جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۱۰ بدترین اشتباهات رایج پولی که بسیاری آرزو می‌کنند در 20 سالگی آنها را می‌دانستند

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

آیا می‌خواهید از امنیت مالی برخوردار باشید؟ بسیاری از جوانان در دهه بیست زندگی خود به دلیل عدم آگاهی مرتکب اشتباهات پولی می‌شوند، اشتباهاتی که ممکن است آنها به بدهی و ناامنی مالی برساند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا با ۸ مورد از بدترین اشتباهات رایج پولی آشنا شوید. بسیاری از مردم آرزو می‌کنند که این اشتباهات را در دهه بیست زندگی خود می‌دانستند و از آنها جلوگیری می‌کردند.

۱. خرج کردن برای ایجاد احساس شادی

بسیاری از جوانان پول زیادی خرج می‌کنند چرا که این کار موقتاً به آنها کمک می‌کند تا احساس خوبی داشته باشند، اما ترکیب کردن پول و احساسات می‌تواند عواقب خطرناکی را به همراه داشته باشد.

اگر روز بدی دارید از خرید کردن پرهیز کنید – این حس رضایتی که خرید کردن به شما می‌دهد، به سرعت سپری می‌شود، اما در واقع پس اندازتان شما را در دراز مدت شادتر و راضی‌تر نگه خواهد داشت.

۲. نداشتن پس انداز برای روز مبادا

وقتی در سن بیست سالگی هستید، داشتن پول کافی در بانک برای پرداخت اجاره و خرید غذا و کمی‌خوش گذرانی می‌تواند بیش از حد کافی به نظر برسد.

با این حال، برنامه ریزی برای شرایط اضطراری واقعاً می‌تواند به شما کمک کند – و اگر بعداً فوریتی اتفاق نیفتد، پس انداز کافی برای خریدن چیزهای بزرگ‌تر و مهم‌تر مثل موتر (ماشین) یا حتی کمک برای خرید خانه خواهید داشت. سعی کنید به اندازه هزینه‌های 6 ماه زندگی برای خودتان پس انداز داشته باشید. این کار واقعا درست است و در صورت لزوم کمک‌کننده خواهد بود.

مطلب مرتبط: ۱۲ قانون پس اندار پول که ثروتمندان دنبال می‌کنند

۳. عدم سرمایه گذاری

سرمایه گذاری ممکن است سخت و گیج کننده به نظر برسد، اما واقعاً می‌تواند به نفع امور مالی شما باشد. اگر تصمیم به سرمایه گذاری دارید، از متخصصان مشاوره بخواهید.

یک سرمایه گذاری بد هدر دادن پول است، اما هنگامی‌که نکات و دانش را به همراه دارید، می‌توانید سرمایه گذاری کنید که زندگی شما را از نظر مالی تغییر می‌دهد.

۴. بیش از حد صرفه جو بودن

اغلب جوانان در شرایط بد مالی 100٪ خود را متعهد می‌کنند که از بدهی خارج شده و پس انداز کنند و هیچ پولی برای هیچ چیز دیگری باقی نمی‌گذارند. این کار به عنوان یکی از اشتباهات رایج پولی می‌تواند به سرعت خسته کننده شود و در واقع می‌تواند مخارج زیادی ایجاد کند.

این شیوه ابدا درست نیست؛ در عوض، مقدار کمی‌پول هفتگی را برای مخارج تفریح ​​و کمی‌خوش گذرانی در نظر بگیرید. فقط مطمئن شوید که مبلغ خیلی زیادی نیست و می‌توانید آن را برای هر چیزی که می‌خواهید هزینه کنید. این کار به احتمال زیاد به شما در پس انداز و بازپرداخت بدهی کمک می‌کند، زیرا احتمالا پول خود را بیش از حد خرج نمی‌کنید.

مطلب مرتبط: ۷ ترفند پس انداز پول از فرانسوی ها که به درد باقی دنیا هم می‌خورد

۵. عدم تعیین اهداف مالی بلند مدت

اکثر افراد در بیست سالگی اهداف مالی کوتاه مدت دارند، مانند پرداخت اجاره و صورت حساب‌ها. با این حال، اگر می‌توانید اهداف مالی کوتاه مدت تعیین کنید، به احتمال زیاد می‌توانید اهداف بلند مدت را نیز تعیین کنید. تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید در یک سال پس انداز کنید و کارتان را شروع کنید.

ممکن است یک روز بخواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید یا خانه بخرید – تعیین اهداف مالی بلند مدت این موارد را ممکن می‌سازد.

۶. انتخاب پول به جای پیشرفت

بسیاری از جوانان از پیشنهادات شغلی با دستمزد مناسب استقبال می‌کنند و موقعیت های با درآمد کمتر اما فرصت بسیار بیشتر برای رشد را رد می‌کنند.

مهم این است که رشد و پیشرفت را به جای پول انتخاب کنید. داشتن فرصت های یادگیری و شانس ارتقاء بسیار ارزشمند است و به احتمال زیاد شما پس از مدت کوتاهی دستمزد بسیار بهتری نسبت به کار اول خواهید داشت.

۷. صرف هزینه زیاد برای کارهای اضافی غیر ضروری

آیفون جدید یا اکستنشن موها!‌ آیا واقعاً می‌توانید این هزینه ها را با بودجه فعلی خود تامین کنید؟ خوب است که گاهی چیزهای مورد علاقه‌تان را تهیه کنید اما باید در نظر بگیرید که این هزینه‌ها در چارچوب بودجه فعلی‌تان چقدر درست به نظر می‌رسند و اینکه آیا در بلند مدت آسیب زننده خواهند بود یا نه؛ به ویژه که چندان ضروری هم به نظر نمی‌رسند!

مطلب مرتبط: مهم ترین اشتباه والدین در آموزش مسائل مالی به کودکان از زبان وارن بافت

۸. اشتباهات رایج پولی؛ عدم پیگیری امور مالی

شما هرگز نخواهید فهمید که از نظر مالی چقدر خوب یا بد هستید مگر اینکه شروع به ردیابی امور مالی‌تان کنید. وقتی امور مالی خود را ردیابی می کنید، نسبت به هر نوع درآمد و هزینه‌ای که برای شما پیش می آید هوشیارتر می‌شوید.

به هر مبلغی هر چقدر هم که کوچک باشد اهمیت می دهید و به دنبال راه هایی برای افزایش درآمد خود خواهید بود. متوجه افزایش و کاهش درآمد و هزینه های خود خواهید شد. درک کامل وضعیت مالی فعلی شما به جای درک مبهم از آن، شانس تصمیم گیری درست در مورد پول‌تان را افزایش می دهد.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان