جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

124800 دوز واکسن کووید-۱۹ وارد افغانستان شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کابل: دولت سوئدن بر اساس تعهد بازار کووکس، در حال حاضر سه میلیون دوز واکسن آسترازنکا را به افغانستان اهدا کرده است. اولین محموله این اهدا به میزان ۱۲۴۸۰۰ دوز به افغانستان رسیده‌است.

این در حالی است که وزارت صحت عامه  از ثبت 319 مورد مثبت جدید ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) و 28 مورد مرگ طی 24 ساعت گذشته خبر داد. تعداد کل موارد ابتلا در حال حاضر 147،473 تن و تعداد حان باخته‌ها 6،736 تن شده است.

“دولت سویدن یکی از شش اهدا کننده اصلی به Gavi، اتحادیه واکسن است، و طی 20 سال گذشته حمایت خود را از واکسیناسیون جهانی به طور مداوم افزایش داده است. دکتر ست برکلی، مدیرعامل Gavi، که COVAX را مدیریت می‌کند، افزود: علاوه بر تامین بودجه قابل توجه کووکس، دوزهای اهدایی سوئدن به کووکس کمک می‌کند تا نیاز فوری برخی از افراد را به محافظت در برابر کووید-۱۹ تامین کند. “ما از این اقدام همبستگی و درک استقبال می‌کنیم زیرا وقتی پای کووید-۱۹ به میان می‌آید، تا زمانی که همه دمورد محافظت قرار نگیرند، هیچ کس در امان نیست.”

این دوزهای اهدا شده توسط سویدن  توسط شبکه تولیدی آسترازنکا تولید می‌شود. اهدا از طریق کووکس به افزایش پوشش واکسن کمک و تضمین می‌کند که هیچ دوزی هدر نمی‌رود و به پایان مرحله حاد این بیماری همه‌گیر کمک می‌کند.

اهدای دوزها از طریق کووکس به وسیله توافق نامه‌های سه جانبه بین Gavi، تولید کنندگان و کشورهای اهدا کننده فعال می‌شود. حمل و نقل به کشورها توسط شرکای تحویل کووکس، یونیسف و سازمان بهداشت پان آمریکن (PAHO) فعال می‌شود.

بیش از 600 میلیون دوز قبلاً توسط تعدادی از کشورها در پاسخ به چالش عرضه کوتاه مدت و افزایش گونه‌ّهای جدید، به کووکس وعده داده شده است. کووکس با همکاری دولت‌های اهدا کننده برای عملی کردن تعداد بیشتری از تعهدات تقسیم دوز، انتظار دارد در هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد تحویل دوزهای اهدایی بیشتر باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان