جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

حمله طالبان به نیروهای امنیتی در کنر

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

کابل: منابع امنیتی در کنر به رسانه‌ها گفتند که شورشیان طالب بامداد چهارشنبه مجموعه‌ای از حملات را به پاسگاه‌های امنیتی در برخی از مناطق این ولایت آغاز کرده‌اند. فرماندهی لوای دوم در کنر گفت که یک مجموعه حملات از ساعت 4 صبح در روز دوم عید قربان بر مواضع امنیتی در ولسوالی غازی آباد آغاز شده است. درباره جزئیات تلفات اطلاعات دقیقی در دست نیست.

شاهد، مسئول مطبوعاتی این لوا، به رسانه‌ها گفت که نبرد روز چهارشنبه توسط قاری ضیا الرحمن، به اصطلاح معاون والی طالبان در کنر، هدایت می‌شد. به گفته شاهد، مقامات طالبان شامل اتباع پاکستان هستند. در همین حال، دفتر سخنگوی پلیس کنر گفت که طالبان حمله سنگینی را به پایگاه نیروهای امنیتی آغاز کرده‌اند اما نیروهای تازه نفس نیز به منطقه رسیده‌اند.

مردم محلی نیز حملات اخیر به ولسوالی غازی آباد را تأیید کرده و می‌ترسند که اگر پشتیبانی هوایی به این ولسوالی نرسد، به دست طالبان سقوط کند. در همین حال، طالبان جاده‌های اسدآباد – غازی آباد، نارای و کامدش و برگامتل ولایت نورستان را مسدود کرده‌اند و باعث ایجاد مشکلات شدید برای ساکنان آن ولسوالی‌ها شده‌اند.

همچنین، انفجار یک بمب دست ساز در ننگرهار گزارش شده است. در انفجار ماین مغناطیسی در ولایت ننگرهار نیز شش نفر کشته شدند. ایوب بهار، ولسوال ولسوالی خوگیانی گفت که عصر امروز در انفجار مین مغناطیسی در یک موتر غیرنظامی ‌شش تن از بزرگان قبایل کشته و یک نفر دیگر زخمی ‌شد.

از سوی دیگر، در نامه‌ای از رهبران و افراد برجسته در سراسر جهان، دوستان و حامیان افغانستان از ناتو و اتحادیه اروپا خواستار این شده اند که با خروج نیروهای ایالات متحده و ناتو از افغانستان: “ما نباید مردم افغانستان و جمهوری دموکراتیک آنها را رها کنیم. ” در این نامه – که به امضای وزیران خارجه پیشین، سفیران سابق در افغانستان و دیپلمات‌ها، و طیف وسیعی از گروه‌های جامعه مدنی و رهبران  رسیده است – آمده که در حالی که نیروهای مسلح ناتو افغانستان را ترک می‌کنند، “ادامه تعهد همه کشورهای ناتو و اروپایی است به شدت در کنار شرکای افغان خود بایستیم. ” در این نامه همچنین از ناتو و اتحادیه اروپا درخواست شده است که به حمایت مالی از حکومت افغانستان ادامه دهند، از حقوق زنان و دختران افغانستان محافظت کرده و به “حمایت مالی قوی” از نیروهای امنیت ملی این کشور ادامه دهند.

این نامه خواستار حمایت در شش زمینه اصلی است، من جمله حمایت از حقوق زنان و حقوق بشر و حمایت قاطع و پایدار از دولت افغانستان. این کمیسیون می‌خواهد تا حمایت مالی قوی از نیروهای امنیت ملی افغانستان، ادامه کمک به توسعه به نهادهای اصلی افغانستان، پشتیبانی از نقش قوی سازمان ملل در گفتگوهای صلح بین الافغانی و حمایت مجدد از جامعه مدنی و گروه‌های حقوق بشر مجددا تایید و تقویت شود.

همچنین، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده هفته آینده به هند سفر می‌کند و با وزیر امور خارجه هند اس. جیشنکار گفتگو می‌کند. افغانستان آجندای اصلی این دیدار خواهد بود. این اولین سفر بلینکن به هند به عنوان وزیر امور خارجه و سومین دیدار وی با جیشانکار خواهد بود.

در خبرهای دیگر، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان روز سه شنبه گفت که برای “مدت طولانی” بر این گمان بوده است که ایالات متحده و برخی از متحدان آن سعی کرده‌اند با یک دولت غیرمنسجم، افغانستانی ضعیف خلق کنند. کرزی در یک گفتگوی آنلاین در کلاب گفتگوهای بین المللی والدای روسیه گفت: “من مدتهاست سوظن دارم که ایالات متحده و برخی از متحدان آن در پی ایجاد یک افغانستان ضعیف بوده‌اند، ‌به این ترتیب که دولتی در کابل وجود دارد، و تکه تکه‌های دولت‌ها یا مقامات در گوشه و کنار کشور وجود دارد.

وی گفت: “این چیزی است که ما علیه آن تلاش کرده‌ایم. برخی از پیشنهادهایی با این ماهیت به دولت من در آن زمان داده شده بود تا به طالبان اجازه داده شود که یك یا دو ولایت را گرفته در آنها اسکان بیابند و سپس از آنجا مذاكره كنند كه من آنها را رد و بلادرنگ خنثی كردم. ”

کرزی ادامه داد: ” در دو ماه گذشته شاهد حرکت اوضاع در این مسیر هستیم و نشانه رسمی ‌آن در اظهارات جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمده است. وی اخیرا که در مورد افغانستان صحبت کرد، به دو شیوه به افغانستان اشاره کرد. یکی این بود که افغانستان هرگز از نظر او یک کشور واحد نبوده و دیگری اینکه افغانستان ممکن است یک دولت نداشته باشد. این چیزی است که او دقیقا گفت. اکنون ما این را به عنوان یک اظهار نظر اتفاقی نمی‌بینیم. من این را بیشتر به عنوان کاری می‌بینم که احتمالاً کسی به فکر انجام آن است. ”

وی این سوال را مطرح کرد که چرا کشوری مانند ایالات متحده تا جایی پیش می‌رود که بگوید ممکن است افغانستان یک دولت نداشته باشد مگر اینکه یک برنامه و فکر پشت این گفته وجود داشته باشد. وی گفت: “اگر چنین چیزی درست باشد، این بدان معناست كه افغانستان برای یك بازی جهانی بزرگتر در این منطقه كه تمام قدرت‌های بزرگ جهان در آن مستقر هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. من از ایالات متحده آمریكا خواسته‌ام كه ​​اگر آنها در زمینه صلح در افغانستان صادق هستند، اگر واقعاً خواهان صلح افغانستان هستند، این امر تنها در صورت تعامل با روسیه و سایر قدرت‌های بزرگ در این منطقه مقدور است، بنابراین ما می‌توانیم نه تنها صلح، بلکه یک افغانستان پایدار و یکپارچه داشته باشیم. ”

ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه ریاست جمهوری روسیه در افغانستان نیز که در این بحث شرکت داشت،‌ گفت اگر پیشرفت واقعی در روند مصالحه ملی دیده نشود، توازن نظامی‌ و سیاسی در افغانستان به نفع طالبان تغییر می‌کند. کابلوف گفت: “و سپس تصاحب کشور توسط آنها یک چشم انداز واقعی خواهد شد.”

همچنین، در خبرها آمده است که گروه داعش مسئولیت حمله موشکی روز سه شنبه در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان در کابل را بر عهده گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان