پرستار خط مقدم مبارزه با کرونا در طول همه‌گیری برای المپیک تمرین کرد

توسطعارفه انصاری

مرداد ۳, ۱۴۰۰ به روز رسانی : مرداد ۳, ۱۴۰۰

وقتی کرونا ویروس به سنگاپور، وطن جوآن پو، تنها قایقران شرکت‌کننده در المپیک توکیو رسید، مجبور شد به شغل خود در شفاخانه بازگردد و در همین حال برای رقابت‌ها نیز آماده شود.

در حالی که بسیاری از رقبای جوآن پو روزهای خود را صرف آماده‌ سازی برای المپیک می‌کردند، او بیشتر وقتش را در شفاخانه و در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا سپری می‌کرد.

این پرستار ۳۰ ساله که نماینده سنگاپور در بازی‌های المپیک توکیو است، به صورت تمام وقت برای رقابت‌ها تمرین می‌کرد اما در اپریل سال گذشته که کشورش درخواست پشتیبانی درمانی همه‌ جانبه را صادر کرد مجبور شد تمریناتش را متوقف کند.

او می‌گوید: “من همیشه در حال پیدا کردن تعادل بین شغل و تمریناتم هستم. گاهی ۱۰۰٪ پرستار و گاهی ۱۰۰٪ قایقران هستم”.

او مجبور بود ساعت ۵ صبح بیدار شود و قبل از ۱۰ ساعت شیفت در واحد بیماری‌های کلیوی شفاخانه به تمرین بپردازد. بعد از کار هم با عجله به جیم میرفت میرفت تا با ماسک روی صورتش ورزش کند.

او همچنین برنامه رژیمی و خواب سختی نیز داشت. به محض بازگشت به شفاخانه، گاهی مجبور میشد غذا نخورد یا در نیمه شب شیفت‌های اورژانسی بردارد اما همه این سختی‌ها فقط و فقط انگیزه او را بیشتر می‌کرد.

جوآن می‌گوید وقتی جوان بودم فهمیدم ورزش یک چیز لوکس است. دنبال کردن رویای‌تان هم یک چیز لوکس و تجملاتی است. پس اگر می‌توانید این کار را بکنید باید دل‌تان را به دریا بزنید.

جوآن پو از تجاربش در حرفه پرستاری برای جلوگیری از ابتلا به ویروس در زمان برگزاری رقابت‌ها استفاده می‌کند و تمام وسایل مورد نیاز را با خود حمل می‌کند. حتی دریک مورد او تنها کسی بود که در اتوبوسی پر از سایر ورزشکاران صندلی خود را ضدعفونی کرد و توجه همه را جلب کرده بود!

سنگاپور ۲۳ ورزشکار را به بازی های المپیک فرستاده است و خانم پو تنها قایقران آن‌ها است. او دومین قایقران سنگاپوری است که توانسته است به المپیک راه یابد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *