۹ راز موفقیت ثروتمندان جهان را بدون هزینه بیاموزید!

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چطور بعضی آدم‌ها به موفقیت زیادی دست پیدا می‌کنند؟ حتما فکر کرده‌اید. داشتن ذهنیت عالی، انگیزه، مقاومت و کمی شانس موثر است، ولی بیشتر آدم‌های موفق عادت‌های مشخصی دارند. همه دوست دارند به فرمول های سری آدم های موفق دست بیابند. در این نوشتار به ۹ راز موفقیت ثروتمندان جهان پرداخته می شود که شما می توانید بدون صرف هزینه از آنها بهره ببرید.

۱. مراقبه می‌کنند

ری دالیو، موسس شرکت بریج و همکاران سالها پیش به هافینگتون پست گفته بود: مراقبه بیش از هر چیز دیگری در زندگی‌‌‌‌‌‌ام، بزرگ ترین عامل تمام موفقیت‌‌‌هایی است که داشته‌ام. اگر چه، دالیو در این مورد تنها نیست. اپرا، راپرت مورداک، راسل سیمونز، آریانا هافینگتون، بیل فورد، و پادماسری واریور مراقبه را عامل بزرگی برای موفقیت‌شان به شمار آورده‌اند.

مراقبت از جسم و ذهن‌تان با آرامش، ورزش، تغذیه‌ی سالم، و خواب کافی روش‌هایی هستند که شانس موفقیت‌تان را افزایش می‌دهند. در صورتی که به مشکلا خواب مبتلا هستید، این مقاله مفید را از دست ندهید.

۲. صبح زود از خواب بیدار می شوند

باراک اوباما، ریچارد برانسون، جک دورسی، لری شولتز، تیم کوک و مدیر عامل زیراکس، اورسیلا برنز، زود از خواب بیدار می شوند. چطور می توان این مسئله را به موفقیت‌شان نسبت داد؟ علت این است که آدم‌های سحر خیز با پاسخ دادن به ای‌میل‌های بقیه، ورزش و اختصاص دادن زمانی برای خود، قادرند زودتر از هر کس دیگری روزشان را آغاز کنند، در ضمن شاد‌تر و فعال‌تر هستند.

۳. شبکه‌ای از روابط گوناگون دارند

افراد موفق، اهمیت شبکه‌‌های دوستان و همکاران را دریافته‌اند. در واقع، تحقیقات مشخص کرده‌اند شبکه‌سازی به عملکرد بهتر افراد در محل کار و افزایش شانس پیدا کردن کار می‌انجامد. شبکه‌سازی به نوآورتر بودن آدم‌های موفق کمک می‌کند. بر طبق اثر کلاسیک دیل کارنیگ “چطور دوستانی بیابیم و بر آدم‌ها نفوذ می‌کنیم” آدم‌های موفق به‌ندرت شکایت یا انتقاد می‌کنند. آن‌ها بی‌ریا هستند و سعی می‌کنند همدردی کنند.

۴. خود را سرگرم کار می‌کنند

آدم‌های موفق به‌ندرت بیکار می‌مانند. آدم‌های موفقی مانند لیندن بی. جانسن و رابرت موزز هفته‌ای ۶۰-۶۵ ساعت کار می‌کنند. ایلان ماسک هفته‌ای ۸۰-۱۰۰ ساعت کار می‌کند و اظهار کرده است، “این از اصول اخلاقی کار است که یک کارآفرین باید رعایت کند”.

مطلب مرتبط: پیش بینی های جذاب ایلان ماسک برای ۲۰۲۱ که هوش از سرتان می برد

۵. نه گفتن را به خوبی بلدند

“تفاوت بین آدم‌های موفق و ادم‌های واقعا موفق در این است که آدم‌های واقعا موفق تقریبا به حداکثر چیز‌ها نه می‌گویند”. وارن بافت

آدم‌های موفق دریافته‌اند که با گفتن نه به منفی‌بافی، کار اضافی، و فعالیت‌هایی که باعث هدر رفتن وقت می‌شود، می‌توانند به افزایش بهره‌وری‌شان کمک کنند. اگر پاسخشان به هر شخص یا کاری مثبت باشد، حواسشان پرت می‌شود و از عهده‌ی کارهایی که باید انجام دهند، بر نمی‌آیند.

مطلب مرتبط: ۸ درس موفقیت از وارن بافت، یکی از ثروتمندترین مردان جهان

۶. راز موفقیت ثروتمندان جهان؛ به جای  تماشای تلویزیون، کتاب می‌خوانند

بنا به گفته‌ی توماس کورلی، نویسنده‌ی “عادت‌های ثروتمندان: عادت‌های موفقیت آمیز روزانه‌ی آدم‌های ثروتمند ” ۶۷ درصد ثروتمندان هر روز یک ساعت یا کم‌تر تلویزیون تماشا می‌کنند. کورلی دریافت که فقط ۶  درصد ثروتمندان برنامه‌های زنده تماشا می‌کنند، در حالی که این درصد در افراد فقیر ۷۸ درصد است.

علاوه بر این، ۸۶ درصد ثروتمندان عاشق خواندن مطالبی هستند که برانگیزنده‌ی احساسات است، ۸۸ درصد ادعا کردند که به خاطر پیشرفت خودشان هر روز ۳۰ دقیقه یا بیشتر کتاب می‌خوانند.

۷. شب قبل فهرست کار های‌شان را می‌نویسند

افراد موفق شب قبل فهرست کارهایی را که باید انجام دهند می‌نویسند تا بتوانند کارهای روز بعد را اولویت‌بندی کنند. فهرست‌هایشان را شماره‌گذاری می‌کنند تا مشخص کنند کدام کارها مهم‌تر هستند.

مطلب مرتبط: این عادت ۵ دقیقه ای زندگی تان را تغییر می دهد

۸. اهداف‌شان را تعیین و در ذهن مجسم می‌کنند

جوئل براون با تعدادی فرد موفق در مورد کارآفرینی مصاحبه کرد و دریافت “۹۵ درصد آدم‌های موفقی که با آن‌ها مصاحبه کرده ام، اهداف، برنامه‌ها یا تصورات‌شان در مورد موفقیت را طبق چارچوبی منظم می‌نویسند”. آدم‌های موفق، این کار را شب قبل یا اول صبح انجام می‌دهند، به طوری که آماده‌ی رویارویی با چالش‌هایی هستند که در انتظارشان است.

۹. پول‌شان را مدیریت وکنترل می‌کنند

آدم‌های موفق می‌دانند کجا هستند، زیرا قادرند به خوبی امور مالی‌شان را کنترل کنند. بدین‌معنا که پول‌شان را عاقلانه سرمایه‌گذاری می‌کنند، به دنبال فرصت‌های جدید هستند و برای مواقع ضروری پول پس‌انداز می‌کنند. سخاوت بیشتری دارند و به افراد نیازمند کمک می‌کنند.

ضرب‌المثل قدیمی داریم که فرصت همواره با شانس و مقدمات فراهم می‌شود. موفق‌ترین افراد همیشه آماده هستند و پذیرای موفقیت هستند. افراد موفق بر این باورند که شانس با آن‌ها است و معمولا همین‌طور است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 27

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *