جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۵۰ دستور پخت و رسپی متنوع با کدو حلوایی

خواندن 19 دقیقه
0
(0)

۱. بیکن تخم و مرغ و پنیرِ کدو

یک و نیم فنجان کدوی رنده شده را درون کره روی حرارت متوسط سرخ کنید تا خشک شود. سه عدد سفیده‌ی تخم مرغ زده شده اضافه کنید؛ و خوب هم بزنید. یک چهارم فنجان پنیر جک و فلفل تکه تکه شده را اضافه کنید و تا زمانی که ذوب می‌شود آن را بپزید. در یک نان ساندویچ تست و کره مالی شده به همراه بیکن پخته شده آن را سرو کنید.

۲. فریتاتای کدو

۱ کدوی متوسط خرد شده و ۱ عدد سیب زمینی (کچالو) پوست کنده و خرد شده‌ بزرگ را در روغن زیتون در یک تابه‌ نچسب با اندازه‌ی متوسط سرخ کنید تا ترد شود؛ به آن ادویه‌ی نمک و فلفل اضافه کنید. ۸ عدد تخم مرغ را با یک دوم فنجان پارمسان رنده شده، یک چهارم فنجان خامه، سک دوم قاشق چایخوری نمک کوشر و چند تکه فلفل خوب بزنید. آن را روی سبزیجات بریزید. روی حرارت ۲۰۴ درجه‌ی سانتیگراد به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.

۳. پنکیک کدوی لیمو-ریکوتا

۱ فنجان کدوی رنده شده، سه چهارم فنجان ریکوتا و ۱ عدد لیمو را داخل دو فنجان خمیر پنکک آماده قبل از پختن مخلوط کنید. بعد با کره و عسل سرو کنید.

۴. کلوچه‌ی کدو پنیر چدار

دو و یک دوم فنجان آرد، ۲ قاشق چایخوری پودر خمیر مایه و ۱ قاشق چایخوری نمک را در یک غذاساز خوب بزنید. ۱ تکه کره‌ی سرد خرد شده اضافه کنید؛ و تا زمانی که مخلوط شبیه خرده‌های زبر در می‌آید به زدن ادامه دهید. ۱ عدد تخم مرغ و یک سوم فنجان خامه را بزنید. ض فنجان کدوی رنده شده و پنیر چدار خرد شده، و ۲ قاشق غذاخوری پیازچه‌ی خرد شده اضافه کنید. تا زمانی که ور بیاید خوب هم بزنید. آن را روی یک سینی فر با ضخامت ۲ و نیم سانتیمتر بریزید؛ به ۱۲ تکه تقسیم و تکه‌ها را از هم جدا کنید. آن را روی حرارت ۲۰۴ درجه‌ی سانتیگراد به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزید تا به رنگ طلایی در بیاید.

۵. اسموتی کدو

کدو خرد شده (۳ فنجان) و آب نارگیل، ۲ فنجان آناناس خرد شده و کالی یا اسفناج (پالک)، ۱ فنجان انبه‌ی یخ زده‌ی تکه تکه شده و ۵ سانتیمتر زنجبیل پوست کنده و خرد شده را پوره کنید.

۶. کلوچه‌ لیمو و دانه خشخاش کدو

۲ فنجان آرد، سه چهارم فنجان شکر، یک و یک دوم قاشق چایخوری پودر خمیرمایه و یک دوم قاشق چایخوری نمک را با هم خوب بزنید. سه چهارم فنجان شیر و روغن سبزیجات، یک و یک دوم فنجان کدوی رنده شده، ۲ قاشق غذاخوری دانه‌ی خشخاش، ۲ قاشق چایخوری لیموی رنده شده و ۱ قاشق چایخوری وانیل را خوب بزنید. مواد خیس را داخل مواد خشک مخلوط کنید. درون ۱۲ فنجان کلوچه‌ی آستر دار تقسیم کنید. در دمای ۱۷۶ درجه‌ی سانتیگراد آن را به مدت حدودا ۲۰ دقیقه بپزید تا زمانی که از مرکز آن یک ماده‌ی خمیر مانند بیرون بیاید.

۷. نان ذرت کدویی دیگچه‌ای

۲ فنجان آرد، ۱ فنجان شکر، دو سوم فنجان آرد ذرت، ۲ قاشق چایخوری پودر خمیر مایه، ۱ قاشق چایخوری نمک و یک دوم قاشق چایخوری جوش شیرین را خوب بزنید. ۱ فنجان کدوی رنده شده و شیر، ۲ تکه نازک کره‌ی ذوب شده و ۲ عدد تخم مرغ را بزنید. مواد خیس را داخل مواد خشک بریزید و هم بزنید. یک دیگچه‌ی آهنی ۲۵ سانتی را کره بمالید. خمیر را داخل آن بریزید و روی آن را صاف کنید؛ در دمای ۱۹۰ درجه‌ی سانتیگراد به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه آن را بپزید تا خمیری از مرکز آن بیرون بزند.

۸. فوکا‌چای کدو

۱ خمیر پیتزای ۴۵۰ گرمی را در دمای اتاق درون یک ورثه یا سینی پخت و پز روغن مالیده شده‌ی ۱۸ تا ۲۵ سانتی پهن کنید. شش عدد کدوی کوچک و ۱ قاشق چایخوری رزماری خرد شده روی آن بریزید. روی آن روغن زیتون و نمک دریا بپاشید. به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه و تا زمانی که طلایی رنگ می‌شود آن را روی حرارت ۲۲۰ درجه‌ی سانتیگراد بپزید.

۹. تست ریکوتای کدو

یک و یک دوم فنجان کدوی رنده شده، ۱ فنجان ریکوتا و ۱ قاشق غذاخوری نعناع خرد شده؛ روی آن نمک و فلفل بپاشید. روی نان کبابی پهن کنید؛ روی آن روغن زیتون بچکانید و نمک دریا و شکوفه‌های خرد شده‌ی اشکواش بپاشید.

۱۰. کدوی کبابی پوشیده در هالومی

۲۲۶ گرم پنیر هالومی را داخل ۸ عدد ظرف مستطیلی خورد کنید. ۸ تکه بلند از یک کدوی متوسط را روی یک ماندولین بتراشید؛ دور هر قطعه هالومی را محکم بپیچید و با یک خلال دندان یا تکه چوب کوچک سفت کنید. آن را با روغن زیتون مسواک بکشید. ۴ تا ۵ دقیقه روی حرارت متوسط کباب کنید، تا زغالی و نیم سوز شود. سپس با قاچ‌های لیمو سرو کنید.

۱۱. کدو کبابی

۲ عدد کدوی متوسط را از طول به تکه‌های نیم سانتی‌متری تقسیم کنید؛ در روغن زیتون، نمک و فلفل فرو کنید. روی حرارت متوسط تا زمانی که نیم سوخته و ترد می‌شود هر طرف را به مدت ۲ دقیقه کباب کنید.

۱۲. رولاتینی کدو

سه چهارم فنجان ریکوتا، یک سوم فنجان پارمسان، ۱ عدد تخم مرغ و ۲ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده را مخلوط کنید. کدو کبابی درست کنید (مورد شماره ۱۱)؛ روی هر قطعه را ۱ قاشق غذاخوری ریکوتا بریزید. بچرخانید؛ درون یک ظرف مخصوص پخت و پز بریزید. روی آن یک فنجان سس مارینارا بریزید. روی حرارت ۲۲۰ درجه به مدت ۲۵ دقیقه بپزید.

۱۳. تاکوی ذرت- کدو

کدو کبابی درست کنید (شماره ۱۱)، پیش از کباب کردن روی آن ۱ قاشق چایخوری زیره بریزید؛ آن را ریز ریز کنید. در نان تورتیلا با دانه‌های ذرت کباب شده، سالسا و پنیر مکزیکی کواسوفرسکو سرو کنید.

۱۴. سس کدو

کدو کبابی درست کنید (شماره‌ی ۱۱). یک چهارم فنجان برگ نعنا، ۱ حبه سیر، را پوره کنید و با آب یک عدد لیمو و سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و ارده مخلوط کنید و روی آن نمک بپاشید. با آب رقیق کنید. پاپریکا روی آن بپاشید. با نان پیتا سرو کنید.

۱۵. ماست و خیار کدو

۲ فنجان ماست یونانی، یک دوم فنجان کدوی رنده شده، یک حبه سیر ریز شده، و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و نعنا و شوید خرد شده را مخلوط کنید و روی آن نمک بپاشید.

۱۶. سالسای کدو

۲ فنجان گوجه‌ فرنگی (بادمجان رومی) ریز شده، ۱ فنجان کدوی قطعه‌قطعه شده، یک چهارم فنجان گشنیز و پیاز قرمز ریز شده، ۲ قاشق غذاخوری ترشی هالاپینو و آب‌شور، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۱ قاشق چایخوری عسل را قاطی کنید؛ روی آن نمک بپاشید.

۱۷. سس سبز کدو

۱ فنجان کدوی خرد شده، اندکی جعفری ریز شده، ۲ حبه سیر، یک دوم فنجان روغن زیتون، ۱ قاشق غذاخوری کبر و ۶ تا ۱۰ عدد موتوماهیان را به شکل پوره در بیاورید؛ روی آن نمک بپاشید.

۱۸. پوره‌ی پستو کدو

۱ فنجان ریحان و کدوی‌ ریز شده، یک سوم فنجان پارمسان و دانه‌ی کاج بو داده، ۱ حبه سیر، آب یک عدد لیمو و یک چهارم قاشق چایخوری پره‌های فلفل ثرمز را درون یک غذاپز بریزید. آن را در یک سوم فنجان روغن زیتون بزنید تا نرم شود؛ سپس روی آن نمک بپاشید.

۱۹. سرخ‌کرده‌ی کدو

۲ تکه کرفس بریده شده، ۱ سره رازیانه و پیاز خرد شده، و ۳ حبه سیر له شده را در روغن زیتون روی حرارت به مدت ۵ دقیقه بپزید. سه فنجان کدوی ریز شده، اسکواش زرد و فلفل دلمه‌ای به آن اضافه؛ به مدت ۵ دقیقه سرخ کنید. یک دوم فنجان آب، ۲ قاشق غذاخوری سرکه‌ی (نوشیدنی) قرمز و خمیر گوجه فرنگی، و ۲ قاشق چایخوری شکر اضافه کنید. در حالی که درب ظرف بسته است ۱۵ دقیقه بجوشانید. آن را در زیتون و جعفری ریز شده هم بزنید.

۲۰. سوپ گازپاچو کدو

۲ تکه نان سفید را در یک فنجان آب سرد بخیسانید. با ۲ فنجان کدوی خرد شده، یک دوم فنجان انگور سبز، بادام و روغن زیتون، ۱ حبه سیر و ۱ قاشق چایخوری سرکه‌ی شِری و نمک کوشر درون یک مخلوط کن به مدت ۲ دقیقه پوره درست کنید. بگذارید خنک شود سپس مصرف کنید.

۲۱. سالاد ریبون کدو و هویج

۴۵۰ گرم کدو و هویج را با استفاده از پوست گیر به شکل نوارهای باریک در بیاورید. با یک چهارم فنجان جعفری ریز شده و روغن زیتون، و آب یک عدد لیمو مخلوط کنید و هم بزنید؛ سپس به آن نمک اضافه کنید.

۲۲. ترشی کدوی فوری

۲ عدد کدوی با اندازه‌ی متوسط و ۱ عدد پیاز قرمز خرد شده را با دو قاشق غذاخوری نمک کوشر قاطی کنید؛ بگذارید درون یک صافی به مدت ۲ ساعت آب آن برود. ۱ فنجان سرکه سیب، یک دوم فنجان آب، یک چهارم فنجان شکر و ض قاشق چایخوری ترشی را بجوشانید؛ آن را روی سبزیجات بریزید. بگذارید خنک شود (تا ۵ روز استفاده کنید).

۲۳. چیپس کدو

۱ عدد کدوی متوسط را با استفاده از پوست گیر به شکل نوارهای دراز در بیاورید؛ آن را با یک چهارم فنجان آرد و پارمسان رنده شده‌ی مخلوط با یک چهارم قاشق چایخوری نمک کوشر قاطی کنید. یک توده از آن را در دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد با روغن سرخ کنید، با چنگال هم بزنید تا از هم جدا شود، و تا زمانی که به رنگ قهوه‌ای در می‌آید و ترد می‌شود، یعنی حدود ۳ تا ۵ دقیقه. روغن آن را روی یک صافی بگیرید؛ بعد به آن نمک اضافه کنید.

۲۴. لقمه‌سوخاری کدو ترکی

یک و یک دوم فنجان کدوی رنده شده را با یک دوم قاشق چایخوری نمک کوشر مخلوط کنید؛ درون یک صافی به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید آب آن گرفته شود. آن را فشار دهید و خشک کنید. ۲ عدد تخم مرغ، یک دوم فنجان آرد، یک چهارم فنجان پیازچه، پیاز، شوید، جعفری و پنیر فتا را با آن مخلوط کنید. چند قاشق از این مخلوط را بردارید و در روغن زیتون روی شعله‌ی ملایم سرخ کنید تا طلائی رنگ شود – هر طرف را دو تا ۳ دقیقه سرخ کنید – آن را با ماست دارای موسیر و شوید سرو کنید.

۲۵. تمپورای کدو

خمیر تمپورا را به سبک خودتان آمده کنید و ‌کدوهای نصف شده را درون خمیر بریزید؛ روی دمای ۱۸۲ درجه‌ی سانتیگراد و در روغن سبزیجات به مدت ۲ دقیقه آن را سرخ کنید. روی صافی آب آن را بگیرید؛ و نمک بزنید. با سس پنزو و قاچ‌های لیمو سرو کنید.

۲۶. مخلوط ترد کدو

یک چهارم فنجان پارمسان و پانکو رنده شده و یک دوم قاشق چایخوری نمک کوشیر را داخل یک ظرف بریزید. یک عدد کدوی متوسط را از وسط دو نیم کنید؛ و به صورت نازک از درازا تکه تکه کنید. درون ۲ عدد تخم مرغ زده شده فرو کنید و سپس در مخلوط پانکو بغلتانید. روی شعله متوسط تا زمانی که طلایی رنگ شود هر طرف را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه و درون روغن زیتون سرخ کنید. آن را روی یک صافی خشک و نمک اضافه کنید. با قاچ‌های لیمو سرو کنید.

۲۷. ساندویچ کدو

کدوی ترد درست کنید (شماره ۲۶)؛ به صورت لایه‌ای ته ظرف قرار دهید و روی آن سس مارینارا و موتزارلای تازه بریزید. تا زمانی که پنیز آب می‌شود آن را سرخ کنید. سپس به شکل ساندویچ درآورید.

۲۸. کِسدیاس کدو

نصف کدوی متوسط خرد شده، پیاز و فلفل پوبلانو را با یک چهارم قاشق چایخوری نمک در کره و روی حرارت متوسط تا زمانی که نرم شود سرخ کنید. آن را به دو قسمت تقسیم کنید و درون دو عدد نان تورتیلای آردی بزرگ با یک فنجان پنیر جک ریز ریز شده قرار دهید. آن را با تا زدن دو نیم کنید و در یک ظرف کره مالی شده روی شعله‌ی متوسط تا زمانی که به رنگ طلایی در می‌آید و پنیر آب می‌شود بپزید – هر طرف را ۳ دقیقه.

۲۹. تارت کدو

یک ورق کیک پف دار را درون یک سینی مستطیلی ۲۰ در ۳۰ سانتیمتری روی سطحی که کمی آرد پاشیده شده است پهن کنید. با یک چنگال تمام آن را سوراخ کنید؛ روی یک سینی کیک پزی در دمای ۲۰۴ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ دقیقه بپزید. یک چهارم فنجان پستو گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. روی آن ۱ فنجان موتزارلای ریز ریز شده بریزید، و همین طور ۱ کدوی ریز شده‌ی کوچک و کدوی حلوایی، و کمی برگ رزماری و پیازچه‌ی خرد شده. کمی نمک و فلفل روی آن بپاشید. آن را به مدت ۱۵ دقیقه بپزید تا پف کند.

۳۰. سس رنچ کدو

یک دوم فنجان مایونز، خامه ترش، و آب دوغ، یک فنجان کدوی ریز شده، یک چهارم فنجان جعفری خرد شده، شوید و پیازچه، ۲ قاشق چایخوری سرکه‌ی سفید، ۱ قاشق چایخوری سس و نمک کوشر، و یک مقدار فلفل قرمز را درون یک مخلوط کن به صورت پوره در بیاورید.

۳۱. سالاد لوبیا و کدو

سس رنچ کدو (شماره ۳۰) درست کنید. ۱ عدد کدوی متوسط را به صورت کامل به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید؛ آب آن را بگیرید. بگذارید خنک شود؛ به قطعات کوچک ببرید. با سه چهارم فنجان سس، یک دوم پیاز قرمز ریز ریز شده و ۴۲۵ گرم لوبیا قرمز و لوبیا سیاه (خشک و شسته شده) مخلوط کنید. روی آن نمک بپاشید.

۳۲. سالاد پاستای کدو

نصف فنجان خامه ترش و مایونز، ۱ قاشق غذاخوری خردل، سرکه‌ی سیب و مزه‌ی ترشی، و ۱ قاشق چایخوری شکر را خوب بزنید. آن را با یک پاستای فوری ۴۵۰ گرمی، یک و یک دوم فنجان کدو و فلفل دلمه‌ای خرد شده، یک دوم فنجان پیازچه خرد شده و یک چهارم فنجان شوید ریز شده مخلوط کنید؛ سپس روی آن نمک بپاشید.

۳۳. کدو بریانی

۲ کدوی متوسط را به تکه‌های یک سانتی خرد کنید؛ آن را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق چایخوری برگ آویشن، ۱ حبه سیر ریز ریز شده، یک دوم قاشق چایخوری نمک کوشر و چند دانه‌ فلفل مخلوط کنید. به مدت ۱۰ دقیقه روی دمای ۲۱۰ درجه آن را کباب کنید تا ترد شود.

۳۴. سالاد سیب زمینی و کدوی تند

کدو بریانی درست کنید. ۲۰۰ گرم سیب‌زمینی را در آب نمک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید؛ آب آن را بگیرید. کدو، سیب زمینی، یک چهارم فنجان روغن زیتون، ۱ عدد ساقه‌ی کرفس خورد شده و ۲ قاشق غذاخوری برگ کرفس ریز ریز شده را مخلوط کنید.

۳۵. سالاد کلم کدو

دو عدد کدو را به تکه‌های خلال مانند برش بزنید. یک دوم فنجان مایونز، ۳ قاشق غذاخوری سرکه‌، و دو قاشق چایخوری شکر و سس چیلی را بزنید؛ با کدو، ۱ فنجان هویج خرد شده، یک دوم پیاز سرخ تکه تکه شده و یک دوم قاشق چایخوری نمک کوشر مخلوط کنید.

۳۶. خوراک لوبیا و ذرت و کدو

۱ عدد پیازچه‌ی خرد شده را در کره روی حرارت متوسط تا زمانی که نرم می‌شود بپزید. ۲ فنجان کدو و مغز هویج خرد شده، ۱ قاشق چایخوری برگ آویشن و مقداری فلفل قرمز و نمک کوشر اضافه کنید. به مدت ۵ دقیقه آن را بپزید. یک دوم فنجان خامه اضافه کنید. تا زمانی که سبزیجات ترد می‌شوند، به مدت ۳ دقیقه، آن را بپزید.

۳۷. گراتین کدو

۱ عدد پیاز خرد شده را در ۳ قاشق غذاخوری کره دورون ظرفی عایق روی حرارت متوسط به مدت ۳ دقیقه بپزید. ۲ عدد کدو متوسط خرد شده و یک دوم قاشق چایخوری نمک کوشر اضافه کنید؛ ۴ دقیقه بپزید. ۲ قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید؛ بپزید، به مدت ۱ دقیقه هم بزنید. در یک فنجان شیر، یک دوم قاشق چایخوری نمک کوشر و مقداری فلفل آن را بزنید؛ بپزید، ۲ تا ۳ دقیقه هم بزنید تا غلیظ شود. یک فنجان شوید ریز شده، یک چهارم فنجان پودرهای سوخاری و کمی جعفری ریز شده روی آن بپاشید. تا زمانی که طلائی می‌شود آن را سرخ کنید.

۳۸. کدوی شکم پر

۲ عدد کدوی بزرگ را از طول نصف کنید؛ تخم آن را جدا و با ۲ فنجان برنج پخته، ۳۴۰ گرم گوشت چرخ‌کرده، یک چهارم فنجان پارمسان رنده شده، ۱ عدد تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری لیمو، پیازچه و جعفری، و یک و یک دوم قاشق چایخوری نمک کوشر مخلوط کنید. آن را با قاشق داخل نیمه‌های خالی شده‌ی کدو بریزید و درون ظرف آشپزی بر روی دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد به مدت ۴۵ دقیقه بپزید. روی آن پارمسان و جهفری بریزید و کمی روغن زیتون بپاشید.

۳۹. پنیر کبابی و کدو

کدوی رنده شده، موتزارلای خرد شده و تاپناده را بین تکه‌های نان تند ساندویچ کنید. آن را داخل یک ظرف نچسب کره مالی شده روی حرارت متوسط تا زمانی که پنیر آب شود، هر طرف ۲ تا ۳ دقیقه، بپزید.

۴۰. برنج سرخ کرده‌ی (چاهان/گوهان) کدو

۲ قاشق غذاخوری روغن سبزیجات را درون یک ماهی‌تابه روی حرارت بالا گرم کنید؛ ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل پوست کنده، سیر و پیازچه خرد شده به آن اضافه کنید. به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید و سرخ کنید. ۱ فنجان کدوی ریز شده و اسکواش زرد اضافه کنید. ۳ دقیقه هم بزنید و سرخ کنید؛ آن را بر دارید. ۱ قاشق غذاخوری روغن سبزیجات را گرم کنید، سپس ۲ عدد تخم مرغ زده شده به آن اضافه کنید؛ به مدت ۲ دقیقه هم بزنید و سرخ کنید. در این سبزیجات ۲ فنجان برنج پخته را قاطی کنید و هم بزنید.

۴۱. کدو ترش و شیرین و گوشت

۲۲۰ گرم فیله‌ی گوشت نازک بریده شده را در ۱ قاشق چایخوری سرکه‌ی برنج و سس سویا و یک دوم قاشق چایخوری روغن کنجد و شکر بخوابانید. ۱ قاشق غذاخوری روغن سبزیجات را در ظرفی نچسب روی حرارت بالا داغ کنید. گوشت را تا زمانی – حدودا ۲ دقیقه – هم بزنید و سرخ کنید که ترد شود؛ سپس آن را بر دارید. ۱ قاشق غذاخوری روغن سبزیجات و ۳ حبه سیر خرد شده اضافه کنید؛ ۳۰ ثانیه هم بزنید و سرخ کنید. ۲ عدد کدوی نازک خرد شده متوسط و یک دوم قاشق چایخوری نمک کوشر اضافه کنید؛ ۳ دقیقه هم بزنید و سرخ کنید. گوشت و یک دوم قاشق چایخوری شکر و سرکه‌ی برنج را هم بزنید.

۴۲. نودل کدو

۲ عدد کدوی پوست کنده را از طول روی یک ماندولین با پوست کن خرد کنید. آن را با سه چهارم قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید؛ درون یک صافی به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا آب آن گرفته شود. آن را بشویید و خشک کنید. سپس با یک قاشق غذاخوری سس سیراچا و روغن کنجد بو داده مخلوط کنید. روی آن دانه‌های کنجد بریزید.

۴۳. میتلف کدو

یک سوم فنجان کچاپ و ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و خردل را مخلوط کنید. ۱ عدد کدوی کوچک و یک دوم پیاز را در غذاساز خورد کنید؛ با ۴۵۰ گرم گوشت میتلف، ۱ عدد تخم مرغ، یک چهارم فنجان پودر سوخاری و ۱ قاشق چایخوری نمک کوشر مخلوط کنید. آن را داخل یک قرص نان به ضخامت ۴ سانتی متر بریزید و با سس روی آن را بپوشانید. آن را روی حرارت ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد به مدت ۱ ساعت بپزید.

۴۴. کوفته‌ی کدو-چیکن

یک و یک دوم فنجان کدوی رنده شده و ۴۵۰ گرم گوشت مرغ چرخ‌کرده، ۱ عدد تخم مرغ، یک سوم فنجان پارمسان و پودر سوخاری رنده شده و ض قاشق چایخوری نمک کوشر را مخلوط کنید. آن را به ۱۲ گلوله‌ی تبدیل کنید. روی دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد ۳۰ دقیقه بپزید. درون سس مارینارا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

۴۵. کدو و اسپاگتی

۵ فنجان کدوی رنده شده، یک دوم فنجان پارمسان و پارمیجانوی رنده شده، ۴ قاشق غذاخوری کره و ۲ قاشق غذاخوری نعناع خرد شده و ۴۵۰ گرم اسپاگتی گرم را مخلوط کنید و روی آن نمک و فلفل بپاشید.

۴۶. آماتریچانای کدو

۴ قطعه بیکن خرد شده را در روغن زیتون روی حرارت متوسط تا زمان ترد شدن کباب کنید. ۱ عدد پیاز خرد شده اضافه کنید و تا ۶ دقیقه آن را بپزید. یک و نیم فنجان کدوی خرد شده، نصف فنجان آب و ۸۰۰ گرم گوجه‌ له شده اضافه کنید؛ روی آن فلفل قرمز و نمک بپاشید. به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. با ۴۵۰ گرم پاستای گرم و کمی ریحان مخلوط کنید.

۴۷. نان کدو

یک و نیم فنجان آرد، ۱ فنجان شکر و نیم قاشق چایخوری پودر خمیرمایه، جوش شیرین و نمک را خوب بزنید. ۲ عدد تخم مرغ، یک و نیم فنجان کدوی رنده شده، نیم فنجان روغن سبزیجات و ۱ قاشق چایخوری وانیل را بزنید. مواد تر را درون مواد خشک مخلوط کنید. یک تابه‌ی ۲۰ سانتی را کره بمالید. خمیر را داخل آن بریزید، روی حرارت ۱۶۰ درجه تا زمانی که خمیره‌ی داخل مرکز آن به نرمی و شفافیت بیرون بیاید آن را بپزید – حدودا ۱ ساعت و ده دقیقه. سپس بگذارید خنک شود.

۴۸. کیک بادام کدو

۱ تکه کره‌ی آب شده ، یک و یک چهارم فنجان شکر و کمی نمک را بزنید. ۴ عدد تخم مرغ، هر یک به نوبت، ۱ فنجان آرد بادام و آرد همه منظوره، یک و نیم فنجان کدوی رنده شده را اضافه کنید و هم بزنید. کره و آرد به ظرف کیک پزی بمالید؛ تا لایه‌ای روی آن تشکیل شود. خمیر حاصله را داخل آن بریزید و روی دمای ۱۶۰ درجه به مدت ۴۰ تا ۴۵ پنج دیقه تا زمانی که طلایی شود بپزید.

۴۹. بیسکویت کدو

سه چهارم فنجان آرد و یک دوم قاشق چایخوری پودر خمیر مایه و نمک را خوب بزنید. ۲۲۵ گرم شکلات نیمه شیرین و ۶ قاشق غذاخوری کره را آب کنید. ۲ عدد تخم مرغ و دو سوم فنجان شکر را با مخلوط کن روی سرعت متوسط به مدت ۴ دقیقه بزنید. شکلات آب شده و ۱ قاشق چایخوری وانیل را بزنید، سپس مخلوط آرد و یک فنجان گردوی ریز شده، تکه‌های شکلات و کدوی رنده شده را بزنید. ترکیب حاصل را روی حرارت ۱۶۵ درجه به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.

۵۰. نوشیدنی کدو

قطعات کدو را با چند شاخه نعناع درون شکر قاطی کنید. یخ، سه چهارم فنجان آب انگور، یک چهارم فنجان آب لیمو و ۲ قاشق چایخوری شکر اضافه کنید. خوب تکان بدهید؛ آن را داخل دو لیوان پر از یخ صاف کنید. روی آن ماء الشعیر زنجبیلی بریزید. می‌توانید آن را با تکه‌های کدو، توت فرنگی و نعناع تزئین کنید.

 

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان