جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

محمدی: طالبان با خشونت به چیزی نخواهند رسید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کابل: سرپرست وزارت دفاع در مراسم فارغ التحصیلی تعدادی از نیروهای ویژه ارتش گفت که طالبان با خشونت به اهداف خود نمی‌رسند، بلکه فقط “درد مردم” را افزایش می‌دهند.

مراسم فارغ التحصیلی 135 نفر، از جمله 20 زن عضو واحد ویژه کماندو، روز شنبه برگزار شد.

بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع ملی در این مراسم گفت که ارتش و دولت مصمم به دفاع از کشور هستند. وی تأکید کرد طالبان با خشونت و جنگ به اهداف خود نمی‌رسند، بلکه فقط رنج مردم را افزایش می‌دهند. وی از مردم تشکر کرد که علی رغم تشدید خشونت در اکثر مناطق کشور در کنار نیروهای امنیتی ایستاده اند.

محمدی گفت که نیروهای امنیتی حق دارند و مبارزه آنها برای دفاع از میهن است و این کار درستی است. وی خطاب به نیروهای تازه فارغ التحصیل شده گفت: “توانایی‌های خود را ثابت کنید.” نیروهای تازه فارغ التحصیل قرار است وارد جبهه‌های نبرد شوند.

از سوی دیگر، در حمله متقابل نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی پشتون‌ کوت ولایت فاریاب، 34 شورشی طالب کشته و زخمی ‌شدند. شورشیان طالب که به منطقه “سبز” ولسوالی پشتون کوت ولایت فاریاب حمله کرده بودند، با واکنش شدید نیروهای امنیتی و دفاعی کشور روبرو شد. یک عضو این گروه کشته شد و 22 نفر دیگر از جمله چندین نفر از افراد اصلی زخمی‌ شدند. برخی از سلاح‌ها، مهمات و وسایل نقلیه دشمن نیز منهدم شد.

همچنین، رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان درخواست 850 میلیون دالر برای کمک به این کشور جنگ‌زده کرده است. این مبلغ به منظور رسیدگی به سو تغذیه طولانی مدت برای یک سوم کشور، خشکسالی شدید و بازگشت 627000 افغان در سال جاری که بیشتر آنها از ایران اخراج شدند، درخواست شده است. رامیز علی اکبروف پس از یک جلسه توجیهی مجازی از کابل به خبرنگاران در مقر سازمان ملل گفت که حداقل 18 میلیون افغان نیاز به کمک دارند و برنامه سازمان ملل برای کمک به دست کم 15.7 میلیون تن از آنهاست.

با این حال وی گفت كه تنها 37 درصد  از (۴۵۰ میلیون دالر) درخواست 1.3 میلیارد دالری سازمان ملل متحد تامین شده که در این میان بزرگترین اهداکننده ایالات متحده بوده است. وی گفت: 850 میلیون دالر باقیمانده نیاز مبرم است.

علی اکبروف ابراز امیدواری کرد که همسایگان افغانستان با دید حقوق بشری و مسئولانه وضعیت افغانستان را مد نظر داشته باشند. وی گفت که سازمان ملل 627000 افغان را كه تاكنون از كشورهای همسایه برگشته‌اند ثبت كرده است و “بیشتر آنها از ایران هستند.” وی افزود که در شرایط فعلی، “همه چیز بسیار دشوار است” و کووید-۱۹ شرایط را بدتر کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان