یادگیری جای دکمه‌ها بگذرانند، و این کاملاً مضحک به نظر می‌رسید. من فکر می‌کردم که در آینده همه چیز آنلاین و مشارکتی و بسیار بسیار ساده تر از این ابزارهای واقعا سخت خواهد بود.”

بنابراین او و اوبرخت دست به کار شدند تا این چشم انداز را به واقعیت تبدیل کنند.

شروعی کوچک

این زوج با منابع اندک و تجربه کمی ‌در زمینه کسب و کار، کار کوچکی را شروع کردند و یک کسب و کار آنلاین طراحی سالنامه مدرسه (مکتب) ایجاد کردند تا ایده خود را آزمایش کنند.

آنها یک وب سایت برای دانشجویان ایجاد کردند تا “صفحات و مقالات خود را طراحی کنند”. این زوج سالنامه‌ها را چاپ می‌کردند و به مدارس (مکاتب) سراسر استرالیا ارسال می‌کردند.

پرکینز توضیح داد: “اتاق نشیمن مادرم دفتر کارم و دوست پسرم شریک کسب و کارم شد و ما به مدارس این امکان را دادیم تا سالنامه‌های خود را به طور بسیار ساده طراحی کنند.”

این کسب و کار موفقیت آمیز بود و امروز نیز فعال است. اما برای پرکینز، این تنها اولین قدم در چیزی بود که او آن را “رویای عظیم و دیوانه‌کننده” می‌نامید؛ بنابراین او شروع به جذب سرمایه گذاران کرد.

نزدیک شدن به سیلیکون ولی

چند سال بعد در سال 2010، پرکینز در حالی که در کنفرانسی در پرت بود، اولین فرصت بزرگ خود را به دست آورد.

پرکینز بعد از برخوردی تصادفی با بیل تای، سرمایه گذار سیلیکون ولی، توسط او به سان فرانسیسکو دعوت شد تا ایده خود را مطرح کند. تنها چند ساعت بعد، این سرمایه گذار افسانه ای، که به وضوح تحت تأثیر قرار گرفته بود، او را با مخاطبین خود ارتباط داد.

پرکینز به یاد می‌آورد که “با خودم فکر کردم او واقعاً از آنچه باید می‌گفتم، خوشش نیامده‌است. او پای تلفن بود، و من فکر کردم این بدان معناست که او واقعاً مشتاق آنچه می‌گویم نیست. ”

اما بعد به خانه برگشتم و متوجه شدم که او در واقع داشته مرا به چند نفر معرفی می‌کرده! ”

تاثیرگذاری قابل توجه!

پرکینز به زودی متوجه شد که ایجاد روابط جدید با سیلیکون کار چندان ساده‌ای نیست!

تای، که یک کایت سوار مشتاق بود، تمایل داشت که پرکینز و اوبرخت در MaiTai، استراحتگاه منحصر به فرد او برای سرمایه گذاران و علاقه مندان به کایت سرفینگ، ارتباط بگیرد. بنابراین او مجبور شد این ورزش را خیلی زود شروع کند!

پرکینز خاطرنشان می‌کند: “هر بار که او (تای) در مورد کسب و کارم سوال می‌کرد، درباره کایت سرفینگ هم از من می‌پرسید. ”

او می‌گوید: “من قبلاً این کار را نکرده بودم – و صادقانه بگویم، این چیزی نیست که من در شرایط عادی دوست داشتم دنبال کنم.”

“اما بله، تصمیم گرفتم آن را امتحان کنم زیرا وقتی هیچ ارتباطی ندارید، هیچ شبکه ای ندارید، کار زیادی هم نمی‌توانید انجام دهید.”

رشد تیم

این مهارت جدید حسابی به دردش خورد. دیری نگذشت که این زوج جوان سرمایه گذار به دست آوردند و با تیمی ‌از مهندسان فناوری که به سرعت در حال رشد بودند، پلت فرم طراحی  کانوا را ایجاد کردند.

اما در سال 2012 بود که کسب و کار آنها به طور جدی آغاز شد. پرکینز و اوبرخت با کمک مشاور فنی خود و یکی از موسسین Google Maps، لارس راسموسن، یک بنیانگذار فناوری در کامرون آدامز و یک توسعه‌دهنده در دیو هرندن پیدا کردند.

سال بعد، این سایت فعال شد و به مشترکان اجازه داد انواع طرح‌های آنلاین را به صورت رایگان ایجاد کنند.

طرحی برای آینده

امروزه، Canva به خلق چند میلیارد طرح در 190 کشور کمک کرده است و از افراد مشهوری از جمله اوون ویلسون و وودی ‌هارلسون حمایت دریافت کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان