جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
14 بازدید

۹ ایده واقعی که به یک بیل گیتس دیگر تبدیل شوید

خواندن 4 دقیقه
3.5
(76)

بیل گیتس یکی از مشهورترین میلیاردرهای جهان است. با دارایی کلانی که بیل دارد، تأثیر او در دنیای فناوری بی نظیر است. اکثر مردم دوست دارند مانند بیل گیتس موفق شوند. با این حال تعداد بسیار کمی وجود دارد که عادات لازم را در خود پرورش داده باشند. اگرچه تقلید از برخی از عادات بیل گیتس احتمالاً شما را به یک میلیاردر تبدیل نخواهد کرد، اما می‌تواند به شما در رسیدن به برخی از اهداف‌تان کمک کند. اگر شما هم می‌خواهید به یک بیل گیتس یا فردی شبیه به او تبدیل شوید این ۹ ایده واقعی را به خاطر بسپارید.
۱. روز خود را درست شروع کنید
بیل گیتس شروع روز خود را با رسیدگی به بدنش ترجیح می‌دهد. او هر روز صبح ورزش می‌کند. لیست مزایایی که با ورزش به دست می‌آوریم جامع است.
اول اینکه به شما کمک می‌کند سوخت و ساز بدن را در طول روز افزایش دهید و به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید. همچنین به کاهش سطح استرس کمک می‌کند و سبب می‌شود تا در طول روز تمرکز و انرژی بیشتری داشته باشید. این امر بدون شک در طول روز عملکرد شما را بهبود. ورزش در صبح زود همچنین شب‌های‌تان را باکیفیت می‌کند زیرا کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید.
۲. مسیر اشتباه را تشخیص و آن را تغییر بدهید
در سال ۱۹۷۳ بیل گیتس وارد دانشگاه هاروارد شد. با وجود اینکه رشته اولیه او برای تحصیل در این دانشگاه حقوق بود، بعد از گذشت مدت کوتاهی رشته خود را تغییر داد و رشته علوم ریاضی و کامپیوتر را انتخاب کرد.
۳. اعتماد به نفس داشته باشید و جسارت به خرج بدهید
بیل گیتس دو سال بعد از ورود به هاروارد، ترک تحصیل می‌کند تا مایکروسافت را تاسیس کند. از آنجایی که او هیچ گاه موفق نشد تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برساند، دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۰۷ دکترای افتخاری را به بیل گیتس اهدا کرد.
۴. اصول موفقیت را فقط در مکتب (مدرسه) نمی‌آموزند
گیتس طی سخنرانی در یکی از لیسه‌های (دبیرستان) امریکا خطاب به دانش آموزان گفت که در لیسه خیلی چیزها را به دانش آموزان نمی‌آموزند. او از هفت اصل برای موفقیت نام می‌برد که نخستین و مهم‌ترین شان این نکته است: «در زندگی همه چیز عادلانه نیست و بهتر است با این حقیقت کنار بیایید.»
۵. رک باشید اما بی‌ادب نه

زمانی که گیتس در مایکروسافت کار می‌کرد به سبب زبان نیش دار و پر از طعنه‌اش شهرت داشت و لحن کلام او در جلسه‌ها و ایمیل هایش معمولا همین گونه بود اما مخاطب مستقیم او افراد نبودند. یکی از اشخاصی که با گیتس کار کرده می‌گوید: «گیتس شاید عصبانی به نظر می‌رسید اما هیچ گاه ندیدم که با فردی بد صحبت کند.»
۶. یک چهره تاثیرگذار اجتماعی بسازید
بیل گیتس در طول زندگی خود مبالغ هنگفتی را در امور خیریه (مستقیم و غیرمستقیم) هزینه کرده است. کمک‌های بنیاد بیل گیتس به بهداشت جهانی، بیشتر از کمک‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) در این بوده زمینه است.
۷. تک بعدی نباشید
مایکروسافت بزرگترین منبع درآمد گیتس نیست. برای سال‌های متمادی است که او در حال سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای دیگر است. مایکل لارسن، مدیر کسب و کار گیتس را به عنوان اسلحه سری او در زمینه سرمایه‌گذاری معرفی می‌کنند.
۸. به دیگران اعتبار دهید
به هر حال بیل یک مخترع نابغه و یکی از ثروتمندترین مردان جهان است. با این حال، او تصمیم گرفته است با فلسفه “اعتبار دادن در جایی که اعتبار در خور و درست است” زندگی کند.
هنگامی که در مصاحبه‌ای از وی برای بهترین تصمیم تجاری که گرفته بود، سوال شد، وی پاسخ داد که چیزی غیر از انتخاب افراد مناسب برای این شغل نبوده و انتخاب پاول آلن از بنیانگذاران مایکروسافت به عنوان شریک تجاری شاید مهمترین تصمیمی باشد که او گرفته است.
نکته‌ای که گیتس را برجسته می‌کند روشن است. نه تنها انتخاب افراد صحیح برای راهنمایی ما به سمت موفقیت مهم است، بلکه باید قدردان هم باشیم. ما باید دستاوردهای کسانی را که برای کارشان ارزش قائل هستیم برجسته کنیم.
۹. از اشتباهات خود درس بگیرید
یادگیری از اشتباهات یکی از بزرگترین عوامل بلوغ و رشد است. تصمیمات نادرست و عواقب آن مهمترین درسی را که می‌توانیم یاد بگیریم در اختیار ما قرار می‌دهد. تجربه نمی‌تواند معلم شما باشد، مگر اینکه بخواهید به درس‌هایی که برای‌تان دارد توجه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 76

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان