فیفا به دنبال تغییر قوانین فوتبال؛ ۴ تغییری که فوتبال را متحول خواهد کرد

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۸, ۱۴۰۰ به روز رسانی : تیر ۲۹, ۱۴۰۰

فلورنتینو پرز، رئیس رئال مادرید و رئیس پروژه شکست خورده سوپرلیگ اروپا، در اوایل سال جاری به مردم هشدار داد که برای نجات فوتبال باید تغییراتی ایجاد شود. پرز گفت شواهد نشان می‌دهد “جوانان مسابقات فوتبال را خیلی طولانی” و “کسل کننده” می‌دانند.
وی در آن زمان گفت که “ممکن است مجبور باشیم زمان مسابقات فوتبال را کوتاه‌تر کنیم”.
و به نظر می رسد، این یکی از تغییرات اساسی قوانین فوتبال است که در حال حاضر در حال آزمایش است تا معلوم شود که چه تاثیری روی این ورزش دارد.
تغییرات گزارش شده بر چهار جنبه اساسی تمرکز دارد:
1) تقسیم بازی به دو نیمه 30 دقیقه ای
به جای 45 دقیقه در هر نیمه (و حداقل 90 دقیقه در هر مسابقه)، یک محدودیت زمانی کوتاه تر در حال آزمایش است.
با این حال، زمان بازی باید بعد از هر وقفه متوقف شود – چیزی که در برخی دیگر از ورزش‌ها، مانند بسکتبال اتفاق می‌افتد – به این امید که 30 دقیقه بازی موثر در هر نیمه تضمین شود.
2) تعویض نامحدود
از زمان بروز همه گیری، پنج تعویض در هر مسابقه (و ۶ مورد در وقت‌های اضافه) به جای سه مورد معمول را مشاهده کرده‌ایم. اما تغییرات نامحدود چطور خواهد بود؟ به زودی خواهیم فهمید!
3) دیگر شاهد پرتاب اوت با دست نخواهیم بود
آرسن ونگر، که در حال حاضر به عنوان رئیس توسعه جهانی فوتبال فیفا کار می‌کند، قبلا توضیح داد که چرا معتقد است ضربه با پا به جای پرتاب با دست می‌تواند فوتبال را بهبود بخشد.
وی می‌گوید: “هنگامی که شما یک ضربه پرتاب می‌کنید، تصور می‌شود که این یک امتیاز برای تیم صاحب توپ باشد. اما در حقیقت، شما با 9 بازیکن در زمین نسبت به ده بازیکن حریف در یک نقطه ضعف قرار دارید. ”
4) پنج دقیقه محرومیت برای کسانی که کارت زرد گرفته‌اند
دیگر تغییر که در قوانین فوتبال شاهد خواهیم بود، خروج بازیکنی که کارت زرد گرفته به مدت ۵ دقیقه است. این قانون شبیه به بازی راگبی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *