جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

چرا قهرمان‌های المپیک مدال‌های خود را گاز می‌گیرند؟

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دیدن یک قهرمان المپیک شاد و خوشحال با مدال طلایی که بین دندان‌های خود قرار داده است، تصویری نمادین و بسیار جذاب است.

ما بار‌ها این تصویر را در بازی‌‌های المپیک توکیو در بسیاری از رشته‌ها دیده ایم.

حساب رسمی‌توکیو 2020 حتی روز یکشنبه تا جایی پیش رفت که به مردم یادآوری کرد مدال‌ها در واقع خوردنی نیستند!

در این بیانیه آمده است: “ما فقط می‌خواهیم به طور رسمی ‌‌تأیید کنیم که مدال‌های #توکیو 2020 قابل خوردن نیستند.”

“مدال‌های ما از مواد بازیافتی دستگاه‌های الکترونیکی اهدا شده توسط مردم جاپان ساخته شده است. بنابراین، مجبور نیستید آن‌ها را گاز بگیرید … هرچند می‌دانیم که به هر حال این کار را خواهید کرد.”

اما چرا این ورزشکاران قهرمانی خود را با گاز گرفتن مدال‌های‌شان جشن می‌گیرند؟

پاسخ ساده: دیوید والچینسکی، از انجمن بین المللی تاریخ نگاران المپیک و نویسنده “کتاب کامل المپیک”، می‌گوید: چون عکاسان از آنها چنین خواسته اند!

در حالی که مورخان المپیک مطمئن نیستند که کدام ورزشکار دقیقا آغازکننده این حرکت بوده است، اما آنها معتقدند که ورزشکاران جایزه خود را برای تست کردن این فلز تکان می‌دهند. مردم سابقا سکه‌های طلا را گاز می‌گرفتند و سعی می‌کنند یک تورفتگی درون سکه ایجاد کنند. یک فرورفتگی خیلی کوچک در سکه تضمین می‌کرد از طلای واقعی ساخته شده است زیرا سکه طلای واقعی نسبت به سکه‌های سربی تقلبی با روکش طلا انعطاف‌پذیری بیشتری داشتند.

بد  نیست بدانید فقط در سال 1912 مدال‌های طلا طلای واقعی بودند و در همه المپیک‌های بعدی مدال‌های طلا از نقره با یک لایه روکش طلا ساخته شدند تا شکل طلا داشته باشند.

روانشناس فرانک فارلی معتقد است که مدال آوران در این سال‌ها مدال خود را گاز می‌گیرند زیرا این کاری است که قهرمان‌های المپیک انجام می‌دهند.

اما او معتقد است که گاز گرفتن مدال چیزی بیش از یک رفتار قهرمانانه است: “این کار در واقع مدال‌های شما را متعلق به شما می‌کند و به نوعی یک رابطه عاطفی با موفقیت شماست.”

 

و اینکه واقعا جای دندان آنها روی مدال‌شان بماند، سبب می‌شود که جایزه به نوعی منحصر به فرد و خاص شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان