جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

بایدن قانون افزایش ویزای افغان‌هایی که با نیروهای آمریکایی کار میکردند را تصویب کرد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کابل: رئیس جمهور جو بایدن روز جمعه یک قانون اضطراری را امضا کرد که طی آن بیش از نیم میلیارد دالری که گارد ملی برای حفاظت از کنگره آمریکا پس از شورش خشونت آمیز 6 جنوری هزینه کرده، هزینه خواهد شد و تعداد ویزا برای افغان‌هایی که در کنار آمریکایی‌ها در افغانستان کار می‌کردند افزایش می‌یابد.

این لایحه برخی از ملزومات ویزا را کاهش می‌دهد، ملزوماتی که به گفته برخی قانونگذاران با رسیدن به هفته‌های پایانی خروج نیروهای آمریکایی و احتمال هدف قرار گرفتن متحدان افغان از سوی طالبان غیرضروری هستند. کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای از این قانون حمایت و اعلام کرد که دولت بایدن از پیشرفت‌های امنیتی کنگره پشتیبانی می‌کند و “به حمایت از مردم افغانستان متعهد می‌ماند، من جمله با انجام تعهد خود به اتباع افغان که برای دولت ایالات متحده یا به نمایندگی از آنها کار می‌کردند. ”

برای متحدان در افغانستان، این لایحه صدور 8000 ویزای اضافی را مجاز می‌داند و 500 میلیون دالر برای حمل و نقل اضطراری، مسکن و سایر خدمات ضروری این افراد فراهم می‌کند. سناتور آلاباما، ریچارد شلبی، گفت کمک نکردن به متحدان افغان “شرم آور” است؛ آنها ممکن است با خروج ایالات متحده توسط طالبان کشته شوند.

میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا گفت سناتورها “تمایل دارند به وعده‌های‌مان در مورد افغان‌های شجاعی که برای کمک به آمریکا و شرکای ما در مبارزه با تروریست‌ها ریسک بزرگی کرده‌اند، عمل شود.” پنتاگون می‌گوید خروج نیروها بیش از 95 درصد تکمیل شده است و باید تا 31 آگست به پایان برسد. روز جمعه اولین پرواز برای انتقال افغان‌هایی که در کنار آمریکایی‌ها در افغانستان کار می‌کردند، بیش از 200 نفر، از جمله تعداد زیادی کودک و نوزاد را به زندگی تازه ای در ایالات متحده رساند.

در خبرهای دیگر، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) در مصاحبه با TASS گفت که وضعیت در افغانستان همچنان رو به وخامت است. وی گفت: “به طور کلی، تحولات در افغانستان بر اساس سناریوی بحران در حال شکل‌گیری است. اوضاع هر روز بدتر می‌شود، طالبان کنترل مناطق بیشتری از کشور را در دست می‌گیرند و آینده افغانستان کاملاً مبهم به نظر می‌رسد.”

نریشکین گفت: “ما با بسیاری از سازمان‌های اطلاعاتی در کشورهای منطقه، در درجه اول، با دوستان خود از کشورهای آسیای میانه، اعضای CIS، همکاران چینی و همچنین با همکاران خود از پاکستان، هند و ایران ارتباط‌مان را حفظ کرده‌ایم. ما نه تنها اطلاعات را به اشتراک می‌گذاریم بلکه مشاوره‌های تخصصی در مورد وضعیت آینده این کشور انجام می‌دهیم.”

از سوی دیگر، فرید ماموندزی نماینده افغانستان در هند روز جمعه به چین هشدار داد که چین خشونت‌های طالبان را نادیده می‌گیرد و گفت که اگر گروه‌های تروریستی در افغانستان به فعالیت خود ادامه دهند، پکن نیز متحمل اثرات منفی آن خواهد شد. ماموندزی در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات چین و طالبان و تأثیر آن بر افغانستان جنگ زده، به ANI گفت: “این چیزی است که چینی‌ها می‌توانند در مورد آن اظهار نظر کنند (نتیجه مذاکرات چین و طالبان). اما، ما تمایل داریم که دولت‌های مسئول مانند چین در این منطقه پیام قدرتمندانه‌ای را به طالبان منتقل کنند. ”

ماموندزی به چین توصیه کرد: “چین نیز از تروریسم رنج برده است و اگر گروه‌های تروریستی در افغانستان فعالیت کنند همچنان از تروریسم رنج خواهد برد.” وی همچنین از دولت چین خواست روابط خود را با طالبان قطع کند. ماموندزی افزود: “دولت چین باید به طالبان بگوید که با حکومت افغانستان وارد گفتگوی صلح معنادار شود. ما می‌خواهیم همه کشورهای منطقه به ویژه کشورهای بزرگ مانند چین و هند پیام‌های قاطعانه به طالبان بدهند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان