انفجار در منطقه شیرپور کابل؛ حمله به خانه سرپرست وزارت دفاع ۲۸ کشته و زخمی برجای گذاشت

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۳, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۲, ۱۴۰۲

وزارت داخله اعلام کرده که حمله مهاجمان در منطقه شیرپور در ناحیه 10 شهر کابل، با کشته شدن همه مهاجمان پایان یافته است. این حمله با انفجار یک موتر بمب گذاری شده ساعت 8 شب گذشته آغاز شد و تا 11:43 دقیقه شب ادامه داشت. بسم الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی شب گذشته تایید کرده بود که خانه‌اش هدف حمله انتحاری قرار گرفته است.

هرچند به او و خانواده‌اش آسیبی نرسیده است اما تعدادی از محافظان آقای محمدی زخمی شده است.

میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت داخله به رسانه ها گفته که در جریان درگیری ها در این حمله، دست‌کم 8 نفر به ‌شمول یک زن کشته و 20 نفر دیگر زخمی شده‌اند. بیشتر کشته‌شدگان و زخمیان غیرنظامی اند.

دستگیر نظری، سخنگوی وزارت صحت عامه نیز گفته بود که دست کم 10 نفر در این حمله زخمی و به شفاخانه های پایتخت منتقل شده اند.

در همین حال عملیات برای از بین بردن مهاجمان انتحاری از سوی عبدالستار میرزاکوال، سرپرست وزارت داخله رهبری می شد. میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت داخله گفته است که حمله با کشته شدن همه مهاجمان پایان یافته و اکنون این منطقه در کنترل نیروهای امنیتی است.

جزئیات این حمله حتی در پایان نیز مبهم بوده است. اما به نظر می رسد افراد مسلح پس از انفجار وارد منطقه شده اند. استانکزی گفته که هر ۵ مهاجم سرانجام توسط نیروهای امنیتی کشته شدند و عملیات پاکسازی توسط پلیس انجام شد. او افزوده: تمام راه های منتهی به خانه وزیر دفاع و مهمان خانه او بسته است.

در همین حال سخنگوی وزارت داخله گفته که دو نفر از مهاجمان در هنگام انفجار موتر بمب‌گذاری‌شده کشته شده و سه نفر دیگر آنان هم که داخل خانه ‌‌ها جابه‌جا شده بودند در درگیری با نیروهای ویژه‌ی پولیس کشته شده‌اند.

فردوس فرامرز، سخنگوی فرماندهی پلیس کابل نیز گفته، صدها تن از ساکنان این منطقه به محل امن منتقل شدند. او گفته که نیروهای امنیتی همچنین خانه‌ها را مورد بازرسی قرار داده اند.

تا کنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *