۱۰  چیز که هرگز نباید به همکارتان بگویید

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۷, ۱۴۰۰ به روز رسانی : مرداد ۷, ۱۴۰۰

اگرچه ممکن است یک دوست بسیار نزدیک و صمیمی‌در محل کار داشته باشید، اما مرزهای خاصی وجود دارد که هرگز نباید از آنها عبور کنید. خواه در زندگی حرفه‌ای خود یک اتفاق بد را پشت سر بگذارید و خواه در حال حاضر در مراحل اولیه سازگاری با محیط کار جدیدتان باشید، به هر حال باید به آنچه به همکارتان می‌گویید توجه کنید و برخی چیزها را هرگز به او نگویید.

دوست یابی در محل کار بسیار ضروری است، اما برای به دست آوردن اعتماد دیگران و همچنین دادن حس اعتماد به دیگران زمان زیادی لازم است. گاهی اوقات، در اثر عصبانیت و تحریک، کمی‌ بیش از حد به همکاران خود اعتماد می‌کنیم و تمام اسرار را فاش می‌کنیم. و زمانی متوجه اشتباه‌مان می‌شویم که دیگر خیلی دیر است. در این نوشتار ۱۰ چیز می‌بینید که هرگز نباید به همکارتان بگویید. اگر برای‌تان اهمیت دارد که ساعات کاری‌تان را به بهترین نحو ممکن سپری کنید و در محیط کار دچار دردسر نشوید، در این نوشتار با ما همراه باشید.

۱. از گفتن “فکر می‌کنم” پرهیز کنید

هرگز جمله خود را با “فکر می‌کنم” شروع نکنید، مگر اینکه واقعا مطمئن نیستید. گفتن “من فکر می‌کنم” می‌تواند شما را نسبت به موقعیت خود در شرکت کمی‌ غیر قابل اعتماد جلوه دهد و همچنین می‌تواند شما را به عنوان فردی که در زندگی خیلی مصمم و سرسخت نیست نشان دهد.

۲. با گفتن “شماها همیشه…” کسی را سرزنش نکنید

هنگامی ‌که جمله‌تان را با عبارت “شما همیشه یا تو همیشه …” شروع می‌کنید و تمام کارها را به گردن همکارتان می‌اندازید، ممکن است مدتی همکاران‌تان اجازه دهند به این ترتیب پیش بروید، اما این رفتار شکاف عمیقی بین شما و آنها ایجاد می‌کند.

مطلب مرتبط: رفتارهای غلط در محیط کار؛ ۷ رفتار که احترام شما را از بین می برد

۳. «در مورد فلان چیز، چیزی شنیدید؟»

شایعه پراکنی در دفتر کار یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید در محل کار خود انجام دهید. “خبر داری که…؟ ؟” یا “شنیده‌ای که….؟” سوالاتی هستند که باید از پرسیدن‌شان اجتناب کنید. زیرا اینها سوالاتی هستند که غالباً مسیر اشتباهی را طی می‌کنند.

۴. استفاده از کلمه “صادقانه” را متوقف کنید

افزودن “صادقانه” به هر جمله‌ای که برای برقراری ارتباط با همکار خود استفاده می‌کنید در واقع می‌تواند باعث شود که شما بیش از پیش به شما شک کنند. اگر واقعاً صادق باشید نیازی به گفتن این کلمه نیست.

۵. هرگز از همکار خود پول نخواهید

قرض گرفتن از همکارتان یک «نه» بزرگ است. در حالی که ممکن است در محل کار بهترین دوستان هم باشید، وابستگی اقتصادی به آنها می‌تواند اوضاع را در بین شما خراب کند. فقط درخواست پول می‌تواند عجیب باشد، چه رسد به اینکه پول را از آنها بگیرید.

مطلب مرتبط: ۴ راهکار حرفه ای و بسیار موثر برای بهبود یک محیط کار سمی

۶. دستمزدت چقدر است؟

هرگز به همکارتان نگویید که چقدر حقوق می‌گیرد. از آنجایی که نمی‌توانید حقوق خود را با همکارتان تقسیم کنید، بسیار راحت‌تر است که از کسی درمورد حقوق و دستمزدش سوال نپرسید. بسیار بی ادبانه است.

۷. هرگز همکار خود را دست کم نگیرید

“وای، فکر نمی‌کردم چنین چیزی به دست بیاوری!” این جمله فقط نشان می‌دهد که شما همکارتان را دست کم گرفته‌اید. این واقعیت که گفته شما احساس حیرت را نشان می‌دهد، برای همکارتان روشن می‌کند که چقدر نسبت به او بی اعتماد هستید.

۸. هرگز خود را دعوت نکنید

با گفتن “آیا من هم دعوت شده ام؟” خود و همکارتان را دچار دستپاچگی نکنید. اگر آنها بخواهند شما را دعوت کنند، دعوت می‌کنند. در غیر این صورت خودتان دست به چنین کاری نزنید.

مطلب مرتبط: ۲۵ چیز که رهبران قدرتمند به کارمندان شان می گویند

۹. « او کردیتِ ایده من را گرفت» نشان دهنده بی لیاقتی شماست

اینکه در محیط کارتان طوری جا بیندازید که انگار کسی ایده شما را به سرقت برده، فقط بی کفایتی به نظر می‌رسد. اگر آنها بیشتر از شما ترفیع گرفته‌اند یا موفق‌تر از شما شده‌اند، وقت آن است که بیشتر کار کنید و کاری انجام دهید، نه اینکه شخص دیگری را مقصر بدانید. و گفتن این حرف به همکارتان همچنین می‌تواند شما را دچار مشکل کند.

۱۰. از کسی درمورد زمان بازنشستگی‌اش نپرسید

اگر از فردی در مورد زمان بازنشستگی‌اش سوال بپرسید، فقط خودتان را به عنوان شخصی که منتظر این اتفاق است نشان می‌دهید. این سوال همکارتان را ناراحت خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *