از حمله پیچیده شیرپور تا انفجار ماین در بلاک های هوایی؛ عظیم محسنی عضو مجلس می گوید هدف انفجار بوده است

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۳, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۲, ۱۴۰۲

پولیس کابل از انفجار در ساحه بلاک های هوایی کابل خبر داده است.  به نقل از پولیس کابل صبح امروز چهارشنبه (13 اسد) انفجاری در ساحه بلاک های هوایی ناحیه 10 کابل رخ داده است.

فردوس فرامرز، سخنگوی پلیس کابل، می‌گوید که حوالی ساعت 8:15 صبح یک حلقه ماین در ساحه بلاک‌های هوایی ناحیه‌ی دهم شهر کابل انفجار کرده که در نتیجه‌ی آن، دو نفر زخم برداشته اند.

انفجار شب گذشته در ناحیه سبز کابل

در همین حال وزارت امور داخله‌ کشور می‌گوید که حمله‌ی مهاجمان مسلح بر خانه‌ بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی در شهر کابل پس از پنج ساعت درگیری پایان یافته است.

به گفته میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت داخله، در جریان درگیری در این حمله، دست‌کم 8 نفر به‌ شمول یک زن کشته و 20 نفر دیگر زخمی شده‌اند که بیشتر کشته‌ شدگان و زخمیان غیرنظامی اند.

هرچند مقامات امنیتی هدف این انفجار را حمله به خانه بسم الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی عنوان کرده‌اند اما ساعاتی بعد از این حمله عظیم محسنی، عضو شورای ملی از ولایت بغلان در یک ویدیو از محل انفجار گفته است که هدف حمله “ما بودیم.” آقای محسنی در ادامه گفته است که در این حمله 5 مهاجم شرکت داشته‌اند. او همچنین افزوده که 4 تن از مراجعین او کشته شده و 6 تن دیگر زخم برداشته‌اند.

علاوه بر این، در این ویدیو که از دفتر آقای محسنی به نشر رسیده نشان می دهد که یک نبرد سنگین در آن‌ جا رخ داده است و دفتر او به صورت کامل در آتش سوخته است. در این ویدیو نیز گفته شده که در دروازه ورودی حویلی دفتر او 5 دقیقه بعد از این که آقای محسنی از جلسه نظامی در مورد اندراب خارج شده است، انفجار موتر بمب رخ داده است.

به گفته آقای محسنی یک مهاجم توسط محافظین اش کشته شده و بعدا مهاجمان داخل دفتر او شده اند. در این ویدیو نیز اشاره شده که فرد مهاجم دوم خودش را در طبقه دوم این خانه انفجار داده است.

در ادامه گفته شده است که یک دروازه زرهی در طبقه سوم این خانه بوده که توسط مواد انفجاری از بین برده شده و دفتر آقای محسنی نیز در طبقه سوم این ساختمان موقعیت داشته که در اثر انفجار تخریب شده است.

در این حمله شماری از خانه های محل نیز تخریب شده است.

طالبان با پخش بیانیه ای حمله بر خانه بسم الله محمدی وزیر دفاع أفغانستان را برعهده گرفته است. اما پیش از آن دولت آمریکا نیز گفته است که در انفجار کابل به گروه طالبان مظنون است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته: “ما نمی توانیم رسما آن را به کسی نسبت دهیم، اما این حمله همه نشانه های حملات طالبان که در هفته های اخیر دیده ایم را در خود دارد.”

همچنین سرپرست دفاع کشور نیز گفته است که چنین حملاتی نمی تواند تاثیری بر تمایل او به دفاع از شهروندان افغان و افغانستان بگذارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *