یک پسر ۱۸ ساله جف بزوس را در سفر به فضا همراهی خواهد کرد

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : تیر ۲۶, ۱۴۰۰

شرکت بلو اوریجین روز پنجشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که شخصی که خواسته بود فعلا ناشناس بماند، به دلیل “تداخل برنامه ‌ریزی” مجبور به حذف شدن از این برنامه شد. نهایتا در این سفر – مارک بزوس (برادر جف)، والی فانک، یک خلبان 82 ساله و یکی از زنان حاضر در پروژه “مرکوری 13” و یک فارغ التحصیل لیسه (دبیرستان) 18 ساله به نام اولیور دیمن به عنوان جوان‌ترین فردی که تاکنون به فضا سفر کرده، همراه جف بزوس خواهند بود.
این پرواز برای 20 جولای برنامه ریزی شده است.
سخنگوی بلو اوریجین به سی‌ان‌ان بیزنس گفت: “دیمن” در حراج شرکت کرده بود و یک صندلی در پرواز دوم رزور کرده بود. وقتی این صندلی در پرواز اول خالی شد، او را به این پرواز انتقال دادیم. وی در مورد مبلغ پرداخت شده توسط دیمن برای این سفر اظهار نظر نکرد. اما یک منبع آگاه در این باره گفت که جایگاه دیمن توسط پدرش جو دیمن که بنیانگذار و مدیر عامل شرکت سامرست کپیتال پارتنرز، یک شرکت سرمایه گذاری مستقر در هلند است، برای وی خریداری شده است.
دیمن که قصد دارد پاییز امسال در دانشگاه اوترخت هلند ادامه تحصیل بدهد، جوان‌ترین فردی خواهد بود که به فضا پرواز کرده است، در حالی که فانک مسن‌ترین فرد است.
این سفر اولین پرواز حاوی سرنشین موشک گردشگری فضایی ساب‌اوربیتال بلو اوریجین به نام نیو شپرد (New Shepard ) است.
شرکت بلو اوریجین قسمت زیادی از دهه گذشته را صرف اجرای موشک ساب اوربیتال بلو اوریجینال از طریق یک سری پرواز آزمایشیِ موفق کرده است که کاملاً خودکار بوده و تاکنون هیچ انسانی را به همراه نداشته است. این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که در نهایت آماده شروع برنامه زمان بندی پروازها برای مسافران است و بزوس، میلیاردر آمازون که بلو اوریجین را در سال 2000 تأسیس کرد، در اولین مأموریت این شرکت حضور خواهد داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *