ولسوالی دره صوف بالای سمنگان از کنترل طالبان آزاد شد

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۸, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

کابل: وزارت دفاع روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای دفاعی، نیروهای امنیتی و خیزش مردمی ولسوالی دره صوف بالا در ولایت سمنگان را از طالبان پس گرفته اند.

 در بیانیه منتشر شده توسط وزارت دفاع آمده است که این منطقه روز دوشنبه توسط نیروهای دولتی بازپس گرفته شد. بر اساس این بیانیه، جنگجویان طالب در این عملیات متحمل تلفات زیادی شده اند. با این حال، وزارت دفاع توضیح بیشتری در مورد ارقام تلفات نداد.

منیر رحیمی، سخنگوی پلیس سمنگان گفت که امیر شهید الله، معاون ولسوال طالبان در این ولسوالی و چهار محافظ وی در این عملیات توسط نیروهای دولتی و خیزش مردمی کشته شده اند.

با این حال، منابع محلی در ولسوالی نیجراب ولایت کاپیسا گزارش دادند که پس از چند روز جنگ شدید بین جنگجویان طالب و نیروهای امنیتی، سرانجام این ولسوالی یکشنبه شام به دست طالبان افتاد. منابع گفتند که نیروهای امنیتی در منطقه تپه نجراب منتقل شده‌اند و در تلاشند تا این منطقه را دوباره از کنترل طالبان آزاد کنند.

در همین حال، عبدالظاهر فیض زاده، والی غور به بی‌بی‌سی گفت که طالبان از 12 روز گذشته آب ساکنان ولسوالی دولت یار را بسته‌اند. وی گفت که هدف طالبان “تهدید” مردم این ولسوالی بود.

حدود دو هفته پیش، مقامات محلی در ولایت غور اعلام کردند که صدها تن از باشندگان این ولسوالی علیه طالبان بسیج شده و حمایت خود را از نیروهای امنیتی ابراز داشتند. والی غور ادعا کرد که کانال آب مسدود شده 25 کیلومتر طول دارد و حدود 5000 جریب زمین زراعی را آبیاری می‌کند. به گفته وی، یک هزار خانواده از آن برای آب آشامیدنی استفاده می‌کنند و 1200 باغ نیز آبیاری می‌شوند. وی گفت که طالبان با بستن کانال‌ها “مین‌گذاری کرده اند”.

گفته می‌شود که در اثر قطع آب زراعت در این ولسوالی “به شدت آسیب دیده” است. مردم خواستار کمک دولت و موسسات خیریه برای حل این مشکل شده اند و از دولت خواسته اند تا امنیت این بخش را تأمین کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *