جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

اثرات شگفت انگیز مصرف مکمل های ویتامین دی بعد از 50 سالگی کدام ها هستند؟

احتمال ابتلا به عفونت افزایش می‌یابد
خواندن 5 دقیقه
3.5
(2)

زمانی از دوران جوانی لذت می بریم و بعد یک روز در 50 سالگی از خواب بیدار می شویم و ترک‌ها و چین و چروک‌ها و احساسات دیگری را می یابیم که قبلاً تجربه نکرده بودیم. متأسفانه، با افزایش سن، خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند پوکی استخوان، سرطان و فشار خون بالا نیز افزایش می یابد. به عبارت دیگر، بدن 50 ساله بسیار متفاوت از بدن 20 ساله است. و به همین دلیل، مصرف برخی مکمل ها ممکن است با رسیدن به یک سن خاص، اثرات شگفت انگیزی را ایجاد کند. ویتامین D یک مکمل محبوب برای مصرف در هر سنی است، اما در اینجا به طور خاص آنچه را در صورت مصرف ویتامین دی بعد از 50 سالگی تجربه خواهید کرد، مورد بررسی قرار می‌دهیم. با خبرنامه همراه باشید!

بسیاری از ما طی چند سال گذشته را مکمل ویتامین D مصرف کرده ایم. این مکمل به قدری محبوب شده است که در حال حاضر دومین مکمل رایج مصرف شده توسط بسیاری از مردم جهان است. و با وجود میزان شیوع کمبود شدید ویتامین D در بسیاری از نقاط جهان، مطمئناً خوب است که بسیاری از مردم در تلاش برای مبارزه با این اختلال هستند.

مطلب مرتبط: دلایل کمبود ویتامین دی؛ ۱۰ علت پنهان که مسبب پایین آمدن سطح این ویتامین هستند

ویتامین D منحصر به فرد است زیرا وقتی در معرض آفتاب قرار می گیرید، بدن‌تان می تواند این ماده مغذی را ایجاد کند. اما از آنجا که بسیاری از ما مانند گذشته در معرض نور خورشید قرار نمی گیریم، فرصت تولید این ویتامین کلیدی کاهش می یابد.

به علاوه، ظرفیت پوست برای تولید ویتامین D در افراد مسن حدود 25 درصدِ افراد در سنین 20 تا 30 سال در معرض نور خورشید به صورت یکسان است.

اگر بیش از 50 سال دارید و در گروه “مصرف کننده مکمل ویتامین دی ” قرار می گیرید، در اینجا برخی از اثراتی را که ممکن است تجربه کنید وجود دارد.

۱. ممکن است استخوان های قوی تری داشته باشید.

با افزایش سن، خطر پوکی استخوان در انسان افزایش می یابد. تقریباً 10 میلیون بزرگسال، بالای 50 سال، از پوکی استخوان رنج می برند و 34 میلیون نفر توده استخوانی کاهش یافته دارند. خوشبختانه، مصرف ویتامین دی باعث افزایش تراکم مواد معدنی استخوان و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان می‌شود.

به ویژه در مورد زنان یائسه، تمرکز بر سلامت استخوان مهم است، زیرا خطر شکستگی در آنها افزایش می یابد.

مطلب مرتبط: ۷ ماده خوراکی حاوی ویتامین دی

۲. مصرف ویتامین دی بعد از ۵۰ سالگی؛ ممکن است افسردگی کمتری را تجربه کنید

بیش از نیمی از موارد افسردگی بعدها در زندگی پدیدار می شود. و افسردگی دیررس با افزایش خطر بیماری، افزایش خطر خودکشی، کاهش عملکرد جسمی، شناختی و اجتماعی و غفلت بیشتر نسبت به خود همراه است که همه آنها به نوبه خود با افزایش مرگ و میر ارتباط دارند.

چندین گیرنده ویتامین D در مغز شناسایی شده اند که بر خلق و خو تأثیر می گذارند معلوم شده است که سطح پایین ویتامین D ممکن است با افت توانایی شناختی و علائم افسردگی مرتبط باشد.

ارتباط مستقیمی بین سطوح پایین ویتامین دی و افزایش خطر افسردگی در اواخر عمر وجود دارد. مصرف مکمل های ویتامین دی می تواند به حفظ سطح ویتامین D سالم کمک کند و احتمالاً با بالا رفتن ریسک افسردگی مبارزه می کند.

۳. ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش بدهد

افزایش سن مهمترین عامل خطر برای برخی از سرطان ها است. میزان بروز سرطان در کل با افزایش سن به طور پیوسته افزایش می یابد، به این معنی که یافتن راه هایی برای کاهش خطر با افزایش سن بسیار مهم است.

مطلب مرتبط: ۳۱ ماده غذایی ضدسرطان که همه باید در برنامه غذایی شان بگنجانند

نتایج یک مطالعه منتشر شده در BMJ نشان می دهد که سطوح بالای ویتامین D با کاهش ۲۰ درصدی ریسک ابتلا به برخی سرطان ها در مردان و زنان در مقایسه با افرادی که دارای سطح پایین ویتامین D هستند، مرتبط است.

۴. فشار خون تان متعادل خواهد بود

بین سطح پایین ویتامین دی و بسیاری از بیماری های مرتبط با افزایش سن ارتباط وجود دارد که یکی از آنها فشار خون بالا است. با افزایش سن، خطر ابتلا به فشار خون بالا افزایش می یابد.

داده‌های مشاهده‌ای ارتباط بین سطح پایین ویتامین D و افزایش فشار خون بالا و همچنین خطر ابتلا به فشار خون بالا را نشان داده‌اند. بنابراین، اگر از مکمل های ویتامین D به طور منظم استفاده می کنید، یک اثر شگفت انگیزیکه تجربه خواهید کرد داشتن فشار خون سالم است، اگرچه این بدان معنا نیست که می‌توانید از یک رژیم غذایی مفید و مناسب غافل شوید.

۵. می توانید سیستم ایمنی قوی‌تری داشته باشید

با افزایش سن، سیستم ایمنی بدن به تدریج ضعیف می شود. ارتباط بین سطح پایین ویتامین دی سرم و افزایش خطر ابتلا به چندین بیماری و اختلالات مرتبط با ایمنی از جمله  کووید-۱۹ مشاهده شده است. این ۶ اشتباه نیز می تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان