جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزارت صحت عامه از ثبت 414 مورد جدید کووید-۱۹ خبر داد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کابل: وزارت صحت عامه یکشنبه، سوم اسد، از ثبت 414 مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. این وزارتخانه همچنین گزارش داد که طی 24 ساعت گذشته 52 مورد از افراد مبتلا جان باخته و 1224 مورد بهبود یافته اند.

تعداد کل موارد مبتلایان در کشور، به 144285 مورد تا کنون رسیده است، در حالی که تعداد مرگ گزارش شده 6477 تن و تعداد کل بهبودیافتگان 93059 بوده است. وزارت صحت عامه از شهروندان افغانستان خواسته است برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پرتوکل‌های بهداشتی را به دقت دنبال کنند.

همچنین، داکتر وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، روز یکشنبه با نماینده یونیسف و هیئت همراهش دیدار کرد. در این جلسه، آنها در مورد روند سریع خرید دستگاه اکسیژن و نحوه نصب و فعال‌سازی آن گفتگو کردند.

سرپرست وزارت صحت عامه بر لزوم تسریع در روند خرید دستگاه‌های تولید اکسیژن از یونیسف تأکید کرد و گفت که اکنون به طور جدی در مراکز صحی در ولایات به دستگاه اکسیژن نیاز داریم. مجروح از تأخیر در خرید دستگاه‌ها توسط یونیسف ابراز نارضایتی و آنها را به اقدام جدی در این زمینه دعوت کرد. در عین حال، نماینده یونیسف بر لزوم رسیدگی به چالش‌های خرید دستگاه اکسیژن و تسریع در روند خرید تأکید کرد.

در خبرهای دیگر آمده که سهیل شاهین، سخنگوی طالبان به اسپوتنیک گفته است که طالبان از جامعه بین المللی و سازمان‌های غیردولتی می‌خواهند تا در مبارزه با بیماری همه گیر کووید-۱۹ به آنها کمک کنند.

سخنگوی طالبان اضافه کرد، طبق کمیسیون صحت این گروه، در حالی که نیاز مبرم به واکسن کووید-۱۹ و دستگاه اکسیژن وجود دارد، “هیچ کس به ما کمک نکرده است.” شاهین اظهار داشت: “آنها می‌گویند ما تمام تلاش خود را برای ایجاد آگاهی بین مردم انجام می‌دهیم اما داروهای واکسن لازم برای مقابله با بیماری همه‌گیر در حال افزایش را نداریم.” ایالات متحده و انگلستان روز جمعه از طالبان خواستند تا دسترسی را برای تحویل کمک‌های بشردوستانه به مناطقی که تحت کنترل آنها هستند تسهیل کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان