۲۴ ترفند زیبایی که امتحان خود را پس داده‌اند

توسطعارفه انصاری

مرداد ۱۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : مرداد ۱۲, ۱۴۰۰

زنان زیادی هر روز از مواد آرایشی استفاده می‌کنند اما همه آن‌ها بهترین راه‌های استفاده از محصولات زیبایی را نمی‌دانند.

در ادامه این مطلب ۲۴ توصیه و ترفند به شما معرفی می کنیم که کمک می‌کند پوستی زیبا و بی نقص داشته باشید.

  • اگر بتوانید کرم‌پودر مناسب پوست خود را تهیه کنید و نحوه استفاده از آن را نیز بلد باشید، می‌تواند معجزه کند.

۱. قبل از استفاده از هر نوع کرم‌پودر برای پوست، از کرم مرطوب‌کننده روزانه خود استفاده کنید. اجازه بدهید جذب شود و بعد با یک حوله کرم اضافه را پاک کنید.

۲. برای اینکه کرم‌پودر بهتر روی پوست بشیند از یک اسفنج یا براش آرایشی استفاده کنید.

۳. به محض استفاده از کرم‌پودر با استفاده از یک دستمال کاغذی روی صورت خود ضربه بزنید.

۴. همیشه از کرم‌پودری استفاده کنید که  پوست‌تان را بهبود بدهد. اگر پوستی مستعد آکنه و جوش زدن دارید از انواع بدون چربی استفاده کنید؛ انواعی که دارای مرطوب‌کننده هستند مناسب افرادی با پوست نرمال یا خشک هستند. همچنین برای افرادی که پوست حساس دارند انواعی حاوی هایپوآلرژنیک نیز موجود است.

۵. کرم‌پودر را روی مچ دست یا آرنج امتحان نکنید – رنگ پوست این نواحی با چهره شما بسیار متفاوت است. بهتر است آن را روی صورت‌تان امتحان کنید و چند دقیقه صبر کنید. کمی تیره‌تر می‌شود و می‌توانید ببینید آیا مناسب رنگ پوست‌تان است یا نه.

۶. کرم‌پودر را با حرکات دورانی روی صورت استفاده کنید و آن را از مرکز به سمت اطراف پخش کنید.

۷. از حجم زیاد کرم‌پودر پرهیز کنید. بهتر است آن را در مقادیر کوچک به اندازه نخود استفاده کنید. به این ترتیب یکدست روی صورت می‌نشیند و ظاهر طبیعی‌تری خواهد داشت.

۸. بهترین زمان برای کرم‌پودر زدن در نور طبیعی روز است. حتی اگر نور مصنوعی خوبی در اختیار دارید، باید ببینید در نور طبیعی چه طور به نظر می‌رسد – با این کار اگر جایی اشتباه کرده باشید یا یکدست پخش نشده باشد متوجه می‌شوید.

  • هر زنی برای پوشاندن پف و سیاهی زیر چشم‌هایش به یک کانسیلر خوب نیاز دارد. کانسیلر آثار خستگی را پنهان می‌کند و خطور ریز اطراف چشم و لکه‌ها و قرمزی روی پوست را می‌پوشاند.

۹. همیشه کانسیلری انتخاب کنید که از پوست طبیعی خودتان روشن‌تر است.

۱۰. قبل از کانسیلر زدن،‌ کرم دور چشم روزانه خود را استفاده کنید. اگر پوست مرطوب باشد بهتر پخش می‌شود.

۱۱. بعلاوه اگر انگشتان‌تان را قبل از استفاده کمی گرم کنید بهتر و راحت‌تر روی پوست می‌شیند.

۱۲. قبل از کانسیلر همیشه کرم‌پودر را انجام بدهید.

۱۳. هیچ وقت به جای کانسیلر از کرم‌پودر استفاده نکنید.

پنکیک یکی از محبوب‌ترین ابزارهای زیبایی است. پودر چهره یا پنکیک می‌تواند نواقص پوست را پوشانده و کاری کند که صاف و یکدست به نظر برسد. بعلاوه چبی اضافی پوست را جذب کرده و اجازه نمی‌دهد براق شود.

۱۴. فقط وقتی که نرم کننده یا کرم‌پودر کاملا خشک شده است از پنکیک استفاده کنید.

۱۵. بهترین راه استفاده از پنکیک، یک اسفنج، براش پهن، یا پد آرایشی است.

۱۶. سعی کنید پنکیک را یکنواخت استفاده کنید: ابتدا پیشانی، اطراف بینی، چانه و بعد گونه‌ها، استخوان گونه‌ها، و نواحی باقیمانده را بپوشانید.

  • با اینکه عده زیادی از خانم‌ها رژ گونه می‌زنند، اما بسیاری اصول پایه استفاده از آن را نمی‌دانند. استفاده درست از آن کمک می‌کند جذاب‌ترین ویژگی‌های چهره‌تان برجسته شود.

۱۷. رژ گونه را در چند لایه نازک استفاده کنید. به این ترتیب ماندگاری آن بیشتر می‌شود.

۱۸. در زمان انتخاب رژ گونه چند اصل ساده را مدنظر داشته باشید. برای پوست روشن، بهترین رنگ مرجانی روشن، صورتی روشن، یا هلویی است. برای پوستی که نه روشن است و نه تیره، صورتی خوشرنگ، یاسی گرم، یا هلویی پررنگ بهترین انتخاب است. برای پوست تیره‌تر، رنگ‌های سرخابی، قهوه‌ای روشن، یا ارغوانی مناسب است.

۱۹. بهترین راه استفاده از رژ گونه این است که لبخند بزنید. براش را از قسمتی از گونه که بیرون می‌زند ر جهت استخوان گونه استفاده کنید.

۲۰. هرچه مقدار کمتری رژ گونه استفاده کنید بهتر است تا اینکه در آن زیاده‌روی کنید.

  • برنزر درست نه تنها رنگ پوست‌تان را زنده می‌کند و ظاهر برنزه زیبایی به آن می‌دهد، بلکه خصوصیات چهره مانند بینی و استخوان‌های گونه را برجسته می‌کند.

۲۱. برنزر باید یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد و به جای آن‌که ظاهری مصنوعی به آن بدهد باید به آن گرما ببخشد.

۲۲. برنزر را نباید روی تمام قسمت‌های چهره استفاده کرد. بلکه فقط باید در برجسته‌ترین بخش‌های چهره استفاده شود که نور آفتاب اول به آن‌جا می‌خورد.

۲۳. به خط گردن نیز توجه کنید. وگرنه صورتی برنزه و گردنی رنگ‌پریده خواهید داشت.

۲۴. برنزر را طوری استفاده کنید که انگار می‌خواهید عدد 3 انگلیسی را روی صورت‌تان بکشید. ابتدا آن را روی پیشانی و بعد استخوان‌های گونه و سپس چانه استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *