ایالات متحده می‌ گوید جف بزوس و ریچارد برانسون در واقع فضانورد نیستند!

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۴, ۱۴۰۰ به روز رسانی : مرداد ۴, ۱۴۰۰

ایالات متحده میگوید جف بزوس و ریچارد برانسون در واقع فضانورد نیستند!

با عرض پوزش فراوان از میلیاردرهای عزیز! ایالات متحده برای تغییر تعریف رسمی فضانورد دست به اقداماتی زده است.

برای واجد شرایط بودن به عنوان یک فضانورد تجاری، افرادی که به فضا می ‌روند باید ۵۰ مایل یا ۸۰ کیلومتر بالاتر از سطح زمین سفر کنند. کاری که جف بزوس و ریچارد برانسون توانستند با موفقیت به انجام برسانند.

با این حال، قوانین جدید اداره هوانوردی فدرالایالات متحده  (FAA) اکنون بیان می کند که یک زن یا مرد فضانورد باید “فعالیت‌هایی را در هنگام پرواز انجام داده باشد که برای ایمنی عمومی ضروری است یا در ایمنی پرواز فضایی انسان نقش داشته است.”

FAA در بیانیه ای اعلام کرد که این تغییرات بیشتر با نقش برنامه آموزش فضانوردان به منظور محافظت از امنیت عمومی در پروازهای تجاری فضایی مطابقت دارد.

به نظر می رسد قوانین جدید FAA به طور خاص طراحی شده اند تا طبقه نوظهور میلیاردرهای عاشق و شیفته فضا مانند جف بزوس را از فضانورد نامیده شدن محروم کنند.

چنانچه بی بی سی گزارش داد که این تغییرات اولین تغییرات در برنامه آموزشی خلبانان  FAA از زمان آغاز در سال 2004 است.

به این ترتیب میلیاردرهای مشهور عاشق فضا مانند جف بزوس موسس آمازون و سر ریچارد برانسون که هر دو در روزهای اخیر پروازهای خصوصی فضایی را تجربه کرده‌اند، احتمالا فضانورد محسوب نمی شوند.

جالب این که، این به روزرسانی برای اولین بار به صورت آنلاین در روز سه شنبه ارسال شد – یعنی در همان روزی که بزوس و موشک نیو شپرد از  شرکت بلو اوریجین او به لبه فضا پرتاب شدند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *