جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

چین از پهپاد جت دو موتوره رزمی جدید خود با طراحی جذاب و ویژگی‌های به‌روز رونمایی می کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

نمایشگاه بین المللی بزرگ چین در ژوهایی هنوز به طور رسمی ‌آغاز نشده است، اما خبرهایی از آنچه قرار است به نمایش گذاشته شود، به گوش رسیده است. یکی از پیشرفتهای جدید پهپاد بزرگ و جدیدِ۶ Cai Hong (رنگین کمان) است که با نام CH-6 شناخته می‌شود و توسط شرکت علوم و فناوری هوافضای چین ساخته شده است. این یک پهپاد چند منظوره با موتورهای جت دو موتوره و با دوام طولانی است. در گذشته، ما فقط مدل‌ها و رندرهای ضعیف‌تری از این طرح را دیده بودیم.

CH-6 یک هواپیمای بدون سرنشین با استقامت طولانی و توانایی پرواز در ارتفاع زیاد است که برای جمع آوری اطلاعات، پشتیبانی و اجرای ضربات طراحی شده است. به نظر می‌رسد که این پهباد تقریباً شبیه یک CH-5 بسیار بزرگ است، اما پیکربندی عقب آن بسیار متفاوت از طراحی قبلی است. این دستگاه دارای دم T شکل رو به بالا است و دو موتور جت روی دم کنار هم نصب شده اند. بال‌های بلند این پهپاد نیز در وسط قرار گرفته اند.

با توجه به China-Arms.com، که ادعا می‌کند اطلاعات اولیه ای را در مورد CH-6 دارد، موارد زیر را می‌توان در مورد این پهباد اظهار داشت:

پارامترهای پهپاد CH-6 عبارتند از: حداکثر وزن بلند شدن (تیک آف) 7.8 تن، حداکثر ظرفیت بار 300 کیلوگرم، ظرفیت سوخت 3.42 تن (نوع شناسایی) یا 1.72 تن (شناسایی-حمله)، طول کلی 15 متر، فاصله انتهای دو بال 20.5 متر، ارتفاع 5 متر، حداکثر سرعت پرواز 800 کیلومتر در ساعت، سرعت کروز از 500 کیلومتر در ساعت تا 700 کیلومتر در ساعت، ارتفاع کروز 10 کیلومتر، حداکثر استقامت 20 ساعت (نوع شناسایی) یا 8 ساعت (نوع شناسایی-حمله)، حداکثر برد 12000 کیلومتر (نوع شناسایی) یا 4.5 کیلومتر (نوع شناسایی-حمله)، حداکثر سرعت صعود 20 متر /ثانیه، و شعاع عملیاتی 300 کیلومتر.

این واقعیت که از ابتدا قادر به مسلح شدن خواهد بود، نشانه واضحی است که نیروی هوایی ارتش چین به دنبال این است که قابلیت‌های حرکتی بدون سرنشین خود را به مراتب فراتر از آنچه در حال حاضر ممکن است پیش ببرد.

شبیه ترین هواپیمای بدون سرنشین چین به CH-6 که ما می‌شناسیم احتمالاً Cloud Shadow است. نوعی پهباد با یک موتور جت که شباهت‌های زیادی با طرح‌های قبلی هواپیماهای بدون سرنشین چینی با پروانه دارد، اما کوچکتر و سبک تر از CH-6 است. هر دو هواپیما می‌توانند مأموریت‌های نظارتی و جنبشی را انجام دهند، اما CH-6 به دلیل اندازه و وزن به احتمال زیاد مناسب‌تر است و اجازه می‌دهد سیستم‌های حسگر متعدد -و بزرگ- در مسافت‌های طولانی و ارتفاع بالاتر حمل شوند.

 

در میان پهبادهای آمریکایی نیز نزدیکترین نمونه به CH-6 احتمالاً Avenger است. به نظر می‌رسد CH-6 برای برخی از انواع ماموریت‌ها قادر به انجام عملیات در ارتفاع بالاتر باشد. Avenger احتمالاً از برخی جنبه‌ها در جایی بین CH-6 و Cloud Shadow طبقه بندی می‌شود. به علاوه، CH-6 طراحی ساده‌تری نیز دارد.

اهمیت این پهباد جدید به این دلیل است که می‌تواند یک پلت فرم با ارتفاع زیاد و با استقامت طولانی در اختیار چین قرار دهد که خیلی حساس یا تهیه و راه اندازی آن گران نیست.

با در نظر گرفتن ویژگی‌های موجود، می‌توان گفت که شاید CH-6 خیلی پیشرفته نباشد، اما قادر است برای جاه طلبی‌های طولانی مدت PLA اهمیت زیادی داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان