مسافر ۱۸ ساله نیو شپرد در سفر به فضا، بنیانگذار آمازون را شوکه کرد!

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : مرداد ۲, ۱۴۰۰

آمستردام، 23 جولای (رویترز) – پسر ۱۸ ساله هلندی که این هفته به جوانترین مسافر فضا در جهان تبدیل شد، جف بزوس، میلیاردر را طی پرواز شگفت زده کرد و به او گفت هرگز در Amazon.com چیزی سفارش نداده است!

الیور دیمن، دانشجوی 18 ساله فیزیک، در سفری 10 دقیقه‌ای فراتر از جو زمین، بزوس، برادرش مارک بزوس و هوانورد زن 82 ساله والی فانک – پیرترین فردی که به فضا رفته است – را همراهی کرد.

بزوس با فروش میلیاردها دالر سهام در تجارت تحویل آنلاین آمازون، بودجه شرکت اکتشافی بلو اوریجین را تامین می‌کند.

دیمن روز جمعه در مصاحبه‌ای با رویترز در فرودگاه aآمستردام گفت: “من به جف گفتم که در واقع هرگز چیزی از آمازون نخریده‌ام و او گفت: «اوه، واقعا؟ آخرین باری که شنیدم که کسی چنین حرفی زده است، مدتها قبل بود! ”

دیمن، که پس از لغو سفر مسافر میلیونر مرموزی که ۲۸ میلیون دالر برای سفر به فضا پرداخت اما انصراف داد، انتخاب شد، زمانی به پرواز پیوست که در تعطیلات خانوادگی در ایتالیا به سر می‌برد.

“آنها تماس گرفتند و گفتند: هنوز هم علاقه داری؟ ‘ و من فورا گفتم “بله! بله! بله!”

دیمن از کودکی آرزوی سفر به فضا را داشت، هر توسعه مربوط به فضا را توسط شرکت‌های اکتشاف فضایی مانند Blue Origin دنبال می‌کرد و در سن پایین مجوز خلبانی خود را گرفت.

“ما حتی نزدیک به 28 میلیون دالر پرداخت نکردیم، اما آنها من را انتخاب کردند زیرا من جوان‌ترین بودم و همچنین خلبان بودم و در مورد آن اطلاعات زیادی داشتم.”

پینگ پنگ در فضا

سه روز پس از سفر، هنوز  باورم نشده است.

وی گفت: ” تا زمانی که در موشک قرار نگرفته بودم نمی‌توانستم باور کنم، با خودم گفتم واقعا دارد اتفاق می‌افتد. این واقعا هدف نهایی من بود اما فکر نمی کردم به این زودی‌ها رخ بدهد.”

 

دیمن که در ویدئویی از سفر توپهای پینگ پنگ را در بی وزنی به جف بزوس پرتاب می‌کند،‌ گفت: «خدمه دو روز آموزش ایمنی دیدند، اما هیچ چیز سخت نبود.»

“همه چیز خیلی عالی بود. بی وزنی خیلی عجیب است. راحت‌تر از آن چیزی بود که انتظار داشتم. به نوعی شبیه غوطه ور شدن در آب بود.”

وی در پاسخ به این سوال که مسافرت در یک موشک با یک میلیاردر چگونه است، با لبخندی عریض پاسخ داد: “آنها بسیار خون گرم بودند و در عین حال بسیار بامزه و متواضع!”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *