فرمانده پولیس ولسوالی نوزاد هلمند کشته شد

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۷, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۲, ۱۴۰۲

کابل: منابع در هلمند گفتند که عطاالله الکوزی، سرپرست پولیس ولسوالی نوزاد در این ولایت، در جریان عملیات بازپس گیری در ناحیه ۵ شهر لشکرگاه، مرکز هلمند کشته شد. مقامات محلی در هلمند هنوز در این رابطه توضیحی نداده‌اند.

در همین حال، منابع در ولسوالی شهدا در ولایت بدخشان گفتند که یک پسر 13 ساله در روستای پشت‌خانه در این ولسوالی به طرز مرموزی کشته شده‌است. این ولسوالی تحت کنترل طالبان است. به گفته یکی از ساکنان محلی وقتی او از مکتب به خانه برگشت، خانواده اش در باغی میوه جمع می‌کردند و او به آنها پیوست. به گفته وی، اعضای خانواده‌اش پسر را برای آوردن چای به خانه فرستاده بودند و وقتی دیگر برنگشت، برادر کوچکترش به جستجوی او رفت و جسد وی را پیدا کرد.

او افزود پسر پس از کشته شدن از دیوار به دار آویخته شده بود تا خودکشی به نظر برسد. این فرد که در مراسم تشییع جنازه مقتول شرکت کرده بود، گفت که خانواده وی می‌خواهند قاتل پسر آنها شناسایی و دستگیر شود. مقامات محلی و امنیتی بدخشان هنوز توضیحی نداده‌اند.

این در حالی است که ماریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا گفته است که ادامه خشونت، کشتار و شکنجه غیرنظامیان، به ویژه زنان و دختران، توسط طالبان نگران کننده است. پین روز چهارشنبه این موضوع را در گفتگوی تلفنی با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان مطرح کرد. در این مکالمه تلفنی اوضاع افغانستان، روابط دیپلماتیک، ادامه کمک‌های بشردوستانه و چشم انداز صلح در افغانستان مورد گفتگو قرار گرفت.

وزیر امور خارجه استرالیا گفته است که کشورش از صلح عادلانه و پایدار در افغانستان حمایت می‌کند و بر اهمیت گفتگوهای صلح تأکید دارد. وی از طالبان خواست تا به تعهدات خود برای دستیابی به صلح پایبند باشند. از سوی دیگر، محمد حنیف اتمر نیز اظهار داشت که گسترش روابط برای حفظ ارزش‌ها و منافع مشترک بین دو کشور خصوصاً در شرایط کنونی افغانستان که با بحران جنگ، خشکسالی، ناامنی غذایی و کووید-۱۹ روبروست از اهمیت زیادی برخوردار است.

وزارت امور خارجه گفته است که طی این تماس تلفنی، دو طرف توافق کردند که اقدامات عملی را روی دست بگیرند از جمله احیاء حضور دائمی‌ دیپلماتیک در کابل، پیگرد قانونی جنایات جنگی توسط تعدادی از نیروهای ویژه استرالیا در افغانستان، تمدید توافق نامه مشارکت متقابل و امضای تفاهم نامه همکاری توسعه 4 ساله.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *