جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

آغاز دوباره درگیری‌ها در اطراف شهر مزار شریف

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمدافضل حدید، رییس شورای ولایتی بلخ به خبرنامه می‌گوید که امروز حوالی ساعت 12:30 دقیقه ظهر درگیری‌ها‌ در خط نخست نبرد در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ آغاز شده است.

آقای حدید می‌گوید که جزئیات از درگیری امروز در دست نیست. او علاوه می‌کند که دیروز نیز درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در خطوط نخست نبرد رخ داده بود که در اثر این درگیری ها به کمک نیروهای هوایی، حدود 40 طالب کشته شده اند.

رییس شورای ولایتی بلخ می‌گوید که در خطوط مقدم جنگ تغیراتی ایجاد نشده است.

هم‌زمان با درگیری‌های دیروز در اطراف شهر مزار شریف، رییس جمهور غنی به همراه شماری از سران جهادی و قومی برای مقابله با طالبان و اوضاع امنیتی شمال کشور جلسه‌ی را دایر کرده بود.

رییس شورای ولایتی بلخ می‌گوید که در این جلسه روی یک سلسله برنامه ها برای امنیت بلخ صحبت شده است. تا اکنون از نتیجه جلسه دیروز جزئیاتی در دست نیست؛ اما ‌محمدفرهاد عظیمی، والی بلخ دیروز در صفحه‌ی رسمی فیسبوکش نوشته بود که در این جلسه تصمیم گرفته شده که نیروهای بسیج مردمی در کنار نیروهای دولتی تجهیز و سوق اداره شوند.

با این همه، قول اردوی 209 شاهین گفته است که در روزهای اخیر نیروهای امنیتی به کمک قوای هوایی، صدها طالب را در ولسوالی‌های دهدادی، بلخ و شولگره این ولایت کشته و زخمی کرده اند. این قول اردو از تخیریب مقداری زیادی سلاح ومهمات طالبان در این مدت خبر داده است. در تازترین مورد، امروز قول اردوی 209 شاهین گفته است که نیروهای هوایی چندین مواضع طالبان را در ساحات پل امام بکری و کودبرق ولسوالی دهدادی بلخ آماج قرار داده اند. به قول از اعلامیه‌ی این قول اردو، در اثر این حملات 8 طالب به شمول یک فرد کلیدی طالبان کشته و چهار تن دیگر شان زخمی شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان