بیوان‌تک به دنبال تأیید واکسن برای کودکان 5 تا 11 ساله

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۲۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

رویترز– بیوان‌تک قرار است طی چند هفته آینده در سراسر جهان به دنبال دریافت تاییدیه استفاده از واکسن کووید-۱۹ خود برای کودکان از 5 سال باشد و آمادگی برای راه اندازی این برنامه نیز در راه است.

اوزلم تورتیس، مدیر ارشد پزشکی این کمپانی گفت: “ما طی چند هفته آینده نتایج آزمایش خود را در کودکان 5 تا 11 ساله به مراجع نظارتی در سراسر جهان ارائه می‌دهیم و درخواست تأیید واکسن در این گروه سنی، همچنین در اروپا را خواهیم داشت.”

این اظهارات اطمینان‌آمیز، بر برتری بیوان‌تک (که با فایزر همکاری می‌کند) در رقابت برای به دست آوردن تاییدیه گسترده واکسیناسیون کودکان زیر 12 سال در کشورهای غربی، تاکید دارد.

بیوان‌تک گفته است که انتظار می‌رود در سپتامبر پرونده تنظیم مقررات خود را برای کودکان 5 تا 11 ساله آماده کند. برنامه هایی  نیز برای اخذ تأییدیه واکسن کووید-۱۹ در کودکان 6 ماه تا 2 ساله در سال جاری ارائه شده است.

تورتیس همچنین به اشپیگل گفته است که مراحل نهایی تولید در حال انجام است تا یک نسخه اطفال با دوز پایین تر واکسن آماده شود. این واکسن در حال حاضر برای بزرگسالان و جوانان 12 سال به بالا تأیید شده است.

اوگور شاهین، مدیر اجرایی به اشپیگل می‌گوید: “داده های آزمایشی خام اکنون برای تشکیل پرونده قانونی آماده می‌شود؛” همه چیز خوب به نظر می‌رسد، همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود “.

مدرنا نیز روز پنجشنبه گفت که شرکت کنندگان آزمایش را برای تستِ واکسنش روی کودکان بین شش تا 11 سال به طور کامل ثبت کرده است؛ همچنین، در یک مطالعه دیگر که شامل نوزادان شش ماهه می‌شود، بهترین دوز این واکسن موثر بوده است.

چین در کاهش محدودیت سنی کمپین واکسیناسیون خود پیشقدم بوده است. مقامات بهداشتی این کشور در ماه جون استفاده اضطراری از واکسن سینوواکرا  در کودکان سه ساله تأیید کردند.

شیلی، که به شدت به تزریق سینوواک تکیه کرده است، این ماه استفاده از واکسن را در کودکان بالای 6 سال تأیید کرد.

وزارت بهداشت اسرائیل نیز در ماه جولای اعلام کرد که کودکان پنج ساله می‌توانند در صورت ابتلا به اختلالات و بیماری هایی که آنها را در برابر کووید-۱۹ آسیب پذیر می‌کند، از واکسن فایزر-بیوان‌تک استفاده کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *