جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

 تلاش دولت امریکا برای اعطای ویزاهای بیشتر به اتباع افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کابل: دولت بایدن در حال همکاری با کنگره برای ارائه ویزای بیشتر به اتباع افغان است که در معرض خطر و تهدید مجدد طالبان قرار دارند، به این دلیل که در طول دو دهه به نیروهای آمریکایی کمک کرده‌اند. این فشار در حالی است که مقامات در تلاش برای تخلیه هزاران افغان به کشورهای همسایه قبل از پایان خروج نیروهای آمریکایی در ماه آینده هستند.

نماینده جیسون کرو، یک دموکرات از کلرادو ، گفت که او درمورد لایحه خود با مقامات دولت همکاری کرده است تا سقف ویزای ویژه مهاجرت را 8000 ویزا افزایش دهد و برخی از شرایط درخواست را حذف کند. وزارت امور خارجه از سال 2014 تعداد 26،500 مورد از این ویزا را صادر کرده است. مجلس قرار است در این هفته یک قانون دو جانبه را که دارای 113 پشتیبان مالی است، تصویب کند و کرو گفت که امیدوار است مجلس سنا به زودی پس از تصویب آن اقدام کند. کرو، یک نیروی سابق ارتش که در افغانستان خدمت می‌کرد، گفت:”هیچ دلیلی وجود ندارد که این کار را سریع و قبل از شروع دوره کاری ماه آگست انجام ندهند تا ما بتوانیم آن را به میز رئیس جمهور بفرستیم و او آن را امضا کند و بتوانیم تحقق آن را شروع کنیم.”

کرو گفت: “ما در مورد جان آدم‌ها صحبت می‌کنیم. این در حالی است که هر روز و هر هفته که بگذرد به قیمت زندگی آن‌ها در افغانستان تمام خواهد شد.” کاخ سفید قصد دارد اواخر این ماه روند خروج افرادی را که با نیروهای آمریکایی در افغانستان کار می‌کردند، برای محافظت از آنها در برابر طالبان آغاز کند.

پروازها به کشورهای همسایه انجام می‌شود و برای اتباع واجد شرایط افغانستان و خانواده‌های آنها که از قبل در برنامه درخواست ویزای مهاجرت ویژه قرار داشته اند، صورت می‌گیرد، روندی که ممکن است چندین سال طول بکشد. دولت آمریکا از سه کشور آسیای میانه – قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان – خواسته است تا افغان‌ها را به طور موقت اسکان دهد.

علاوه بر این، سفارت آمریكا در كابل پس از خروج نیروها از این كشور، به بررسی مدارک متقاضیان ویزا ادامه خواهد داد و به گفته یکی از مقامات، وزارت امور خارجه آمریكا، منابع بیشتری را برای پردازش این درخواست‌ها اختصاص خواهد داد. این شخص گفت، دولت در حال حاضر با افزایش منابع زمان بررسی پرونده‌ها را کوتاه‌تر کرده است. تعداد کمی از نیروهای آمریکایی برای محافظت از سفارت خواهند ماند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان