جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

5 ایده خوشمزه برای میان وعده‌ای سالم و انرژی زا

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

وقتی بین وعده های غذایی انرژی شما کم می شود و گرسنگی به سراغتان می‌آید، مهم است که به دنبال یک میان وعده سیر کننده باشید که بتواند شما را تا وعده غذایی بعدی سیر نگه دارد.

متأسفانه، بسیاری از افراد هنگام گشنگی به سراغ خوراکی هایی با قندهای اضافی و کربوهیدریت می‌روند که نه تنها به آنان حس سیری کاذب می‌دهد بلکه هیچ فایده‌ایی برای بدنشان ندارد.

با این حال، مقدار زیادی میان وعده های مغذی با دستورالعمل های خانگی و گزینه های غذای آماده وجود دارد.

در زیر 5 ایده خوشمزه برای میان وعده های سالم و انرژی زا پرداخته‌ایم.

میوه خشک و مغزباب

اگر به دنبال میان وعده های سالم و قابل حمل هستید، دفعه بعد که برای خرید مواد غذایی به سوپرمارکت ها می‌روید میوه خشک و مغزباب یادتان نرود.

به سادگی مغزباب بو داده یا خام و میوه های خشک را برای یک میان وعده لذیذ و خوشمزه که سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های سالم است، تهیه کنید.

در این جا چند ترکیب خوشمزه از این میان وعده برایتان پیشنهاد شده است:

ام خشک و  فندق (ماکادمیا)، گیلاس خشک و بادام شور، کشمش و چهارمغز، زردآلو خشک و شفتالو

فقط مطمئن شوید میوه های خشکی را که انتخاب کرده‌اید شیرین نشده باشند و یا به طور طبیعی با آب سیب شیرین شده‌اند. همچنین، مطمئن شوید که گزینه های بدون سلفر را خریداری می کنید، که از دی اکسید گوگرد نگهدارنده استفاده نمی کنند.

مطلب مرتبط: ۱۲ روش کاهش گرسنگی و اشتها که علم تایید می کند

یک دوم فنجان آیسکریم

تعجب نکنید اگر آیسکریم نیز در این لیست در نظر گرفته شده است. در چنین روزهای گرم تابستان که هوس نوشیدنی های سرد و آیسکریم می‌کنید، پس می‌تواند بهترین گزینه برای میان وعده شما باشد. در انتخاب آیسکریم سعی کنید از انواع بدون خامه آن استفاده کنید. آیسکریم های سنتی یا شیریخ معمولا حاوی مقدار زیادی خامه به صورت قطعات یخ زده می باشند، بنابراین ترجیحا چنین آیسکریم‌هایی را فراموش کنید و به سراغ آیسکریم های سالم تر بروید.

اگر خودتان در خانه آیسکریم درست کنید که عالی می شود. برای تهیه یک آیسکریم سالم و کم کالری می توانید قطعات میوه های فصل را با مقداری ماست کم چرب به خوبی مخلوط کنید تا ترکیب یکنواختی به دست آید. سپس آن را در فریزر قرار دهید. هر 15 دقیقه یک بار مخلوط را از فریزر خارج کرده و آنرا هم بزنید و مجددا در فریزر قرار دهید. این کار را تا 3 یا 4 ساعت ادامه دهید. آیسکریم خوشمزه ای که درست کرده اید فاقد شکر بوده و چربی بسیار کمی دارد. این روش را امتحان کنید، پیشنهاد خوشمزه ایست.

مطلب مرتبط: ۷ نکته از جادوی شکلات تلخ برای سلامتی

بادام های آغشته به شکلات تلخ

شکلات تلخ زمانی عالی است که میل به یک میان وعده شیرین دارید. حتی گاهی برای برآورده کردن هوس خود هر شیرینی را ترجیخ می‌دهید اما هر شکلات و شیرینی برای سلامتی شما مفید نیست. در حالی که می‌توانید با انتخاب درست هم گرسنگی و هم هوس شیرینی خوردن خود را رفع کنید. در این موقع گزینه هایی مانند شکلات های مغذی بهترین هستند.

به عنوان مثال، ترکیب شکلات تلخ با بادام یک انتخاب هوشمندانه است، زیرا پروتئین به همراه فیبر و چربی های سالم آن برای شما حس سیری فراهم می‌کند.

سیب و کره “مسکه” بادام زمینی

سیب را خرد کنید و روی تکه‌های سیب کره بادام زمینی بمالید؛ این میان وعده هم خوشمزه است و هم به راحتی شما را سیر می‌کند. میان وعده سیب و کره بادام زمینی سرشار از فیبر هستند و سبب ایجاد احساس سیری می‌شوند. چه به دنبال رژیم چاقی باشید و چه قصد کاهش وزن داشته باشید، این خوراکی بسیار برایتان مناسب است. در ضمن سیب و کره بادام زمینی هر دو خاصیت آرامش‌بخشی و افزایش انرژی هم دارند.

لوبیا یا سوپ لوبیا

لوبیا یک غذای فوق العاده است که می توانید در هنگام گرسنگی، زمانی که نیاز به یک منبع سریع انرژی دارید، به سراغ آن بروید. این ماده غذایی سرشار از فیبر و پروتئین گیاهی است و به بدن شما انرژی طولانی مدت می دهند.

لوبیا حاوی آمینو اسید لیزین است. شما می‌توانید این میان وعده را به حالت سوپ، آن هم سوپ لوبیا مصرف کنید. سوپ لوبیا که با آب مرغ تهیه شده باشد، دارای مقادیر بالایی فیبر است که کربوهیدرت موجود در آن از نوع کربوهیدرت خوب است که روند رها شدن قند در خون را کند می‌کند و احساس سیری می‌دهد.

بنابرین لوبیا می‌تواند یک میان وعده مغزی و لذیذ باشد.

باید یادآور شد که میان وعده های بلا می‌تواند در کنار مغزی بودن و احساس سیری در شما، باعث کنترول از بالا رفتن وزن تان و یا سبب کاهش وزن در شما شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان