جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

روند کمک رسانی به هزاران بیجا شده ناشی از تهدیدات امنیتی در بامیان آغاز شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسئولان ریاست مبارزه با حوادث طبیعی بامیان می‌گویند، روند کمک رسانی به ۱۲۲۲۰ فامیل بیجا شده ناشی از تهدیدات امنیتی گروه طالبان در شش ولسوالی این ولایت را آغاز کرده است.

اقبال جوادی رئیس این اداره به خبرنامه می‌گوید بر اساس سروی کمیته حالت اضطرار و رسیدگی به امور بیجا شدگان، در شش ولسوالی مرکز، یکه‌ولنگ۱، پنجاب، شبر، ورس و یکه‌ولنگ۲ بامیان، ۱۲۲۲۰ فامیل در نتیجه افزایش تهدیدات امنیتی گروه طالبان از مرکز این ولایت به ولسوالی‌های بامیان آواره شده بودند.

به گفته او،  پس از این سروی و شناسایی بیجا شدگان روند کمک رسانی نیز با همکاری WFP(پروگرام غذای جهان) آغاز شده است.

آقای جوادی می‌افزاید که کمک‌ها آرد، دال‌نخود، روغن، غذای کودک و نمک را شامل می‌شوند.

مسئولان ریاست مبارزه با حوادث طبیعی بامیان می‌گویند که بیجا شدگان جنگی ولسوالی‌های کهمرد و سیغان این ولایت که چندی پیش از سوی طالبان تصرف شده بود سروی شده، به زودی روند کمک رسانی در این دو ولسوالی نیز آغاز خواهد شد.

طی یک ماه پسین، در نتیجه افزایش تهدیدات امنیتی از سوی گروه طالبان و سقوط ولسوالی‌های کهمرد و سیغان بامیان به دست این گروه، هزاران خانواده از مرکز این ولایت به دلیل ترس از جنایت جنگجویان طالبان به کوه بابا و ولسوالی‌های این ولایت آواره شده بودند.

بیجا شدگان روزهای دشواری را بدون اندک‌ترین امکانات اولیه زندگی گذرانده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان