جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ایلان ماسک اپل را به دلیل سیاست‌های انحصارگرانه و استفاده از کبالت به باد انتقاد گرفت!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ایلان ماسک روز دوشنبه دو بار اپل را به باد انتقاد گرفت. وی در اشاره ای نه چندان پرده پوشانه به اپل، گفت که تسلا “باغ حصارکشی شده” حول فناوری خود ایجاد نخواهد کرد.

ماسک گفت: “این هدف ماست که از ظهور انرژی پایدار حمایت کنیم نه اینکه باغی محصور ایجاد کرده و از آن برای سرزنش و سرکوب رقبای‌مان استفاده کنیم، روندی که گاهی اوقات توسط برخی از شرکت‌ها استفاده می‌شود.”

بنا به گزارش CNBC، ماسك پس از این حرف یک سرفه مصنوعی تحویل داد و گفت: «اپل!»

“باغ محصور” اصطلاحی است که برای توصیف کنترل دقیق اپل روی اینکه چه فناوری با دستگاه‌های آن سازگار است استفاده می‌شود. به عنوان مثال، شما فقط می‌توانید برنامه‌ها را از طریق App Store  روی iPhone دانلود کنید.

مطلب مرتبط: ۹ حقیقت خواندنی در مورد ایلان ماسک، یکی از ثروتمندترین مردان جهان!

کنترل شدید اپل بر خدمات خود باعث شده است که برخی از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها ادعا کنند رفتار این شرکت ضد رقابتی است و حتی نماینده رقابت اتحادیه اروپا در ماه اپریل شرکت اپل را به نقض قوانین ضد انحصار متهم کرد.

تسلا هفته گذشته اعلام کرد که به سایر وسایل نقلیه الکتریکی اجازه می‌دهد تا پایان سال جاری از شبکه نقاط شارژ سریع این شرکت استفاده کنند. این می‌تواند برعکس یک رویکرد باغبانی محصور باشد – اگرچه ایلان ماسک ید طولانی در از دست دادن مهلت‌های تعیین شده دارد.

ماسک در حین ارائه درآمد سه ماهه دوم سال تسلا، همچنین گفت که اپل از کبالت بسیار بیشتری در مقایسه با تسلا برای ساخت باتری استفاده می‌کند. ماسک گفت: “به نوعی یک تصور غلط وجود دارد که تسلا از کبالت زیادی استفاده می‌کند، اما ما در واقع این کار را نمی‌کنیم.”

نام هر دو شرکت در یک دادخواست تنظیم شده در دسامبر 2019 توسط 14 خانواده از جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) مطرح شده بود. این خانواده‌ها گفتند که فرزندان آنها جهت تأمین این فلز برای شرکتهای بزرگ فناوری در معادن کبالت کار کرده و کشته یا معلول شده‌اند.

مطلب مرتبط: ۴ پیش بینی جذاب ایلان ماسک برای سال ۲۰۲۱ که هوش از سرتان می برد

در حالی که محصولات تسلا و اپل در حال حاضر رقیب نیستند، اما بخش محرمانه موترِ (ماشین) خودران اپل، “پروژه تایتان”، ده‌ها کارمند تسلا را شکار کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان