جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

دفتر دادستانی کل افغانستان  خواستار تحقیق در مورد قتل های غیرنظامیان ‌در سپین بولدک است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کابل: دفتر دادستانی کل، AGO اعلام کرد که به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی دستور داده است تحقیقات در مورد ادعای کشته شدن ده‌ها غیرنظامی ‌و بزرگان قبیله‌ای در ولسوالی سپین بولدک قندهار را آغاز کنند و یافته‌های‌شان را به این نهاد گزارش دهند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری، طالبان پس از تصرف ولسوالی سپین بولدک ده‌ها غیرنظامی ‌را کشته‌اند. در گزارش‌ها آمده بیش از 400 غیرنظامی‌ یک شبه توسط شورشیان طالب از خانه‌های خود بیرون آورده شده و حدود 100 تن از آنها به قتل رسیده‌اند. گفته می‌شود که بیشتر قربانیان از قبیله اچکزی و نزدیکان عبدالرازق خان اچکزی، فرمانده کشته شده پلیس قندهار هستند.

گروه طالبان این گزارش‌ها را تکذیب کرده است. دادستانی کل گفت که طبق معاهدات بین المللی، این حادثه ناگوار نمونه بارزی از جرایم بین المللی است و در قانون مجازات افغانستان به صراحت تحت جرایم نسل کشی و جنایات جنگی مستوجب کیفر است.

در همین حال، پلیس فاریاب اعلام کرد که طالبان عصر یکشنبه چندین گلوله توپ را به سمت شهر میمنه شلیک کردند. این حمله منجر به تلفات غیرنظامیان شد. کریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب گفت که آنها به خانه‌ها و مناطق مسکونی آسیب زدند و موجب خسارات مالی هنگفت و تلفات غیرنظامیان شدند.

سخنگوی پلیس فاریاب گفت که هنوز تعداد دقیق تلفات حملات طالبان به میمنه مشخص نشده است. اما دست کم یک نفر کشته و چندین نفر دیگر به شفاخانه‌ها منتقل شدند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد که خانه‌های مسکونی در شهر میمنه تخریب شده‌اند. گفته می‌شود که طالبان این حملات را با هدف قرار دادن فرودگاه و لوای ارتش مستقر در میمنه انجام داده‌اند. با این حال،‌ سخنگوی پلیس فاریاب گفت که تمام توپ های طالبان به خانه‌های غیرنظامیان اصابت کرده است. طالبان هنوز در مورد این موضوع توضیحی نداده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان